2015-05-18, 15:47
Medlem
Imovane har en bättre muskelavslappnande verkan och är mer effektiv mot ångest. Stilnoct tror jag inte har nån muskelavslappnande effekt alls, och det säger jag både utav personlig erfarenhet och kan inte hitta nåt om det i fass heller. Sen gör jag oftast mer dumheter när jag tagit stilnoct. Men jag älskar båda och kombinerar för en god nattsömn. Är jag ensam om att kombinera?
Citera
2015-05-18, 18:11
Medlem
Hej på er alla!
Jag har precis hämtat ut mitt första recept på Imovane 7,5mg
Vad kan man förvänta sig när det kommer till den sömngivande effekten, och går det att få ett bra rus på dem?
Har hört mycket bra om Imovane, men som alltid är ju en medicin väldigt personlig när det kommer till effekt och rus.

mvh
Citera
2015-05-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Hej på er alla!
Vad kan man förvänta sig när det kommer till den sömngivande effekten, och går det att få ett bra rus på dem?
Har hört mycket bra om Imovane, men som alltid är ju en medicin väldigt personlig när det kommer till effekt och rus.

mvh
Imovane är underbart,du kommer somna riktigt skönt,de första gångerna är dom bästa gångerna,sätt in Propavan också så har du en riktigt schysst sov-combo
Citera
2015-05-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Imovane är underbart,du kommer somna riktigt skönt,de första gångerna är dom bästa gångerna,sätt in Propavan också så har du en riktigt schysst sov-combo

Tack för svaret, undrade då om det går att flumma eller att kunna få ett rus på dem?
Citera
2015-05-18, 21:34
Bannlyst
Citat:
Hej på er alla!

mvh
Om du tar de i syfte att få rus så tappar snabbt effekten, lite beroende på hur mycket och ofta du missbrukar dem. Testa 5 mg til natten, annars kan du höja till 7.5/natt. Ha ett par dagars uppehåll per månad, för att bli så lite beroende av de som möjligt som att förhindra toleransökning.
Citera
2015-05-19, 16:47
Medlem
Citat:
Tack för svaret, undrade då om det går att flumma eller att kunna få ett rus på dem?
Jadå det går,eller ja ett lyckat Imovane-rus är när man har grova minnesluckor

Börja med 2-3 st,ät gärna lite grapefrukt innan
Citera
2015-05-20, 13:25
Medlem
darkreapers avatar
Hej! jag är väldigt känslig mot tramadol och har lätt att få kramper...har bara 12 st zolpidem och 12 st tramm nu. Valiumet har jag inte fått hem än...så min fråga är "Går det att använda zolpidem 10 mg piller som muskelavslappnande till tramadol?
Citera
2015-05-20, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkreaper
Hej! jag är väldigt känslig mot tramadol och har lätt att få kramper...har bara 12 st zolpidem och 12 st tramm nu. Valiumet har jag inte fått hem än...så min fråga är "Går det att använda zolpidem 10 mg piller som muskelavslappnande till tramadol?
Zolpidem är inte speciellt muskelavslappnande (om ens något), ej något jag känt av i af.
Citera
2015-05-20, 13:50
Medlem
darkreapers avatar
http://www.terapisnack.com/topic/zolpidem-alpharma-1 står ju här att det är muskelavslappnande
Citera
2015-05-20, 15:35
Medlem
Citat:
http://www.terapisnack.com/topic/zolpidem-alpharma-1 står ju här att det är muskelavslappnande
Det stämmer,det är muskelavslappnande
Citera
2015-05-20, 19:29
Medlem
Citat:
Hej på er alla!

mvh
Ruset påminner om ett rejält alkoholrus: minnesluckor, sluddrande tal, kraftigt nedsatt motorik, bristande omdöme.
Detta inträffar vid 10-20 tabletter.
Citera
2015-05-20, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ja, men det är inte direkt så att den känns av något speciellt. Inte om man jämför med t.ex Diazepam eller Klonazepam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in