2015-01-08, 14:41
Medlem
Hysteria90s avatar
Idag är det fan svårt eftersom lite skit hänt. Har varit jävligt nära på att springa ned 50 meter till systembolaget idag men tog en lååång promenad istället - jag får försöka skrämma upp mig själv om hur det här året kommer att bli som jag ens EN gång botar ångest med alkohol.

* Klockan 19.00 ikväll stänger systembolaget tack och lov, då vet jag om jag klarat mig.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-01-08 kl. 15:25.
Citera
2015-01-08, 16:47
Medlem
xenosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Idag är det fan svårt eftersom lite skit hänt. Har varit jävligt nära på att springa ned 50 meter till systembolaget idag men tog en lååång promenad istället - jag får försöka skrämma upp mig själv om hur det här året kommer att bli som jag ens EN gång botar ångest med alkohol.

* Klockan 19.00 ikväll stänger systembolaget tack och lov, då vet jag om jag klarat mig.
Håll ut kompis. Visst är det jobbigt ibland att behöva bearbeta sina problem på riktigt istället för att knuffa undan dom med hjälp av alkohol men det är värt det och det kommer att bli bättre. Jag håller tummarna för dig.
Citera
2015-01-08, 16:52
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:

Håll ut ett par timmar till, det kommer att kännas bättre sen.

I morgon ska jag börja med antabus, så då är det slut med supandet.
Citera
2015-01-08, 19:00
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Håll ut kompis. Visst är det jobbigt ibland att behöva bearbeta sina problem på riktigt istället för att knuffa undan dom med hjälp av alkohol men det är värt det och det kommer att bli bättre. Jag håller tummarna för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Håll ut ett par timmar till, det kommer att kännas bättre sen.

I morgon ska jag börja med antabus, så då är det slut med supandet.

Tack kompisar för era motiverande ryggdunkar.

Jag klarade mig idag, visst blir man stärkt i sin långsiktiga nykterhet av att rida ut motgångarna. Imorgon är det dag 9 nykter.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-01-08 kl. 19:03.
Citera
2015-01-08, 19:21
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Tack kompisar för era motiverande ryggdunkar.

Jag klarade mig idag, visst blir man stärkt i sin långsiktiga nykterhet av att rida ut motgångarna. Imorgon är det dag 9 nykter.
Men då är ju det värsta kroppsliga över.
Grattis!

Nu börjar alvaret. Håll uppe din motivation, tiden är på din sida för varje nykter dag.
Citera
2015-01-08, 20:03
Medlem
ljusetssvins avatar
snart 5 vita dagar. En dag i taget!
Citera
2015-01-09, 22:56
Medlem
Borhemmas avatar
Bra jobbat alla!
Går in för min andra sömnlösa natt, som såklart blir kallsvettig, ångestladdad och mardrömslik..
Citera
2015-01-10, 01:22
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Bra jobbat alla!
Går in för min andra sömnlösa natt, som såklart blir kallsvettig, ångestladdad och mardrömslik..
Fortsätt håll ut! Jag är inne på mitt 10:e dygn nu och kan intyga att det är värt. Man sparar riktigt mycket pengar så att man kan betala skulder istället och man får bättre samvete och känner sig renare kroppsligt och själsligt. Det är nu du ska bearbeta ångesten! Du klarar det =)

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Men då är ju det värsta kroppsliga över.
Grattis!

Nu börjar alvaret. Håll uppe din motivation, tiden är på din sida för varje nykter dag.
Tackar! Lyckligtvis hann det inte gå så långt för mig att jag fick någon vidare fysisk abstinens. Allt sitter i psyket för mig och det är där utmaningarna finns. Jag blir starkare och starkare för varje dag som går och motivationen är på topp! Är stolt över mig själv att jag klarat 10 dagar, jag minns inte när jag var nykter så länge senast. Påsarna under ögonen har börjat avta.

Jag håller med dig om att det är nu allvaret börjar, det är inte direkt busenkelt att passera förbi ett systembolag. Får hela tiden ha i åtanke vad jag har att vinna på att vara nykter och hur illa det här året kommer bli om jag tar ett återfall. Jag har inte råd att slösa bort mer tid, måste ta itu med mina problem på riktigt.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-01-10 kl. 01:28.
Citera
2015-01-10, 08:39
Medlem
Moparornocars avatar
Tänk alla ni som kämpar på att varje lång resa börjar med ett enda steg. Det är samma sak när vi nyktrar till, en dag i taget.
Dessutom är den enda dag som vi faktiskt kan förändra just nu just idag så fokusera bara på den så känns det inte lika tungt, speciellt i början. Jag tänker fortfarande så efter några år som nykter, varför ändra på något som fungerar liksom?

Stå på er alla här i tråden, det är gott att läsa här och se framstegen och att kompisandan är hög. Sköt om er.
Citera
2015-01-14, 00:18
Medlem
Moparornocars avatar
4 år nykter idag. Kan en kronisk alkis och beroende som jag nyktra till och tillfriskna så kan du göra samma sak. Det är bara du och din villighet som sätter gränser egentligen. Kör hårt!
Citera
2015-01-14, 01:22
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
4 år nykter idag. Kan en kronisk alkis och beroende som jag nyktra till och tillfriskna så kan du göra samma sak. Det är bara du och din villighet som sätter gränser egentligen. Kör hårt!
Gratulerar till dina fyra år! Fantastiskt bra jobbat!=)

Idag har jag två veckor som nykter och det känns också fantastiskt. Även om jag inte kommit lika långt som dig, så är det för mig helt banbrytande med tanke på hur mitt liv sett ut de senaste två åren.

Kommer fortsätta uppdatera i den här tråden i takt med att jag når nya milstolpar.

Riktigt härligt att den här tråden finns och den hjälper verkligen på traven.
Det är en låååång väg för mig att vandra innan jag kommer känna mig genuint lycklig och har lyckats skapa mig ett nytt nyktert liv med nya icke-beroende vänner och stabilare privatekonomi utan kronofogdsskulder. Att fortsätta hålla sig nykter är ett extremt viktigt förstasteg, motivationen är fortfarande på topp.

Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Tänk alla ni som kämpar på att varje lång resa börjar med ett enda steg. Det är samma sak när vi nyktrar till, en dag i taget.
Dessutom är den enda dag som vi faktiskt kan förändra just nu just idag så fokusera bara på den.
Dessa rader är verkligen kloka och något jag bär med mig! Ett vinnande koncept.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-01-14 kl. 01:30.
Citera
2015-01-17, 11:40
Medlem
Mycket bra tråd som jag kommer att följa,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här