2015-02-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Tar du dem på tom mage? Boostar du med grapefrukt eller dricker du extra alkohol/kaffe.

Många blir dålig i magen av kaffe och öl.

Edit: Har det alltid varit så eller är det senaste tiden du fått problem?

Äter oftast mitt sista mål mat precis innan jag tar dem, men dricker varken grapefrukt, öl eller kaffe. Varit så här hela tiden.
Citera
2015-02-13, 17:50
Medlem
populopiduss avatar
Blir ofta typ "bakfull" dagen efter jag tagit två eller tre imovane, något jag inte känner alls på samma sätt på en. Blir lättirriterad, nere, tung i kroppen, seg. Det går inte heller festa till det en sådan dag heller, jag blir liksom inte full utan blir bara ännu mer seg och får ingen som helst eufori.

Känner någon igen detta?
Citera
2015-02-13, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Blir ofta typ "bakfull" dagen efter jag tagit två eller tre imovane, något jag inte känner alls på samma sätt på en. Blir lättirriterad, nere, tung i kroppen, seg. Det går inte heller festa till det en sådan dag heller, jag blir liksom inte full utan blir bara ännu mer seg och får ingen som helst eufori.

Känner någon igen detta?
Nja rena motsatsen för mig.
Citera
2015-02-13, 18:25
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nja rena motsatsen för mig.

Märkligt. Jag blir världens mest otrevliga människa... Hatar allt och alla inklusive mig själv. Usch!
Citera
2015-02-13, 18:51
Bannlyst
Citat:

Känner någon igen detta?

Hur länge har du tagit den? Jag har tagit i flera år och den kan verkligen hjälpa mig med allt i alla möjliga situationer och jag är snarare superpigg när jag vaknar, även fast jag inte sovit så många timmar.
Citera
2015-02-13, 19:24
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Hur länge har du tagit den? Jag har tagit i flera år och den kan verkligen hjälpa mig med allt i alla möjliga situationer och jag är snarare superpigg när jag vaknar, även fast jag inte sovit så många timmar.

Var glad att du upplever det så... det gjorde jag med tidigare, men det har ändrats.

Har för övrigt tagit till och från i nåt år, mer till än från de senaste månaderna. Detta började dyka upp i samband med att toleransen gav sig till känna och jag kan tillägga att samma sak (oftast, men inte alltid) händer på Stilnoct. Känns på nåt sätt som att GABA-receptorerna är uttömda eller något eftersom jag inte ens får någon effekt på alkohol dagen efter. Kan tillägga att detta mående brukar dyka upp framåt eftermiddagen, ibland så sent som kvällen. Brukar kunna må hyfsat fram tills dess faktiskt...

Nä, max en i fortsättningen för min del Så länge jag tar en märker jag det knappt dagen efter, förutom smaken då.
Senast redigerad av populopidus 2015-02-13 kl. 19:26.
Citera
2015-02-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Låter inte helt hemskt ändå, får väl kompensera med träning och nyttig mat tills vidare.
Kroppen lägger av tidigare än annars, misstänker att man mår ganska pyrt emot slutet, vilket man troligtvis gör oavsett om man dör av ålder eller dråp...
Citat:
Var glad att du upplever det så... det gjorde jag med tidigare, men det har ändrats.
Det låter psykologisk som du beskriver, kan tänka mig att en hypnotisk drog reagerar väldigt mycket på det psykologiska planet, alltså set & settings, get real!
Senast redigerad av lolicon 2015-02-13 kl. 20:47.
Citera
2015-02-13, 21:35
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Om någon tar 7-8 Imovane varje dag. Är det farligt? Är det normalt för någon som är beroende?
Citera
2015-02-13, 21:48
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Hej,
Imovane är helt nytt för mig, knaprat det i två dagar utan någon märkbar skillnad. Sover jättedåligt och kan inte alls "somna in". trodde det var ett mirakel piller efter alla dessa år av sömnsvårigheter. Men nej. Vart i kontakt med ssk på morgonen och hon ville inte göra något då jag ska träffa läkare på tisdag. Problemet är att jag klarar inte av väntan. Ska dessutom jobba etc i helgen.

NU till frågorna;
Propavan och imovane, bra kombo?
Imovane, hur många tabletter kan man maximalt ta när man är nybörjare och vill sova(5mg)?
Kan man flumma på imovane, och i sådana fall, hur många tabletter behövs?

Detta är endast en abrovinch i väntan på läkartiden på tisdag.

Jag har gått på propavane 25mg och imovane 5mg-7,5mg sedan November 2012. Propavane 25mg tar man 30-60 minuter innan sovdags och sedan 10 minuter innnan du går till sängs tar du 5mg Imovane. Om du inte somnar på det så går du upp till 7,5mg Imovane. Ligg inte och koncentrera dig på att somna för då somnar du inte. Försök rensa tankarna när du lägger huvudet på kudden.
Citera
2015-02-13, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Om någon tar 7-8 Imovane varje dag. Är det farligt? Är det normalt för någon som är beroende?
Risk för minnesluckor och idiotiskt beteende.
Citera
2015-02-14, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Gått på 100mg förut under lång tid. Det var verkligen en underbar tid. Farligt? Ingen aning, men ja antagligen inte de kroppen gärna vill ha. Huvet dock, MYS! Men ja, knappast bra det heller haha.
Senast redigerad av qwz 2015-02-14 kl. 01:20.
Citera
2015-02-14, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Hej,
Imovane är helt nytt för mig, knaprat det i två dagar utan någon märkbar skillnad. Sover jättedåligt och kan inte alls "somna in". trodde det var ett mirakel piller efter alla dessa år av sömnsvårigheter. Men nej. Vart i kontakt med ssk på morgonen och hon ville inte göra något då jag ska träffa läkare på tisdag. Problemet är att jag klarar inte av väntan. Ska dessutom jobba etc i helgen.

NU till frågorna;
Propavan och imovane, bra kombo?
Imovane, hur många tabletter kan man maximalt ta när man är nybörjare och vill sova(5mg)?
Kan man flumma på imovane, och i sådana fall, hur många tabletter behövs?

Detta är endast en abrovinch i väntan på läkartiden på tisdag.
Du borde sova gott på 15mg imovane. Skippa propavanen eller ta den väldigt tidigt på kvällen annars kommer du vara en zombie och må skit dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in