2011-08-23, 20:03
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenove
Ska resan på solsemester och (som vanligt) så oroar jag mig inför flygresan. Brukade alltid ta Zolpidem eller Zopiklon tidigare så jag kan sova mig genom resan, men har ej tillgång till det nu. Har ni några bra tips på vart jag kan få tag på det? Reser i slutet på veckan och börjar bli riktigt orolig och redo att göra lite vad som helst för att fixa detta. Behövs egentligen bara en karta då det är för ToR resorna.

Tacksam för lite hjälp. =)
Skriv vart du ska till, ska du till thailand så ge fan i att ta med dessa även om du har på recept.
Citera
2011-08-23, 20:06
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonic_pelle
Helt sjukt vilken skillnad det är mellan olika kommuner/län när det kommer till utskrift av benzo/z-analoger å andra trevliga preparat...
Kommer från Varberg nedanför Gbg å trots att det e en relativt liten stad, skiljer det sig ändå från en minst lika liten stad som Falun. Ju högre upp i landet,ju svårare att få nåt roligt utskrivet märker man tydligt....
Hatar kommuner som ska visa sig på styva linan å statuera exempel. Detta gäller även brott i allmänhet. Har råkat illa ut flera ggr här uppe bara för att polisen velat statuera exempel. Hur ser det ut numera för er andra i resp län när det gäller imovane numera? Förr var det ju inte så svårt att få dessa underskattade piller. Nu, får iaf jag bara en anklagande blick av läkaren bara jag tar upp ideén med att testa insomningstabletter....tröttsamt
Beror väl helt på din story, kommer du dit med enbart sömnsvårigheter så är det nog svårt att få ut. Har man lite skit bakom sig (spelar ingen roll om det är droger osv) så är det lättare. Jag skulle nog vilja påstå att jag skulle kunna få dom flesta läkare att skriva ut imovane/stilnoct åt mig. Men då har jag en hel del skit i bagaget.
Citera
2011-08-23, 20:07
Bannlyst
Spanien, Turkiet, Grekland, eller Cypern... något av det blir det. =)
Citera
2011-08-23, 20:43
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Beror väl helt på din story, kommer du dit med enbart sömnsvårigheter så är det nog svårt att få ut. Har man lite skit bakom sig (spelar ingen roll om det är droger osv) så är det lättare. Jag skulle nog vilja påstå att jag skulle kunna få dom flesta läkare att skriva ut imovane/stilnoct åt mig. Men då har jag en hel del skit i bagaget.
Jag instämmer nog. Jag har en läkare som tycker att det är mycket viktigt att jag alltid har mediciner (Imovane, Sobril, Abilify) hemma. Främst Sobrilen. Så jag har inga problem att få det utskrivet vilket känns kanon. Det är alltid en trygghet att ha hemma när det behövs. Jag tror att det handlar MER om vilket bagage man har än vilken läkare det är. Eller mycket hänger på en själv, i alla fall. Men sen finns det onekligen kompletta idioter inom läkarkåren också vilket jag har bevis på.
Citera
2011-08-23, 21:38
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Jag instämmer nog. Jag har en läkare som tycker att det är mycket viktigt att jag alltid har mediciner (Imovane, Sobril, Abilify) hemma. Främst Sobrilen. Så jag har inga problem att få det utskrivet vilket känns kanon. Det är alltid en trygghet att ha hemma när det behövs. Jag tror att det handlar MER om vilket bagage man har än vilken läkare det är. Eller mycket hänger på en själv, i alla fall. Men sen finns det onekligen kompletta idioter inom läkarkåren också vilket jag har bevis på.
Jo, så är det nog. Fast nog beror det på vilka slags läkare man stöter på. Det jag läst mig till är att äldre är snällare med benzo och sömntabs än yngre, och jag kan nog hålla med. Tycker min äldre läkare skrev ut det mesta ganska lätt medans jag blev rejält utfrågad av en något yngre läkare då jag tagit för många stesolid och ville ha recept. Min vanliga läkare hade skrivit ut direkt, men då vet hon ju lite om mig också.
Citera
2011-08-24, 16:54
Medlem
FaNirs avatar
Det var längesen jag stötte på stilnoct nu.
minns första gången jag fick det av min mormor när jag var där vid 15års åldern och aldrig prövat någon drog innan.
min mormor som var farlig på att överdosera tabletter gav mig 3st 10or och sa "börja med en och se om du somnar annars tar du resten"
hade sömnproblem redan då så jag tänkte, jag tar alla 3 så ska jag nog somna, BIG MISSTAKE
efter 20 30 minuter i sängen kände jag hur hela sängen höll på att välta och jag satte mig upp.
jag tittade ner mot golvet och såg hur det kröp maskar ur mattan, och allt var väldigt flummigt.
jag blev såklart rädd först men insåg ganska snabbt att det var stilnocten som lurade min hjärna.
jag lade mig ner igen och jag minns fortfarande hur skönt det var att bara ligga där och känna sängen gunga osv!

Stilnoct kommer alltid att finnas i mitt hjärta
Citera
2011-08-24, 19:19
Medlem
NewSchoolers avatar
Måste vara otroligt lättpåverkad som tycks få hallucioner på 2 styken 7,5mg'or?

Hur som helst så har jag faktiskt börjat fått riktigt svårt att somna på grund av skiftjobb etc. .

Så om jag går till farbror doktor och be om sömnpiller, skulle jag då kunna säga att jag använt imovane med mycket bra resultat som jag fått av en vän i nödfall ? Eller tror dom att man är en missbrukande dödsknarkare direkt om jag skulle nämna någon dylig historia?

pz
Citera
2011-08-24, 19:33
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Tyvärr inte min grej. Tog en hel karta 7.5 mg och kände ingenting tyvärr. Lite svårt att gå rakt utan att vingla men absolut ingen positiv upplevelse mer än att jag blev jävligt dåsig till ingen nytta. Så visst säkert bara jag som inte förstår vad grejen med Imovane egentligen är.
I gott sällskap hade upplevelsen säkert blivit mer positiv, inte sant DPT?
Citera
2011-08-25, 10:15
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Jo, så är det nog. Fast nog beror det på vilka slags läkare man stöter på. Det jag läst mig till är att äldre är snällare med benzo och sömntabs än yngre, och jag kan nog hålla med. Tycker min äldre läkare skrev ut det mesta ganska lätt medans jag blev rejält utfrågad av en något yngre läkare då jag tagit för många stesolid och ville ha recept. Min vanliga läkare hade skrivit ut direkt, men då vet hon ju lite om mig också.
Det kan nog stämma. Yngre läkare vill kanske vara "perfekta" och går rakt av efter läkarboken/utbildningen istället för att se till de olika individerna, individuella förutsättningar osv hos patienterna. Man måste ju även som läkare försöka tänka lite utanför ramarna och se vilka förutsättningar som behövs för att patienten ska må bättre. Att tänka själv och inte bara gå efter studieböckerna.
Citera
2011-08-25, 18:04
Medlem
Asså, förstår inte.. Är det något fel på mig?
Jag kan käka hur mycket Stilnoct och Imovane som helst (20-30 st minst). Men blir aldrig lika väck som jag brukade bli på dom. Får inga minnesluckor, snarare ett lite såsigt minne, minnessås får jag, men inga luckor! Kan dricka sprit utan problem också... Hur lång tid tar det tills man är nere på nolltollerans igen egentligen? Vill tillbaka till dom där underbara "Käka dom - ??? - Vakna upp" tiderna. Okej ska se nu, Juli -> Augusti har jag säkerligen fått i mig 60-70 st antingen Imovane 7.5 mg eller Stilnoct 10 mg. Hur längre bör jag hålla mig undan från benso så jag kan få tillbaka det jag gillar i dom?
Citera
2011-08-25, 20:29
Medlem
Postar här då denna tråden är mer aktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Asså, förstår inte.. Är det något fel på mig?
Jag kan käka hur mycket Stilnoct och Imovane som helst (20-30 st minst). Men blir aldrig lika väck som jag brukade bli på dom. Får inga minnesluckor, snarare ett lite såsigt minne, minnessås får jag, men inga luckor! Kan dricka sprit utan problem också... Hur lång tid tar det tills man är nere på nolltollerans igen egentligen? Vill tillbaka till dom där underbara "Käka dom - ??? - Vakna upp" tiderna. Okej ska se nu, Juli -> Augusti har jag säkerligen fått i mig 60-70 st antingen Imovane 7.5 mg eller Stilnoct 10 mg. Hur längre bör jag hålla mig undan från benso så jag kan få tillbaka det jag gillar i dom?
Citera
2011-08-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewSchooler
Måste vara otroligt lättpåverkad som tycks få hallucioner på 2 styken 7,5mg'or?

Hur som helst så har jag faktiskt börjat fått riktigt svårt att somna på grund av skiftjobb etc. .

Så om jag går till farbror doktor och be om sömnpiller, skulle jag då kunna säga att jag använt imovane med mycket bra resultat som jag fått av en vän i nödfall ? Eller tror dom att man är en missbrukande dödsknarkare direkt om jag skulle nämna någon dylig historia?

pz

Varför? Imovane är standardutskriften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in