2020-07-08, 12:05
Medlem
Hej,

är strax över 25 år men ändå fått Imovane 100 pack utskrivet under 2 år, 9-10 paket totalt och läkaren fortsätter skriva ut vilket jag är jätteglad över. Kommer jag fortsätta få utskrivet eller läkare kommer plötsligt ”bryta” behandlingen?
Citera
2020-07-08, 12:33
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagdenGoda
Hej,

är strax över 25 år men ändå fått Imovane 100 pack utskrivet under 2 år, 9-10 paket totalt och läkaren fortsätter skriva ut vilket jag är jätteglad över. Kommer jag fortsätta få utskrivet eller läkare kommer plötsligt ”bryta” behandlingen?

Det finns det ingen här som kan svara på förstår du väl. Beror ju helt på din läkare.
Citera
2020-07-08, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Det finns det ingen här som kan svara på förstår du väl. Beror ju helt på din läkare.

Andra kan ju berätta hur det varit för de så att man får ett hum om det.
Citera
2020-07-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Någon som känner skillnad mellan imovan och stilnockt?

Silnoct sover ganska bra men får konstiga mardrömmar och blir konstigt hungrig på natten och går i lägenheten med minnesluckor hehe

Imovan Sover mer lugnare och får inte de konstiga drömmar

men det kanske förändrar sig efter ett tag ?
Citera
2020-07-08, 13:57
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommySthlm
Silnoct sover ganska bra men får konstiga mardrömmar och blir konstigt hungrig på natten och går i lägenheten med minnesluckor hehe

Imovan Sover mer lugnare och får inte de konstiga drömmar

men det kanske förändrar sig efter ett tag ?

Jag håller med här, däremot blir jag lika fucktup om jag blandar med alkohol på båda.
Citera
2020-07-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Böter är mest troligt såvida du inte sitter på jättemängder som nån skrev.
Kan kanske vara riskfyllt om man har hemmavarande barn?
Citera
2020-07-17, 20:11
Medlem
asfaltgosses avatar
Hej, jag har haft Imovane på recept i många år och de dagar ångesten och oron inte är alltför kraftig så använder jag dem även till att lindra det och inte bara för sömnen. Nu har en vän fått Stilnoct utskrivet men han får ingen effekt av dem och gav ett par kartor till mig att testa. Jag tycker Imovane är klart bättre för min del men om jag tar 10mg Stilnoct infinner sig åtminstone lite lugn i kroppen. Dock undrar jag över just doseringen, har blivit lite nojjig på äldre dar. Imovane brukar jag ta 15mg utspritt under dagen, 5mg åt gången. Eftersom 10mg Stilnoct fungerar fint ett antal timmar, är det klokt att fylla på med 10 till framåt kvällen? Eller finns det en maxdos man inte bör överskrida per dag? Tack på förhand om någon har lite koll på detta.
Citera
2020-07-21, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinskZigenareIV
Jag har haft Imovane till och från (mest från) i kanske fem år. Jag har aldrig tidigare känt av någon direkt flumeffekt av Imovane men dom senaste veckorna infinner sig en lite småflummig känsla då och då när jag tar dom. Men inte varje gång.

Jag har inte lyckats lista ut vad det är som gör att jag får lite flum av dom, men jag tackar och tar emot om det blir så. Någon som har några ideér om vad det kan vara som gör det? Jag tar dom i stort sett samma tid varje kväll (kring 22), och tar dom nästan varje kväll numera.

Konstigt det här. I förrgår blev jag mer påverkad än jag någonsin blivit av Imovane. Ett mycket skönt flum infann sig och det var rätt svårt att gå då jag blev helt svag i benen. Jag tog dom och sen låg jag 15 minuter på sängen och slappade varpå det sk. "flummet" infann sig. Försökte med samma sak igår men det blev inget flummeri inte. Jag tar alltid samma dog: 10mg.
Citera
2020-07-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Hej, jag har haft Imovane på recept i många år och de dagar ångesten och oron inte är alltför kraftig så använder jag dem även till att lindra det och inte bara för sömnen. Nu har en vän fått Stilnoct utskrivet men han får ingen effekt av dem och gav ett par kartor till mig att testa. Jag tycker Imovane är klart bättre för min del men om jag tar 10mg Stilnoct infinner sig åtminstone lite lugn i kroppen. Dock undrar jag över just doseringen, har blivit lite nojjig på äldre dar. Imovane brukar jag ta 15mg utspritt under dagen, 5mg åt gången. Eftersom 10mg Stilnoct fungerar fint ett antal timmar, är det klokt att fylla på med 10 till framåt kvällen? Eller finns det en maxdos man inte bör överskrida per dag? Tack på förhand om någon har lite koll på detta.
Vet bara att de inte är bra att höja doseringen och ta det längre tid, räcker med några veckor, för att det ökar toleransen avsevärt......vet av egen erfarenhet.
Skulle behöva imo eller stillnoct själv just nu, läkaren fick för sig att avsluta receptet.... är öppen för förslag dvs.
Citera
2020-07-25, 03:35
Medlem
Hej har börjat äta stilnoct regelbundet igen för sömen. Tar 10mg varje kväll, Det var ett tag sen jag flummade på stillisar. Iaf 2-3 månader sen, Tror ni 40mg räcker för och bli lite flummig.

väger cirka 80kg och är 1,87 lång om det spelar någon roll

Tack på förhand Mvh Smokkkizz
Citera
2020-07-26, 22:55
Medlem
Vad menas egentligen med stillnoct tomten?
Citera
2020-07-26, 23:12
Medlem
Införskaffat Indiska Zopiklon 7.5mg från Hab, 470 kronor för 50 stycken. Köpte från en väl omtalad vendor, undrar om någon har erfarenhet utav dessa blåa zopiklonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in