2014-11-11, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Ja och sen sitter man där utan tabletter när man verkligen skulle behövt dem någon kväll... Jadå, jag mår skitbra av dem. Alla tankar bara suddas ut och jag känner mig helt fri från allt som tynger ner mig till vardags. Jag tar dem bara på kvällen numera men sitter ofta uppe och njuter av känslan någon timme innan jag lägger mig. Ibland med ett par öl till hands.

Ja precis håller med helt hade jag kunnat hade jag gjort en tumme upp. Får du med lite dåligt minne när du tagit en zopiklon? Jag minns oftast inte saker som hänt efter jag tagit dom men dom är väll så att hjärnan stänger ner vissa delar med den eller nått. Imorgon får jag mina längtade zopiklon ska bli skönt att få känna känslan igen å kunna sova skönare. Provat att dricka dricka å svälja ner dom med? ;-)
Citera
2014-11-11, 20:06
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Ah, såklart! Men hur jävla lätt är det att få det utskrivet? Min läkare är iof ganska givmild med medicin och tycker att jag såklart ska ha 30-pack för att det är billigare, men han vill inte höja Stesolid från 5mg till 10.

Inte lätt alls. Men om du får Stesolid lär du kunna få nitrazepam i alla fall, fast det är ju mycket möjligt att läkaren vill klippa stessen då.
Citera
2014-11-11, 20:48
Bannlyst
Någon som vet om toleransen på imovane ökar om man tar det när dagen börjar istället för att sova på? Eller undrar mer om det är någon som tycker/tror det är lättare att ta på dagen och hålla disciplinen att inte överdosera än istället för på kvällen då jag har väldigt lätt att bara slänga i mig då.
Senast redigerad av eisapeitte 2014-11-11 kl. 20:54.
Citera
2014-11-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Någon som vet om toleransen på imovane ökar om man tar det när dagen börjar istället för att sova på? Eller undrar mer om det är någon som tycker/tror det är lättare att ta på dagen och hålla disciplinen att inte överdosera än istället för på kvällen då jag har väldigt lätt att bara slänga i mig då.

Beror ju på hur många du tar, men tar du flera imovane under dagen kommer toleransen att öka snabbare.
Citera
2014-11-12, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Ja precis håller med helt hade jag kunnat hade jag gjort en tumme upp. Får du med lite dåligt minne när du tagit en zopiklon? Jag minns oftast inte saker som hänt efter jag tagit dom men dom är väll så att hjärnan stänger ner vissa delar med den eller nått. Imorgon får jag mina längtade zopiklon ska bli skönt att få känna känslan igen å kunna sova skönare. Provat att dricka dricka å svälja ner dom med? ;-)
Om jag blandar med alkohol får jag alltid lite suddigt minne, inte nödvändigtvis minnesluckor men du förstår säkert vad jag menar. Är zoppad just nu, ska lägga mig alldeles strax, lovar... Känns som filtret mellan tanke och rörelse är borta så att allt går på automatik typ, känner du igen det? T.ex. just nu måste jag hindra mina fingrar från att inte skriva en hel uppsats om ämnet. Så jag slutar nu.

Ursäkta flummet.
Citera
2014-11-12, 09:18
Bannlyst
Vill man att zopiklonen ska börja verka snabbare ska man ta dom med dricka de tycker jag får igång dom ;-) får ni med skön känsla av dom? Ökar sexuella tankar för er? Man blir mer sugen tycker jag.
Citera
2014-11-12, 10:50
Medlem
Bruce_Lees avatar
Alltså nu har jag sovit sammanlagt 3 timmar på två dygn och jag håller på att bli tokig nu. Inatt blev det inte en sekunds sömn och jag vägrar gå till jobbet idag.

Gick tillbaka till Imovane igår och blev bäng som fan men inte kunde jag sova för det.
Får panik av att bara blunda för att jag inte kan släppa alla tankar som tuggar i huvudet.

Är det värt att bränna på en cocktail med Stesolid, Stilnoct och Imovane? Då borde jag väl för fan somna snabbt som satan? Eller är det bara slöseri?
Hjälp mig!!
Citera
2014-11-12, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Alltså nu har jag sovit sammanlagt 3 timmar på två dygn och jag håller på att bli tokig nu. Inatt blev det inte en sekunds sömn och jag vägrar gå till jobbet idag.

Gick tillbaka till Imovane igår och blev bäng som fan men inte kunde jag sova för det.
Får panik av att bara blunda för att jag inte kan släppa alla tankar som tuggar i huvudet.

Är det värt att bränna på en cocktail med Stesolid, Stilnoct och Imovane? Då borde jag väl för fan somna snabbt som satan? Eller är det bara slöseri?
Hjälp mig!!

Jobbigt det låter för dej :-/ prova ta zopiklon å någon lugnande medicin ihop det borde göra att du kan somna ju.
Citera
2014-11-12, 13:08
Medlem
Mugsys avatar
Min doktor har dålig koll på hur mycket zolpidem han förskriver. Ibland skriver han ut en hel del: 100 åt gången, ibland bara 30 under lång tid.

Jag har försökt att hålla ner konsumtionen av zolpidem så mycket som möjligt. Jag har förresten testat zopiklon också. Skillnaden är väl att zopiklon är långsammare och varar lite längre. Funkar också om man vill sova.

Men nu försöker jag att enbart ta Propavan (propriomazin) för att sova. Det funkar om man inte är stressad eller ska upp tidigt.

Men nu har doktorn börjat att krångla med det istället och skriver ut för lite. Varför det? Propavan är inte ens narkotikaklassat.

Sen har jag en fråga om zolpidem. Hur många måste man ta för att dö? Hur kan man använda propavan för att ta livet av sig på ett effektivt sätt? Jag vill dö på bästa möjliga sätt, utan rädsla, utan ångest.

Varför ska man inte kunna få dö om man vill det? Läkarna borde underlätta döden på samma sätt som att de ska försöka främja hälsa och liv.

Naturligtvis vill de flesta människor leva. Men om man vill avsluta sitt liv ska man ha rätt till det anser jag.

Jag hoppas att man under min livstid har ändrat praxis så att man kan skriva in sig på vilket sjukhus som helst och be att få dö på ett civiliserat, smärtfritt, ångestfritt sätt genom en överdos med barbiturater eller en massiv dos med morfin.
Senast redigerad av Mugsy 2014-11-12 kl. 13:12.
Citera
2014-11-12, 13:10
Bannlyst
Citat:
Det beror på om du ringt å frågat någon gång innan å fått ut det. Vissa läkare vill inte skriva ut men chansa kan du ju göra

Har det runt 25 dar ,vårdcentral om du har tur...
nyss hämtat e det bara att glömma
Citera
2014-11-12, 17:08
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Jobbigt det låter för dej :-/ prova ta zopiklon å någon lugnande medicin ihop det borde göra att du kan somna ju.

Jag gjorde det och lyckades sova i fyra och en halv timme i alla fall. Det är ju alltid något....
Citera
2014-11-12, 17:15
Medlem
Ngn vet vart man kan sälja imovane i Luleå trakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in