2015-02-13, 04:05
Medlem
Är det någon annan som blir riktigt jävla knepig i magen av zopiklon? Har googlat och letat bieffekter men har inte hittat någon annan som nämner det. Har käkat sen i våras nu och det har varit i princip lika illa hela tiden. Det är märkbart bättre när jag tar 5mg, men de har sällan någon effekt så jag håller mig allt som oftast på 7.5mg. Har prövat både Imovane och Zopiklon Pilum utan framgång.
Citera
2015-02-13, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aklis
Är det någon annan som blir riktigt jävla knepig i magen av zopiklon? Har googlat och letat bieffekter men har inte hittat någon annan som nämner det. Har käkat sen i våras nu och det har varit i princip lika illa hela tiden. Det är märkbart bättre när jag tar 5mg, men de har sällan någon effekt så jag håller mig allt som oftast på 7.5mg. Har prövat både Imovane och Zopiklon Pilum utan framgång.

Tar du dem på tom mage? Boostar du med grapefrukt eller dricker du extra alkohol/kaffe.

Många blir dålig i magen av kaffe och öl.

Edit: Har det alltid varit så eller är det senaste tiden du fått problem?
Citera
2015-02-13, 10:24
Medlem
maskroooss avatar
Hej,
Imovane är helt nytt för mig, knaprat det i två dagar utan någon märkbar skillnad. Sover jättedåligt och kan inte alls "somna in". trodde det var ett mirakel piller efter alla dessa år av sömnsvårigheter. Men nej. Vart i kontakt med ssk på morgonen och hon ville inte göra något då jag ska träffa läkare på tisdag. Problemet är att jag klarar inte av väntan. Ska dessutom jobba etc i helgen.

NU till frågorna;
Propavan och imovane, bra kombo?
Imovane, hur många tabletter kan man maximalt ta när man är nybörjare och vill sova(5mg)?
Kan man flumma på imovane, och i sådana fall, hur många tabletter behövs?

Detta är endast en abrovinch i väntan på läkartiden på tisdag.
Senast redigerad av maskrooos 2015-02-13 kl. 10:28.
Citera
2015-02-13, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Hej,
Imovane är helt nytt för mig, knaprat det i två dagar utan någon märkbar skillnad. Sover jättedåligt och kan inte alls "somna in". trodde det var ett mirakel piller efter alla dessa år av sömnsvårigheter. Men nej. Vart i kontakt med ssk på morgonen och hon ville inte göra något då jag ska träffa läkare på tisdag. Problemet är att jag klarar inte av väntan. Ska dessutom jobba etc i helgen.

NU till frågorna;
Propavan och imovane, bra kombo?
Imovane, hur många tabletter kan man maximalt ta när man är nybörjare och vill sova(5mg)?
Kan man flumma på imovane, och i sådana fall, hur många tabletter behövs?
Ja, man kan flumma på Imovane, men det är väl inte aktuellt nu direkt eftersom du vill sova.

5 mg hade nog inte funkat för mig, testa att ta 10 mg. Lägg till Propavan för säkerhets skull.
Citera
2015-02-13, 10:56
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Har du ingen tolerans så stoppa i dig 3 st så lär du bli mysig.

Tre stycken 7.5mg:are menar du då eller? Kommer jag bli helt omdömeslös eller enbart skön ?
Citera
2015-02-13, 11:04
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja, man kan flumma på Imovane, men det är väl inte aktuellt nu direkt eftersom du vill sova.

5 mg hade nog inte funkat för mig, testa att ta 10 mg. Lägg till Propavan för säkerhets skull.
Skulle vara nice, har ju inte fått ngt anti eller lugnande, pga. jag ska träffa läkare på tis och diskutera allt. Men jag kan alltså ta två tabletter + propavan? Finns ingen risk att jag försover mig eller dylikt? Ska jobba klockan sju i morgon bitti också och vill vakna upp utan problem. Ursäkta om min fråga är töntig, men behöver vara säker.. Detta preparat är nytt för mig.
Citera
2015-02-13, 11:08
Medlem
maskroooss avatar
Denna fråga hör säkerligen inte in på denna tråd, men postar ändå... Om man berättar till läkaren vilka droger man gått på/testat, som i detta fall är koks, röka etc.. Finns det en chans att läkaren inte skriver ut någon imovane mer eller dylikt? Dock var det månader sen jag tog sist och jag har väldigt god självbehärskning så har lyckats att inte skaffa beroende för något. Men vet ni hur en läkare kan resonera? Förstår ju självklart att läkaren kan utgå från att jag pratar nonsens, men likväl kunde jag ha avstått från att berätta allt.
Citera
2015-02-13, 11:11
Bannlyst
Citat:
Skulle vara nice, har ju inte fått ngt anti eller lugnande, pga. jag ska träffa läkare på tis och diskutera allt. Men jag kan alltså ta två tabletter + propavan? Finns ingen risk att jag försover mig eller dylikt? Ska jobba klockan sju i morgon bitti också och vill vakna upp utan problem. Ursäkta om min fråga är töntig, men behöver vara säker.. Detta preparat är nytt för mig.
Inte töntig, låter klokt det du skriver. Nä man blir inte trött utav Imovane och den ger ingen baksmälla normalt sätt, kanske får du det dock utav Propavanen. Men du kanske har bättre koll på hur den fungerar för dig?

Om du tar Imovane i flumm eller mot ångest osv så kommer du bygga upp tolerans snabbt och inte få samma effekt som du behöver till natten. Så det kommer bli problem med sömnen då.

Hoppas 10 mg fungerar för dig, för fem mg fungerar inte för mig iaf. Är det 5 mg du har?

Citat:
Denna fråga hör säkerligen inte in på denna tråd, men postar ändå... Om man berättar till läkaren vilka droger man gått på/testat, som i detta fall är koks, röka etc.. Finns det en chans att läkaren inte skriver ut någon imovane mer eller dylikt? Dock var det månader sen jag tog sist och jag har väldigt god självbehärskning så har lyckats att inte skaffa beroende för något. Men vet ni hur en läkare kan resonera? Förstår ju självklart att läkaren kan utgå från att jag pratar nonsens, men likväl kunde jag ha avstått från att berätta allt.
Läkare är ofta oresonliga, nämn inget om ditt fd missbruk. Allt som är beroendeframkallande kommer bli ett problem att få utskrivet, för alltid om du nämner missbruk.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2015-02-13 kl. 11:13.
Citera
2015-02-13, 11:17
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Inte töntig, låter klokt det du skriver. Nä man blir inte trött utav Imovane och den ger ingen baksmälla normalt sätt, kanske får du det dock utav Propavanen. Men du kanske har bättre koll på hur den fungerar för dig?

Om du tar Imovane i flumm eller mot ångest osv så kommer du bygga upp tolerans snabbt och inte få samma effekt som du behöver till natten. Så det kommer bli problem med sömnen då.

Hoppas 10 mg fungerar för dig, för fem mg fungerar inte för mig iaf. Är det 5 mg du har?

Ja, propavanen fyller sin funktion i en vecka, men dåsigheten är fruktansvärd dagen efter, dock släpper det efter några dagar. Så i stora drag är propavan värdelöst, samt alla allergimediciner som ska tyckas vara lugnande.

Nja, jag har ångest och massor + grova sömnproblem. Så vet inte riktigt vad imovane hjälper, om det är mot insomning eller att få mig lugnare(?) I vilket fall som är det oerhört frustrerande. Ja, jag har 5 mg, pga. att jag är nybörjare, men kanske får proppa i mig 10mg, i stället. Ssk fattar inte att jag måste genomgå fyra nätter innan jag kan få ytterligare hjälp. Men förstår ssk också, hon vet inte om jag är en manipulerande pundare som har för avsikt att ringa varje dag i hopp om nytt recept..

Men har hört att grapejuice förstärker imovanes effekt?! Är det meningen att den ska förtäras i samband med medicin, eller rent allmänt under dagen?
Citera
2015-02-13, 11:19
Medlem
maskroooss avatar
Citat:

Läkare är ofta oresonliga, nämn inget om ditt fd missbruk. Allt som är beroendeframkallande kommer bli ett problem att få utskrivet, för alltid om du nämner missbruk.
Men det är de, jag har aldrig haft missbruk, hur naivt och korkat det än låter.. Har jättehög självbehärskning, men det kanske inte läkaren tror.. Skulle iaf pissa rent i skrivande stund..
Citera
2015-02-13, 14:41
Medlem
lostintimes avatar
Blir att supa till och röka lite gott ikväll, tänkte prova att "krydda" det lite med stilnoct då vi vill bli lite extra fucked sådär. Hur mycket är rimligt att ta för att inte tappa förståndet helt och hållet? Tagit förut dock inte blandat med alkohol.
Citera
2015-02-13, 14:44
Medlem
Citat:
Det ska jag göra!

Tror du kommer gilla Imovane och sova väldigt bra (och hela natten).

Funkade inte. :-(
Somnade visserligen som en sten betydligt fortare än på stilnocht, men vaknade igen efter 3 timmar. Var dock inte "bakis" som jag varit ibland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in