2017-01-03, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Överdos låter skönt... om den fungerar.

Min kropp är just nu på upphällningen tror jag. Haha. Buzz buzz överallt. Bara alkohol dock. Jobbigt är det när det är som att en är på väg att rinna ner i ett mörkt hål. Kan skriva, och jag ska sluta med alkoholen. Har ni hört det förrut?

Fattar inte riktigt. Är du nykter och har typ dille,eller är du onykter?
Citera
2017-01-03, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Förra veckan nådde jag målet och har nu varit nykter i över ett år! Vem kunde anat när jag startade den här tråden för många herrans år sedan.

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att ni som skriver här och upplever alkohol som ett problem, ni måste inse att det är eran värsta fiende och alla problem ni upplever blir tusenfald så många gånger värre p.ga alkoholen. Den kommer inte förgylla er kväll ikväll, den kommer inte förgylla julafton eller nyår. Den kommer försämra, förstöra och skapa en ångest som naturligen inte finns där.

Man behöver inte må så jävla skit som man gör man när man dricker, och det är svårt med ord att beskriva hur jävla dåligt man kan må. Stressen, samvetet, ångesten, oron, sömnsvårigheterna, smärtorna i kroppen.. Allt detta kan avta och till viss del helt försvinna om man väljer inse att man inte klarar av att dricka alkohol över huvud taget och väljer bort det ur sitt liv. Det är ingen dans på rosor eller helt enkelt, det är ett beroendeframkallande gift vi har druckit alldeles för länge.

Kämpa på! En minut i taget om sig så vill.

God jul & Gott nytt år!

Jag har cirka fyra år, fortsätt min vän.
Citera
2017-01-03, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Härom om dagen så uppträde en kompis till mig på en bar här borta. De var då jag blev så sugen efter en bira. Jag fick nästan panik attack av så även jag ville se min kompis att uppträda, så är jag fortfarande svag när de kommer till alkoholen. Få vänta ett tag till innan jag kan bli säker att jag kan våga gå in i en bar utan att behöva supa. Men de va läskigt allså. Att suget kom fram bara så där.

Starkt att du stod emot. Mycket bra jobbat!
Citera
2017-01-03, 05:04
Medlem
Mr Bs avatar
Jag lagger alkoholen nu ocksa, jag korde en sista vanda pa nyar, sprit , mdma och ketamin fick bli sista fyrverkeriet.
Jag har varit nykter forr i 5 ar i mina basta dar, en tid dar jag gick ut med toppbetyg och hade alla mojliga mojligheten. Men jag halkade in i spriten successivt igen da den ar sa javla social och jag alskar att omge mig med folk i lagom berusat tillstand dar alla hamningar slapper och alla ar glada, men vad som gar upp skall komma ner.
Drick lite mindre, lite saktare sager de, onska jag kunde som dom, men det gar inte nastan all skit jag rakat ut for fysiskt och mentalt , alla missade relationer och alla tomma sparkonton har kommit fran alkoholen, sjukt att det ar lagligt denna min akilleshäl, nej dags att lagga det pa hyllan , spola ner det, driva mitt foretag val och ta hand om vanner och bekanta , framforallt gora dem tjansten att ta hand om mig sjalv. Nu sumpar vi alkoholen detta forbannade gift.
Gott nytt 2017.
Citera
2017-01-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Starkt att du stod emot. Mycket bra jobbat!

Tack. Men de var ju hemskt att suget efter alkoholen bara kom fram. Hjärnan bara sa: "De är gott med en öl" Medans kroppen sa nej? Så jag fick förklara till vännen. Gick på en nyårsfest där många drack, men där hade jag ingen problem för ingen kom fram och tjatade om mig för alkoholen.
Citera
2017-01-04, 00:43
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Fattar inte riktigt. Är du nykter och har typ dille,eller är du onykter?
Jag var redigt onykter när jag skrev inlägget, och det kändes som om jag bara ville försvinna. En överdos (inte din, utan min egen), kändes som något som var bra. Jag har aldrig varit med om sådana obehagskänslor. Det var som om kroppen var på väg att lägga av, vilket jag ville, men ändå ej. En oerhört absurd känsla. Det får vara slut på den här skiten nu. In i en helvetesmånad. Bara att bita ihop. Fan att det ska vara så jobbigt att lägga av.

Vi får kämpa ihop nu. =) Jag är onykter i denna stund, men kroppen mår inte så som den gjorde i går.
Senast redigerad av 80231 2017-01-04 kl. 00:47.
Citera
2017-01-04, 13:43
Medlem
snivlems avatar
tänkte skriva lite i denna tråd också, håller på att styra om mitt liv på massa olika sätt, och att dra ner alkoholen är en del i detta....festat varje helg i blivit snorfull varje gång i över 10 år lätt.....haft roligt på riktigt mindre än 10 tillfällen. har druckit i min ensamhet vid spridda tillfällen senaste åren och det har såklart blivit tätare bland dom tillfällena tills för lite mer än ett år sen då jag kraftigt drog ner på det beteendet men har hänt sen dess.

tog 2 spiknyktra månader okt-nov förra året och det va jävligt trevligt. klartänkt och mitt skratt lät plötsligt inte tomt och innehållslöst längre. så nu blir det inga fyllor och inte en droppe utan sällskap. sällskaps och middagsdryck blir det. och jag kommer stoppa innan fyllan blir ohanterlig. gjorde detta flertalet gånger under december, inga problem....Nyårsafton så tuta och körde jag på med en all in brakfylla, det ångrade jag i tre dagar, social ångest till tusen...nu blir det en långpromenad i snöyran, Kram på er
Citera
2017-01-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
tänkte skriva lite i denna tråd också, håller på att styra om mitt liv på massa olika sätt, och att dra ner alkoholen är en del i detta....festat varje helg i blivit snorfull varje gång i över 10 år lätt.....haft roligt på riktigt mindre än 10 tillfällen. har druckit i min ensamhet vid spridda tillfällen senaste åren och det har såklart blivit tätare bland dom tillfällena tills för lite mer än ett år sen då jag kraftigt drog ner på det beteendet men har hänt sen dess.

tog 2 spiknyktra månader okt-nov förra året och det va jävligt trevligt. klartänkt och mitt skratt lät plötsligt inte tomt och innehållslöst längre. så nu blir det inga fyllor och inte en droppe utan sällskap. sällskaps och middagsdryck blir det. och jag kommer stoppa innan fyllan blir ohanterlig. gjorde detta flertalet gånger under december, inga problem....Nyårsafton så tuta och körde jag på med en all in brakfylla, det ångrade jag i tre dagar, social ångest till tusen...nu blir det en långpromenad i snöyran, Kram på er

Om du aldrig mer vill uppleva ångesten efter en brakfylla så ska du skippa det du kallar för sällskaps- och middagsdryck. Förr eller senare kommer det att urarta, jag klarade mig i flera år (ca 5 kanske) innan jag helt plötsligt vaknade bakfull. Den resan har jag gjort flera gånger eftersom jag varje gång tror att jag ska klara av sällskapsdrickat!
Men om du inte kommer att gräva ner dig om du ställer till det nån gång per år så är det ju bara att köra på så länge det funkar.

Jag köpte för övrigt alkoholfria julöl, första gången jag smakar alkoholfri öl och det var ju ingen höjdare, ev för att det var julöl, de är ju lite mustigare.
Sen på nyår blev jag tvungen ( ) att dricka upp det sista ur sambons drink för hon ville inte dricka mer, det var inte mer än 2cl sprit så jag ville prova hur det kändes den här gången (hehe) och det gick över förväntan.
Drinken smakade skit och jag blev nästan äcklad av smaken i munnen. Gott tecken, nu jävlar ska det gå vägen!
Citera
2017-01-04, 17:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Om du aldrig mer vill uppleva ångesten efter en brakfylla så ska du skippa det du kallar för sällskaps- och middagsdryck. !

Jag tycker s.k. "sällskapsdryck" är helt värdelöst. Det är som att man skulle slå på en trevlig porrfilm, påbörja självbefläckelsen men avbryta efter 20 sekunder och sen får man ej röra kuken mer den dagen. Då är det bättre att skippa det helt.
Citera
2017-01-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jag var redigt onykter när jag skrev inlägget, och det kändes som om jag bara ville försvinna. En överdos (inte din, utan min egen), kändes som något som var bra. Jag har aldrig varit med om sådana obehagskänslor. Det var som om kroppen var på väg att lägga av, vilket jag ville, men ändå ej. En oerhört absurd känsla. Det får vara slut på den här skiten nu. In i en helvetesmånad. Bara att bita ihop. Fan att det ska vara så jobbigt att lägga av.

Vi får kämpa ihop nu. =) Jag är onykter i denna stund, men kroppen mår inte så som den gjorde i går.

Förstår känslan..
Själv lite onykter nu,men bara lite. Tänkte börja med en vit vecka iaf,håller på att trappa ner. (om jag nu klarar det)

Hoppas det går bra för dig,som du säger- Vi får kämpa ihop nu.
Citera
2017-01-06, 03:04
Medlem
Brossys avatar
Precis återhämtat mig från en snyftesession på badrumsgolvet... Det den här gången klarade jag iaf ett flertal dagar innan jag breakade sen vid nyårsafton var det "självklart" att jag skulle kröka. Inga minnesluckor men druckit nonstop sen dess och insåg precis vilket jävla as man är som dricker 24/7 så fort man börjar...

Tårarna sprutar fortfarande för alla man svekt och det så jävla jobbigt det enda man vill göra är dricka dricka en till öl fast man inte har någon! Känner samtidigt det här var sista gången men ändå undrar man hur man ska orka sig igenom morgondagen när man aldrig lyckats göra något av det man lovade alla runtomkring sig att göra. Stack hem tidigare från flickvännen så jag kunde börja dricka tidigare och ändå när spriten tar slut hatar man sig själv...

Fuck allt det här mår fan hellre som ett as än dricker igen! När jag är nykter klarar jag iaf av livet. Jag har alltid duckat med tanken "jag dricker iaf helt ensam så jag skadar ingen!". Tror det är det som är problemet att jo sant ingen annan kommer till DIREKT skada men jag glömmer den indirekta-skadan likväl.

Nån som har något tips förutom AA för hålla sig nykter? Pallar fan inte gå dit.
Senast redigerad av Brossy 2017-01-06 kl. 03:09.
Citera
2017-01-06, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Precis återhämtat mig från en snyftesession på badrumsgolvet... Det den här gången klarade jag iaf ett flertal dagar innan jag breakade sen vid nyårsafton var det "självklart" att jag skulle kröka. Inga minnesluckor men druckit nonstop sen dess och insåg precis vilket jävla as man är som dricker 24/7 så fort man börjar...

Tårarna sprutar fortfarande för alla man svekt och det så jävla jobbigt det enda man vill göra är dricka dricka en till öl fast man inte har någon! Känner samtidigt det här var sista gången men ändå undrar man hur man ska orka sig igenom morgondagen när man aldrig lyckats göra något av det man lovade alla runtomkring sig att göra. Stack hem tidigare från flickvännen så jag kunde börja dricka tidigare och ändå när spriten tar slut hatar man sig själv...

Fuck allt det här mår fan hellre som ett as än dricker igen! När jag är nykter klarar jag iaf av livet. Jag har alltid duckat med tanken "jag dricker iaf helt ensam så jag skadar ingen!". Tror det är det som är problemet att jo sant ingen annan kommer till DIREKT skada men jag glömmer den indirekta-skadan likväl.

Nån som har något tips förutom AA för hålla sig nykter? Pallar fan inte gå dit.
Känner igen mig en del i det där men jag kör max non-stop i 3-4 dagar och det händer inte alltid. Men man undrar vad man håller på med i dimman. Och känslan när vinet är slut så vill man slicka inuti flaskan nästan. Sen får man AT och abstinens på det. Först idag mår jag toppen igen och då krökade jag inte så hårt men blivit de flesta kvällar åtminstone men från nyår rullade det på under söndag och måndag av bara farten, sen fick jag lugna mig och drack endast en flaska vin på tisdagen och sen typ 20 cl om onsdagen. Och jag dricker också typ ensam - alltid. Får mina ryck ut på krogen ibland dock etc.

Lösningen på problemet ser nog väldigt olika ut för varje person! Själv går jag hos terapeuter för olika grundproblem samt alkoholproblem. Det hjälper på bra även om man faller då och då.

Disciplin kommer man långt med men det är ingen lösning. Innan köpte jag bag-in-box, det gör jag inte längre. Då dricker jag vid fel dagar två liter och vaknar mindre kul dagen efter för att ha somnat runt 06 på morgonen. Lätt att ta sig ett glas kl 12 när man vaknar då och sen är skiten igång. Så köp bara det du ska ha på kvällen. Köp och drick tidigast nästa kväll efter att du typ nyktrat till helt. Det minimerar ju problemet, dock blir man ju dimmigare i huvudet för varje dag och sen är det lätt att det går åt fanders.

Idag var jag på väg att köpa två 3.5% till maten men glömde det och när jag stod i kassan så tänkte jag - det var nog meningen så jag skiter i att köpa det. Och sen till maten saknade jag det inte för fem öre. Men när jag ville köpa de var det för att jag kände mig stressad och tänkte njuta och koppla av till två kalla! Så det svänger fort.

Finns många dagar jag känner för att handla hem vin men tänker, känslan går över till imorgon och dagen efter så är man en annan människa i tankesättet samt hur man känner.

Se till att få i dig b-vitamin samt c-vitamin, men även magnesium och några vitaminer till för att kroppen ska reparera sig snabbare/ta mindre skada. Drick mycket vatten och ät ordentligt, det hjälper till viss del för mig åtminstone.

Den sjuka paradoxen är att jag oftast mår så mycket bättre i de längre perioder jag inte dricker alls, även om jag har dåliga dagar då också - men i dimman så är det fan värre! Trots att man inte tror det. Kände mig t ex helt nykter i söndags kväll när jag drog ner på puben och köpte två stora starka och en flaska vin för att bli lagom trevlig under natten. Idag fattar jag ju vilken dimma jag var i.

Märklig den där drycken helt klart... vissa menar ju att man behöver hålla uppe två år för att reparera det som gör att man typ inte kan dricka ett par glas bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in