Nej, nu får det vara nog helt enkelt. Har varit nykter sen i fredags och det är bara att börja räkna dagarna.
Senaste månaden har det blivit för mycket överlag men speciellt att det i perioder kommit att man druckit dagar i ända. Senast söndag till torsdag och det blev mycket. Mådde som en spypåse hela fredag morgonen. Man blir ju rädd för sig själv att man kan må så dåligt och jag har väl mått något liknande tidigare när jag fått mina snesteg i dagar. Oron, ångesten och allt det efter är så hemsk. Sover fortfarande dåligt (gör jag väl normalt också). Men dessa mardrömmar och att man svettas och sen kallsvettas... Usch. Slutar typ tvärt alltid också :s Ibland några 3.5

r sista dagen bara.
Nu är det mest lite huvudvärk kvar samt att jag känner att kroppen är varm. Tycker jag samlat på mig vatten också. Men det släpper nu, får hopas det inte kommer tillbaka. Kändes som det efter lite godis igår kväll, dock

. Bara det gör en rädd ju.
Tidigare har jag hållit uppe i 6, 7 och 8 månader mellan där jag varit helt nykter. Sen kommer tanken att en öl eller ett glas vin kan ju inte skada. Nu ska jag fan kunna kontrollera detta och visst funkar det bra i 9 fall av 10 sen går det åt helvete!
Så nu är det slut! Dock vet jag att dagen kommer då jag kommer tänka att lite vin ikväll kommer jag klara. Frågan är vad jag gör då. Annars känner jag mig viljestark att bara lägga ner det. Tidigare känner jag oftast inget sug alls efter två veckor och sen har jag inga problem att vara bland alkohol. Dock är det när suget när man sitter ensam med ångest eller deppig som kan bli jobbig, alternativ något trevligt som kan ses framför.
Tidigare har jag oftast haft vita perioder men satt upp slutdatum för dessa. Gjorde väl typ så i mitten av december också. Skulle hålla till slutet av mars. Sen kom jul och nyår och man tänkte - nu kan man ju inte fucka upp något ändå. Har inget att göra så slappnar av med lite vin etc. Det gick åt helvete typ.
Så nu hoppas jag att detta inlägg kan ge mig extra motivation. Borde hänga här i tråden lite framöver också.
Sen vill jag säga att det är starkt av er som är nyktra! Nu kör vi vidare!