2014-10-24, 17:12
Medlem
15APRILs avatar
Då satt man här igen som den folköls alkis man är..

2 veckor kl 16-23 ..

Livrädd att sluta vet att risken för dille o abstinenskramper är nästintill obefintlig.
Men får sådan jävla ångest när jag försöker lägga av..

Är det farligt?
Citera
2014-10-24, 19:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Då satt man här igen som den folköls alkis man är..

2 veckor kl 16-23 ..

Livrädd att sluta vet att risken för dille o abstinenskramper är nästintill obefintlig.
Men får sådan jävla ångest när jag försöker lägga av..

Är det farligt?
Ja det var ett år sedan du postade här första gången...

Det finns ingen "folköls-alkis". Det låter som du tycker det är en lindrigare form av alkis. Det är det inte.
Antingen är man en alkoholist eller så är man inte.

Det är precis lika svårt/farligt/obehagligt och krävande att sluta vara "folköls-alkis", som en "riktig" alkis.
Så risken är alltså lika stor för dille och kramper när man lägger av. För varje gång du utsätter dig själv för detta blir konsekvenserna på din hälsa allt svårare. Till slut pajar du något alvarligt, som du får leva med resten av ditt liv. Kroppsligt och/eller själsligt. Du kanske inte bara pajar dig själv heller utan även dina närstående lider.

Tycker du ska ge upp dina egna försök nu. Har du inte försökt tillräckligt många gånger?
Citera
2014-10-25, 12:08
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ja det var ett år sedan du postade här första gången...

Det finns ingen "folköls-alkis". Det låter som du tycker det är en lindrigare form av alkis. Det är det inte.
Antingen är man en alkoholist eller så är man inte.

Det är precis lika svårt/farligt/obehagligt och krävande att sluta vara "folköls-alkis", som en "riktig" alkis.
Så risken är alltså lika stor för dille och kramper när man lägger av. För varje gång du utsätter dig själv för detta blir konsekvenserna på din hälsa allt svårare. Till slut pajar du något alvarligt, som du får leva med resten av ditt liv. Kroppsligt och/eller själsligt. Du kanske inte bara pajar dig själv heller utan även dina närstående lider.

Tycker du ska ge upp dina egna försök nu. Har du inte försökt tillräckligt många gånger?

Jo det är nog dags för antabusen igen...
Har tid på onsdag till till bereondemottagningen

Men 2 veckors drickande kan väl inte utgöra någon större abstinens fara?
Citera
2014-10-25, 16:48
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Jo det är nog dags för antabusen igen...
Har tid på onsdag till till bereondemottagningen

Men 2 veckors drickande kan väl inte utgöra någon större abstinens fara?

Abstinens kommer du säkert att känna av men fara, nej. Var inte du på väg till behandling för ett tag sedan?
Citera
2014-10-25, 16:49
Medlem
7.3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Abstinens kommer du säkert att känna av men fara, nej. Var inte du på väg till behandling för ett tag sedan?
Kan ju va farligt om man druckit mycket och slutar tvärt
Citera
2014-10-25, 16:53
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.3
Kan ju va farligt om man druckit mycket och slutar tvärt

Precis. Dock har han inte ens i närheten druckit de mängderna som i min bok klassas som mycket.
Citera
2014-10-25, 17:56
Medlem
15APRILs avatar
Citat:

Jo på öppenvården med antabus..
det funkade jättebra tills att det hade semesterstängt över sommarn.
Citera
2014-10-25, 18:03
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Jo på öppenvården med antabus..
det funkade jättebra tills att det hade semesterstängt över sommarn.
Trist, men skam den som ger sig. På't igen bara...
Antabus i mina ögon kanske fungerar ett tag, tills dom har semester tex, så en annan behandling som fokuserar på varför du faktiskt dricker och andra underliggande faktorer är mycket mer givande än att bara ställa bort flaskan med hjälp av antabus. Jag menar, se hur det gick...
Senast redigerad av Moparornocar 2014-10-25 kl. 18:08.
Citera
2014-10-25, 18:22
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Trist, men skam den som ger sig. På't igen bara...
Antabus i mina ögon kanske fungerar ett tag, tills dom har semester tex, så en annan behandling som fokuserar på varför du faktiskt dricker och andra underliggande faktorer är mycket mer givande än att bara ställa bort flaskan med hjälp av antabus. Jag menar, se hur det gick...

Jag ska inte försöka dränka mina ögon i era om jag säger så..

Antabusen har fungerat väldigt bra för mig..
Min faktor till att jag dricker som jag gör är att jag förlorade 4 av mina bästa vänner i en bilolycka för 3 år sedan efter det dog min mor kort efter i cancer..

Jag själv bröt nacken 2011 i en fylle olycka som jag själv är ansvarig för.

Allt detta kommer fram då och då och jag ser bara en utväg då och det är att dränka sorgerna.. helt fel..
men så är det och jag har försökt få en samtalskontakt men jag blir skickad mellan psyk o vårdcentralen hela tiden det är också fruktansvärt jobbigt.. att ingen tar mig på allvar..
Citera
2014-10-25, 20:26
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Jag ska inte försöka dränka mina ögon i era om jag säger så..

Antabusen har fungerat väldigt bra för mig..
Min faktor till att jag dricker som jag gör är att jag förlorade 4 av mina bästa vänner i en bilolycka för 3 år sedan efter det dog min mor kort efter i cancer..

Jag själv bröt nacken 2011 i en fylle olycka som jag själv är ansvarig för.

Allt detta kommer fram då och då och jag ser bara en utväg då och det är att dränka sorgerna.. helt fel..
men så är det och jag har försökt få en samtalskontakt men jag blir skickad mellan psyk o vårdcentralen hela tiden det är också fruktansvärt jobbigt.. att ingen tar mig på allvar..

Beklagar verkligen, det är tragiskt och sorgligt. Jag har också gått igenom kriser och gör väl faktiskt det just nu egentligen men det är hanterbart idag, till skillnad från hur det hade sett ut för några år sedan innan jag blev nykter och började jobba med mig själv.
Det låter ju helt sjukt att du bara blir skickad fram och tillbaka, sätt ner foten förfasen! Kan du inte vända dig direkt till Beroendecentrumet t.ex.?
Citera
2014-10-25, 20:48
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Beklagar verkligen, det är tragiskt och sorgligt. Jag har också gått igenom kriser och gör väl faktiskt det just nu egentligen men det är hanterbart idag, till skillnad från hur det hade sett ut för några år sedan innan jag blev nykter och började jobba med mig själv.
Det låter ju helt sjukt att du bara blir skickad fram och tillbaka, sätt ner foten förfasen! Kan du inte vända dig direkt till Beroendecentrumet t.ex.?

Jo det har jag försökt men då blir svaret att de inte har den sortens hjälp här..
Nähä?... vart fan ska jag vända mig dåda? ja jag skickar en remiss till vårdcentralen o så fortsätter det hela jävla tiden..
Citera
2014-10-25, 20:51
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Jo det har jag försökt men då blir svaret att de inte har den sortens hjälp här..
Nähä?... vart fan ska jag vända mig dåda? ja jag skickar en remiss till vårdcentralen o så fortsätter det hela jävla tiden..

Det ser antabusen som världens lösning på alkoholismen antabus funkar ett tag.. men som morfar52 sa till mig är det bara en jävla krycka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in