Citat:
Ursprungligen postat av
asfaltgosse
Hej, jag har haft Imovane på recept i många år och de dagar ångesten och oron inte är alltför kraftig så använder jag dem även till att lindra det och inte bara för sömnen. Nu har en vän fått Stilnoct utskrivet men han får ingen effekt av dem och gav ett par kartor till mig att testa. Jag tycker Imovane är klart bättre för min del men om jag tar 10mg Stilnoct infinner sig åtminstone lite lugn i kroppen. Dock undrar jag över just doseringen, har blivit lite nojjig på äldre dar. Imovane brukar jag ta 15mg utspritt under dagen, 5mg åt gången. Eftersom 10mg Stilnoct fungerar fint ett antal timmar, är det klokt att fylla på med 10 till framåt kvällen? Eller finns det en maxdos man inte bör överskrida per dag? Tack på förhand om någon har lite koll på detta.
Vet bara att de inte är bra att höja doseringen och ta det längre tid, räcker med några veckor, för att det ökar toleransen avsevärt......vet av egen erfarenhet.
Skulle behöva imo eller stillnoct själv just nu, läkaren fick för sig att avsluta receptet.... är öppen för förslag dvs.