2015-04-09, 23:06
Bannlyst
Men om jag höjer sakta men säkert då gör jag alltså rätt?
Citera
2015-04-09, 23:09
Bannlyst
Och det är väl basövningarna man ska sätta fokus på att öka i och inte isolationsövningar?
Citera
2015-04-10, 00:07
Medlem
Vassknivs avatar
Har tränat bröst triceps, rygg och biceps denna vecka sen blev jag sjuk så hann aldrig med axlar och ben. Bör jag köra de två gånger nästa vecka eller köra på som vanligt? (Tränar 4 ggr i veckan, så antingen bröst 2 ggr eller rygg 2 ggr vanligtvis)
Citera
2015-04-10, 00:27
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Har tränat bröst triceps, rygg och biceps denna vecka sen blev jag sjuk så hann aldrig med axlar och ben. Bör jag köra de två gånger nästa vecka eller köra på som vanligt? (Tränar 4 ggr i veckan, så antingen bröst 2 ggr eller rygg 2 ggr vanligtvis)

Kroppen struntar i om veckonumret ändras, eller vad en viss veckodag heter.
Kör rullande.

//Brute
Citera
2015-04-10, 00:32
Medlem
Citat:

Istället för att tänka Måndag = bröst, Tisdag = armar osv.. Så tänk istället Dag 1 = Bröst, Dag 2 = Armar osv osv...

Skulle du då avbryta mitt i någon dag eller två, så forstätter du bara på ex Dag 3 om senaste du körde var Dag 2.

I ditt fall så tränar du 4 ggr i veckan, då har du ju dessutom bra utrymme för att ta igen missade dagar om du är beredd att offra en dag till eller två för träningen en vecka.
Citera
2015-04-10, 00:45
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickf
Istället för att tänka Måndag = bröst, Tisdag = armar osv.. Så tänk istället Dag 1 = Bröst, Dag 2 = Armar osv osv...

Skulle du då avbryta mitt i någon dag eller två, så forstätter du bara på ex Dag 3 om senaste du körde var Dag 2.

I ditt fall så tränar du 4 ggr i veckan, då har du ju dessutom bra utrymme för att ta igen missade dagar om du är beredd att offra en dag till eller två för träningen en vecka.

Låter lättare!

Skulle varit bra om de fanns någon slags app på Android så man kan ha koll
Citera
2015-04-10, 10:36
Medlem
eshkoshkas avatar
Får ont i smalbenen vid jogg, så under aktiv vila igår satte jag mig på cykeln. 30 minutet genererade en mil. 20km/h snitt alltså. Vad är rimligt att ligga på? Kanske personligt, men möjligt att det finns någon hastighet man bör sikta på?

Vad ska pulsen ligga på för att anses vara bra träning?
Senast redigerad av eshkoshka 2015-04-10 kl. 11:14.
Citera
2015-04-10, 12:05
Medlem
Vad får ni mest träningsvärk av?
Lätta eller tunga vikter?

För mig är det lätta. 5 tunga reps
bicepscurl till failure t.ex. ger mig
ganska lite träningsvärk, medan
50 lätta bicepscurl till failure ger
mig sån värk att jag inte kan räta
ut armarna.
Citera
2015-04-10, 14:17
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Vad får ni mest träningsvärk av?
Lätta eller tunga vikter?

För mig är det lätta. 5 tunga reps
bicepscurl till failure t.ex. ger mig
ganska lite träningsvärk, medan
50 lätta bicepscurl till failure ger
mig sån värk att jag inte kan räta
ut armarna.
Ovana rörelser med en tuff excentrisk fas ger mycket träningsvärk. I ditt exempel är den excentriska fasen när biceps sträcks ut på väg ner från toppläget. Övningar som saknar excentriskt moment ger vanligtvis ingen träningsvärk alls.

Det finns ingen anledning att eftersträva träningsvärk. Det är ungefär lika produktivt som att se blåmärken som tecken på en vunnen fotbollsmatch.
Citera
2015-04-10, 15:12
Medlem
MentosFruitcores avatar
Styrkevändningarna börjar sitta vad gäller teknik, men frågar ändå: Om jag skulle byta till chins/pull-ups, hur viktigt är det att ha extra vikt när man klarar många utan fail? Bälten osv går inte att låna i mitt gym, och jag lyckas aldrig hålla i vikten med benen.
Citera
2015-04-10, 15:24
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Styrkevändningarna börjar sitta vad gäller teknik, men frågar ändå: Om jag skulle byta till chins/pull-ups, hur viktigt är det att ha extra vikt när man klarar många utan fail? Bälten osv går inte att låna i mitt gym, och jag lyckas aldrig hålla i vikten med benen.
Du klarar dig ganska länge utan vikt. Gör bara fler reps och sets tills du får tag i något du kan ha vikter i.
Citera
2015-04-10, 17:51
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Låter lättare!

Skulle varit bra om de fanns någon slags app på Android så man kan ha koll

Byt till iPhone. Där finns en kalender.

Det känns som om du försöker hitta skäl att inte kunna träna.

//Brute
Senast redigerad av Brute 2015-04-10 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in