Citat:
Ursprungligen postat av
DEPRESSIV
Inte töntig, låter klokt det du skriver. Nä man blir inte trött utav Imovane och den ger ingen baksmälla normalt sätt, kanske får du det dock utav Propavanen. Men du kanske har bättre koll på hur den fungerar för dig?
Om du tar Imovane i flumm eller mot ångest osv så kommer du bygga upp tolerans snabbt och inte få samma effekt som du behöver till natten. Så det kommer bli problem med sömnen då.
Hoppas 10 mg fungerar för dig, för fem mg fungerar inte för mig iaf. Är det 5 mg du har?
Ja, propavanen fyller sin funktion i en vecka, men dåsigheten är fruktansvärd dagen efter, dock släpper det efter några dagar. Så i stora drag är propavan värdelöst, samt alla allergimediciner som ska tyckas vara lugnande.
Nja, jag har ångest och massor + grova sömnproblem. Så vet inte riktigt vad imovane hjälper, om det är mot insomning eller att få mig lugnare(?) I vilket fall som är det oerhört frustrerande. Ja, jag har 5 mg, pga. att jag är nybörjare, men kanske får proppa i mig 10mg, i stället. Ssk fattar inte att jag måste genomgå fyra nätter innan jag kan få ytterligare hjälp. Men förstår ssk också, hon vet inte om jag är en manipulerande pundare som har för avsikt att ringa varje dag i hopp om nytt recept..
Men har hört att grapejuice förstärker imovanes effekt?! Är det meningen att den ska förtäras i samband med medicin, eller rent allmänt under dagen?