Citat:
Ursprungligen postat av
Moparornocar
4 år nykter idag. Kan en kronisk alkis och beroende som jag nyktra till och tillfriskna så kan du göra samma sak. Det är bara du och din villighet som sätter gränser egentligen. Kör hårt!
Gratulerar till dina fyra år! Fantastiskt bra jobbat!=)
Idag har jag två veckor som nykter och det känns också fantastiskt. Även om jag inte kommit lika långt som dig, så är det för mig helt banbrytande med tanke på hur mitt liv sett ut de senaste två åren.
Kommer fortsätta uppdatera i den här tråden i takt med att jag når nya milstolpar.
Riktigt härligt att den här tråden finns och den hjälper verkligen på traven.
Det är en låååång väg för mig att vandra innan jag kommer känna mig genuint lycklig och har lyckats skapa mig ett nytt nyktert liv med nya icke-beroende vänner och stabilare privatekonomi utan kronofogdsskulder. Att fortsätta hålla sig nykter är ett extremt viktigt förstasteg, motivationen är fortfarande på topp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moparornocar
Tänk alla ni som kämpar på att varje lång resa börjar med ett enda steg. Det är samma sak när vi nyktrar till, en dag i taget.
Dessutom är den enda dag som vi faktiskt kan förändra just nu just idag så fokusera bara på den.
Dessa rader är verkligen kloka och något jag bär med mig! Ett vinnande koncept.