2014-11-12, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jag gjorde det och lyckades sova i fyra och en halv timme i alla fall. Det är ju alltid något....

Ja det är bättre än inget ju när du vaknar så kan du ju ta någon zopiklon å lugnande så får du sova lite mer.
Citera
2014-11-12, 19:33
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Ja det är bättre än inget ju när du vaknar så kan du ju ta någon zopiklon å lugnande så får du sova lite mer.

Jo. Jag vill ju dock inte vända på dygnet så jag tänkte att jag kör samma variant igen om någon timme, och vaknar jag under natten fyller jag bara på med mer för detta funkar ju inte. Jag kan knappt resa mig upp.

Jag har varit vaken i flera dygn tidigare, men då har jag ju iof haft andra preparat i kroppen men jag fattar fan inte hur man pallade ändå. Allt som händer blandas ju bara ihop till en enda stor smet.
Citera
2014-11-12, 20:34
Bannlyst
Citat:
Jo. Jag vill ju dock inte vända på dygnet så jag tänkte att jag kör samma variant igen om någon timme, och vaknar jag under natten fyller jag bara på med mer för detta funkar ju inte. Jag kan knappt resa mig upp.

Jag har varit vaken i flera dygn tidigare, men då har jag ju iof haft andra preparat i kroppen men jag fattar fan inte hur man pallade ändå. Allt som händer blandas ju bara ihop till en enda stor smet.

Ja gör så så borde du få mer sömn tycker jag. Som sagt bättre några fler sömn timmar än inget alls. Hoppas de funkar för dej.
Citera
2014-11-12, 20:48
Medlem
No6s avatar
då blir det att testa 7,5mg imovane ikväll då, se om toleransen gått ner ännu mer. Testade 15mg i fredags och det funkade fint det 7,5mg i halloween det funkade inte alls. finns ju inget bättre än att sitta och flumma lite framför en bra rulle och sen somna gott

Min tolerans låg på typ 50mg i Sep, det är väldigt lätt att bli tolerant så käka inte för ofta gott folk
Senast redigerad av No6 2014-11-12 kl. 20:52.
Citera
2014-11-12, 21:08
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Alltså nu har jag sovit sammanlagt 3 timmar på två dygn och jag håller på att bli tokig nu. Inatt blev det inte en sekunds sömn och jag vägrar gå till jobbet idag.

Gick tillbaka till Imovane igår och blev bäng som fan men inte kunde jag sova för det.
Får panik av att bara blunda för att jag inte kan släppa alla tankar som tuggar i huvudet.

Är det värt att bränna på en cocktail med Stesolid, Stilnoct och Imovane? Då borde jag väl för fan somna snabbt som satan? Eller är det bara slöseri?
Hjälp mig!!

DU måste fixa någon antihistamin du kan kombinera/varva med. Fortsätter du såhär kommer du bara att bränna alla receptorer/korstolerans på allt och din tolerans kommer öka i raketfart.
Är det panik och du ej har någon antihistamin så som theralen/propavan/atarax/mirtazapin så kör med imovane sen efter 10 minuter tugga en stilnoct, lägg dig och blunda.

Sen ser du till att få någon av ovan nämnda antihistaminer utskrivna, väldigt lätt. Personligen föredrar jag en väldigt låg dos mirtazapin 7,5-15mg. Så använder du den 3 gånger i veckan och imovane 4 gånger i veckan eller kombinerat. Viktiga är att du inte använder båda varje natt under längre tid. På detta sätt kan du hålla på i flera år utan att behöva höja doserna.
Citera
2014-11-12, 23:10
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
DU måste fixa någon antihistamin du kan kombinera/varva med. Fortsätter du såhär kommer du bara att bränna alla receptorer/korstolerans på allt och din tolerans kommer öka i raketfart.
Är det panik och du ej har någon antihistamin så som theralen/propavan/atarax/mirtazapin så kör med imovane sen efter 10 minuter tugga en stilnoct, lägg dig och blunda.

Sen ser du till att få någon av ovan nämnda antihistaminer utskrivna, väldigt lätt. Personligen föredrar jag en väldigt låg dos mirtazapin 7,5-15mg. Så använder du den 3 gånger i veckan och imovane 4 gånger i veckan eller kombinerat. Viktiga är att du inte använder båda varje natt under längre tid. På detta sätt kan du hålla på i flera år utan att behöva höja doserna.

Jag har provat med dom flesta förr, Theralen, Propavan, Atarax, Nozinan osv men jag klarar inte av att bli så dåsig som jag blir av dom för då är hela morgondagen förstörd ändå.
Har använt Circadin lite då och då och den har funkat ok till en början i alla fall, sen vänjer sig ju kroppen.

Nu har jag i alla fall tagit Circadin, Stesolid, Imovane och Stilnoct för inatt behöver jag verkligen sova. Om det var ett bra beslut lär jag märka inom kort antar jag.

Har funderat på att ta mig till sjukhuset men jag misstänker att det bara är slöseri med tid ändå.
Citera
2014-11-13, 14:03
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
* Skönt med en zopiklon i sej nu skön känsla ;-) det skulle finnas ett apotek som säljer zopiklon som är laglig tycker jag! Någon som vet om någon sida där man kan köpa zopiklon från Sverige? Skriv gärna ner någon bra länk här vettja :-)
Käkar du imovane mitt på dagen? Brukar inte vara nån bra idé
Citera
2014-11-13, 14:22
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
varför inte, Imovane har bra ångestdämpning.
Citera
2014-11-13, 15:18
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
varför inte, Imovane har bra ångestdämpning.
Ja men den är kortverkande och dem flesta får minnesluckor om man tar i vaket läge. Sen brukar jag bli rastlös och få ännu mer ångest sen. Bättre att ta de på kvällen någon timme eller 2 innan man ska slagga. Då tar man det ju i vaket tillstånd också men...
Citera
2014-11-13, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid

Ja
Jag en på dagen ibland :-)visst man blir lite trött men mest känns de som man får mer energi i kroppen å man gör mer saker oxå .
Citera
2014-11-13, 16:28
Bannlyst
Om man tagit en zopiklon hur många timmar tar de innan den gått ur kroppen? Någon sa tre timmar.
Citera
2014-11-13, 16:32
Medlem
Citat:
Om man tagit en zopiklon hur många timmar tar de innan den gått ur kroppen? Någon sa tre timmar.
Har hört att det skulle vara 6-9 timmar,någon får gärna rätta mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in