Citat:
Ursprungligen postat av
Brossy
Precis återhämtat mig från en snyftesession på badrumsgolvet... Det den här gången klarade jag iaf ett flertal dagar innan jag breakade sen vid nyårsafton var det "självklart" att jag skulle kröka. Inga minnesluckor men druckit nonstop sen dess och insåg precis vilket jävla as man är som dricker 24/7 så fort man börjar...
Tårarna sprutar fortfarande för alla man svekt och det så jävla jobbigt det enda man vill göra är dricka dricka en till öl fast man inte har någon! Känner samtidigt det här var sista gången men ändå undrar man hur man ska orka sig igenom morgondagen när man aldrig lyckats göra något av det man lovade alla runtomkring sig att göra. Stack hem tidigare från flickvännen så jag kunde börja dricka tidigare och ändå när spriten tar slut hatar man sig själv...
Fuck allt det här mår fan hellre som ett as än dricker igen! När jag är nykter klarar jag iaf av livet. Jag har alltid duckat med tanken "jag dricker iaf helt ensam så jag skadar ingen!". Tror det är det som är problemet att jo sant ingen annan kommer till DIREKT skada men jag glömmer den indirekta-skadan likväl.
Nån som har något tips förutom AA för hålla sig nykter? Pallar fan inte gå dit.
Känner igen mig en del i det där men jag kör max non-stop i 3-4 dagar och det händer inte alltid. Men man undrar vad man håller på med i dimman. Och känslan när vinet är slut så vill man slicka inuti flaskan nästan. Sen får man AT och abstinens på det. Först idag mår jag toppen igen och då krökade jag inte så hårt men blivit de flesta kvällar åtminstone men från nyår rullade det på under söndag och måndag av bara farten, sen fick jag lugna mig och drack endast en flaska vin på tisdagen och sen typ 20 cl om onsdagen. Och jag dricker också typ ensam - alltid. Får mina ryck ut på krogen ibland dock etc.
Lösningen på problemet ser nog väldigt olika ut för varje person! Själv går jag hos terapeuter för olika grundproblem samt alkoholproblem. Det hjälper på bra även om man faller då och då.
Disciplin kommer man långt med men det är ingen lösning. Innan köpte jag bag-in-box, det gör jag inte längre. Då dricker jag vid fel dagar två liter och vaknar mindre kul dagen efter för att ha somnat runt 06 på morgonen. Lätt att ta sig ett glas kl 12 när man vaknar då och sen är skiten igång. Så köp bara det du ska ha på kvällen. Köp och drick tidigast nästa kväll efter att du typ nyktrat till helt. Det minimerar ju problemet, dock blir man ju dimmigare i huvudet för varje dag och sen är det lätt att det går åt fanders.
Idag var jag på väg att köpa två 3.5% till maten men glömde det och när jag stod i kassan så tänkte jag - det var nog meningen så jag skiter i att köpa det. Och sen till maten saknade jag det inte för fem öre. Men när jag ville köpa de var det för att jag kände mig stressad och tänkte njuta och koppla av till två kalla! Så det svänger fort.
Finns många dagar jag känner för att handla hem vin men tänker, känslan går över till imorgon och dagen efter så är man en annan människa i tankesättet samt hur man känner.
Se till att få i dig b-vitamin samt c-vitamin, men även magnesium och några vitaminer till för att kroppen ska reparera sig snabbare/ta mindre skada. Drick mycket vatten och ät ordentligt, det hjälper till viss del för mig åtminstone.
Den sjuka paradoxen är att jag oftast mår så mycket bättre i de längre perioder jag inte dricker alls, även om jag har dåliga dagar då också - men i dimman så är det fan värre! Trots att man inte tror det. Kände mig t ex helt nykter i söndags kväll när jag drog ner på puben och köpte två stora starka och en flaska vin för att bli lagom trevlig under natten. Idag fattar jag ju vilken dimma jag var i.
Märklig den där drycken helt klart... vissa menar ju att man behöver hålla uppe två år för att reparera det som gör att man typ inte kan dricka ett par glas bara.