2012-05-21, 19:00
Medlem
putte31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpbalsam
Jag har tidigare försökt att bara hålla mig till att festa med vänner då och då (och har då klarat av att dricka i måttliga mängder), men har det senaste året börjat dricka 7 dagar på rad (på ett ungefär),för att sen vara nykter 7 dagar när jag har min son boendes hos mig.
Är nog vad många skulle kalla en periodare.
När jag inte dricker så har jag inga problem med att hålla mig borta från alkoholen när det gäller ett rent SUG efter alkohol men jag har bara så jävla tråkigt att jag måste supa,och när jag väl börjar supa så kan jag inte sluta förrän jag verkligen MÅSTE (då jag ska ha min son hos mig,dricker inte en droppe när han är här).

När jag inte har min son så känns livet så jävla trist och jag sitter hemma själv och super mig skitfull och har även ett beroende av zopiklon sen 4 år tillbaka ungefär, och har även xanor utskrivet mot panikångest (har haft dom sen i höstas och har klarat av att inte ta dom alls ofta men dom senaste veckorna jhar jag verkligen börjat blanda dom med alkohol för ofta).
Märker att panikångesten börjat bli ännu värre när jag är nykter eftersom mitt psyke lär ta mkt stryk av all alkohol. Nästan börjat utveckla lite social fobi.

Vet bara inte hur jag ska göra för att bli kvitt tristessen så att jag inte börjar dricka igen när jag sitter hemma själv, försöker få ett jobb vilket skulle underlätta mkt, har haft några ströjobb dom senaste åren och under dom perioderna har jag klarat mig utan alkohol.
Handlar nog mest om tristessen som sagt och det har blivit så mkt på sistone så då känns allt som är nyktert tråkigt för att jag jämför det med hur det skulle vara med alkohol inblandat.

Känner mig så patetisk. Har alla mina nära vänner boendes väldigt långt bort och jag får inte tag på lägenhet nån annanstans,sitter ensam i en stad där dom enda vännerna jag har här är dom jag dricker med.
Vad ska man göra för att slippa tristessen??? Och få småsaker som att se en film,roligt igen utan alkohol. För det har fan gått så långt att till och med såna småsaker som att se en film känns så jävla tråkigt för att det är mkt roligare med alkohol i kroppen. Min enda passion jag har i livet är min son och när jag inte har honom hos mig så har jag ingenting känns det som.
Vill träffa folk och känner även att jag skulle vilja ha en flickvän (har alltid trivts med att vara singel förr) men vet inte vart man ska träffa nån då jag bara är van vid fylleragg i princip. Har ju inte nåt "Nyktert kontaktnät" här så då är det svårt.

Vill verkligen sluta dricka på det sättet jag gör, vill vara helt ren ett tag framöver sen vill jag kunna ta några öl med vänner utan att det slutar i en 7dagars fylla. Vad har ni för tips & råd.. Förlåt om allt är luddigt skrivet men jag är inte på topp idag. Mkt text blev det. Aja tack för mig iaf

Är i exakt samma situation! Livet blir ack så tråkigt när man inte har ansvar eller sitt barn(förmodligen det sistnämnda). Vet inte om man ljuger för sig själv eller om saknaden efter "svensson liv" är så stort. Har stora problem med alkoholen men dricker enbart när jag är själv(vilket jag är tacksam för). Ja, just nu har jag inte min dotter....

Edit: Jobbar heltid.
Citera
2012-05-22, 11:33
Medlem
undervattenfisks avatar
Har nu inte druckit 1 droppe alkohol på 48 timmar, men när svettningarna/kallsvettningarna över egentligen? gjorde någon uträkning på http://www.kalkyleramera.se där med min alkoholmängd och längd har fortfarande ca 30-36 timmar kvar innan all alkohol gått ur kroppen? så jag kommer alltså bara bli sämre under 1 jävla dygn till? kan jag ens må sämre än såhär?
Citera
2012-05-22, 19:23
Medlem
putte31s avatar
Hade varit underbart om alla berätta vilken social situation alla befinner sig i. Jobbar, sambo etc etc... ?

Edit: Jobbar, men är ensam med barn varannan vecka.
Citera
2012-05-22, 23:27
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte31
Hade varit underbart om alla berätta vilken social situation alla befinner sig i. Jobbar, sambo etc etc... ?

Edit: Jobbar, men är ensam med barn varannan vecka.
Hur pallar du supa 2 helveckor i månaden OCH jobba? eller minns inte men tror det var ditt inlägg jag läste häromdagen.

Jag är arbetslös och ensamboende
Citera
2012-05-23, 02:56
Medlem
putte31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Hur pallar du supa 2 helveckor i månaden OCH jobba? eller minns inte men tror det var ditt inlägg jag läste häromdagen.

Jag är arbetslös och ensamboende

Har ett kontorsjobb där vi inte har så mycket att göra. Kan komma kl.09:30 och gå 15:30 om dagarna.
Citera
2012-05-23, 18:19
Medlem
putte31s avatar
Nu är jag på slutet känner jag. Sitta här själv och dricka hela tiden, är fan inte ok. Drukigt och super bort vänner hela tiden. Vill inte leva i tristesen men överlever med alkohol. Hur gör man för att överleva? Vet om att det är förmodligen spriten som gör att man känner så....
Citera
2012-05-23, 20:24
Medlem
putte31s avatar
Fan! Inser att jag förstört mitt liv.... Jävla supande...
Citera
2012-05-23, 22:09
Medlem
Moments avatar
Säger du som har arbete. Styr till dig med hjälp av benzo lr nåt
Citera
2012-05-23, 23:01
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Säger du som har arbete. Styr till dig med hjälp av benzo lr nåt
Varför rekommendera någon att byta ett beroende till ett annat?

Börja med en hobby? pilbågskytte? (något jag själv tänkt på flera gånger) simning, träning överlag eller tv/data-spel? men träning är väl det folk förordar mest när man ska bryta ett beroende, själv aldrig testat men nog skulle man behöva lite träning har blivit ganska jävla tanig senaste åren. blir ju bara att man äter 1 mål om dagen oftast så.
Citera
2012-05-24, 08:26
Medlem
putte31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Varför rekommendera någon att byta ett beroende till ett annat?

Börja med en hobby? pilbågskytte? (något jag själv tänkt på flera gånger) simning, träning överlag eller tv/data-spel? men träning är väl det folk förordar mest när man ska bryta ett beroende, själv aldrig testat men nog skulle man behöva lite träning har blivit ganska jävla tanig senaste åren. blir ju bara att man äter 1 mål om dagen oftast så.

Har faktiskt tänkt i dessa banor(gällande benzo), men kommit fram till att det bara skulle bli skit av det också. Börja med en hobby? Ja du, men vad? Har provat det mesta här i livet och inget fungerar. Det är nog bara fel i skallen på mig. Man förstår hur förödande detta beteende är, men ändå kan man inte sluta. Helt jävla sjukt! Idag tog jag två dagars semester för att kunna trappa ner och bli människa för att sedan kunna vara pappa igen. Fy fan alltså..... Men tack för att du lyssnar
Citera
2012-05-24, 08:52
Medlem
putte31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CobrettiCobra
Tänk efter eller ännu bättre, ta ett papper och penna och skriv ner ideer och drömmar du har.Finns det någonstans i världen du vill åka till? Finns det något i ditt liv som fattas enligt dig? Du har en egen vilja, och du bestämmer hur din väg i livet ska se ut. Har du haft en förjävligt uppväxt, kanske föräldrar som missbrukar och såna saker så mår man dåligt. Du kan må jävligt dåligt utan att ha haft en förjävligt uppväxt också såklart.

Jag tänkte så här, jag vill skaffa ett körkort, jag vill ha ett jobb, jag vill ha mera pengar, jag vill kunna köpa nya saker (datorer,mobiler,osv) om jag har lust med det,vill kunna ha ett sparkonto som växer, köpa hus, ja men du vet, alla är olika, såna saker vill jag göra. Jag har ju prövat på att vara alkoholiserad i flera år nu, man kan väl pröva på det där andra livet i likamånga år och om du verkligen vill gå tillbaka till det liv du hade förut så varsågod....men du kommer inte vilja göra det.

Du förtjänar inte att må skit.Är du en pedofil som våldfört dig på ett barn då kan du gå och hänga dig, eller skjuta av dig skallen, bara min åsikt. Men jag tror inte du gjort det, så gör inte det hehe.

Börja träna (klassiker), börja springa, byt vänner, om du inte har ett jobb så fixa dig en sysselsättning, gå till arbetsförmedlingen och säg att nu jävlar, nu vill jag ha en praktik någonstans! Du kommer lära känna nya människor och du har något att göra på dagarna. Har du körkort? Ifall inte så kasta spriten och ta det för fan, det är en sån jävla skön känsla. Jag har haft körkort men tappade det då jag åkte dit på grovrattfylla. Hade kunnat köra ihjäl någon stackars människa, tur var det att något sånt inte hände. Det är en jävla frihet att kunna köra runt i en bil en solig sommardag, men rutan nervevad och känna hur luften fläktar i ansiktet på dig.Och medans du gör det så vet du att jajamensan, förra helgen så gjorde jag inga jävulskap, ingen jävel kan komma och säga "Hörrudu, minns du va du gjorde igår!? Du ringde din morsa o sa att hon va en fitta, sen spöade du lasse utan krogen och efter det så pissade du på min farsas bil", t.e.x.

Du kommer få mer självsäkerhet eftersom du inte tappar kontrollen och gör en massa dumma jävla saker. Jag har varit stabil i flera månader, igår och idag har jag haft en jävla svacka, men den har gått över nu, jag höll ut, och ser du? Jag tänker fan inte bli full idag. Jag går inte på AA möten för jag gillar inte dom riktigt helt enkelt, i framtiden kanske jag börjar hänga där...vem vet?

Jag var och köpte kycklingwook, ska göra en brak middag och efteråt ta en stor jävla fet snus, spela lite xbox, sen senare ikväll blir det säkert ett gympass. Det är skönt att slippa den där jävla fylleångesten. Men det är viktigt att du skapar drömmar och mål. Skapa små delmål och större mål.

Du fixar det, det gör ni alla. Att skylla på att det är tråkigt är vanligt, man måste ha tråkigt ibland. Men man behöver inte ha supertråkigt, finns alltid något att göra, hälsa på någon, hälsa på en någon släkting, prata om att åka ut på en resa med någon kompis, gör små planeringar inför sommaren, jag ska t.e.x ut och tälta för första gången sedan jag blev "stor". Haha, men vafan, de blir skönt, vara ute bland naturen, kanske någon björn kommer och sliter av mig benen, jag vet inte, men ska göra det iaf, helt nyktert.

Ha en bra dag, nu ska jag göra käk och imorgon är det fredag. Då vet jag att alla gamla kompisar blir fulla och gör bort sig...men inte jag. Jag har ingen lust att göra det!

Bye

Tack för det inlägget! Så otroligt bra och stödjande! Nu ska jag boka camping till helgen och bara komma bort. Ta med tösen, sluta grubbla och ta tag i saker och ting här livet.
Citera
2012-05-24, 10:13
Medlem
putte31s avatar
Sitter här och tänker trappa ner, men kan inte. Tips? Har redan tagit ett(två) glas vin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in