Citat:
Ursprungligen postat av
Sjukdom-1854
Oroa dig inte för att bli beroende(visst det finns ju där),ta en hel du! Har använt Imovane nästan varje natt i 2 år och är inte beroende,har inte tagit den ikväll tex,har andra sömnmediciner dock
Uppdatera hur du sov,natti!
Jag hade planer att ta en hel tablett, men efter att jag läst i detta forum så ändrade jag mig..
Jag tog en halv 7,5mg tablett 22.15. Lade mig 5 minuter senare. Kunde ligga relativt stilla, vilket tidigare varit receptet för att kunna somna. Sedan vaknade jag 06.45. Jag gick inte upp någon gång under natten.
Att jag sovit över 8h utan att gå upp på natten har inte hänt på 30 år, så jag är rätt nöjd kan man säga. Känns annars rätt normalt nu.
Fortsätter detta någon vecka så har jag hopp att få en del andra saker att funka, som att ta mig ut från lägenheten varje dag och göra "lite sociala grejer". Detta kan kanske i kombination med annat lyfta mig ur den depression jag är sjukskriven för. Sömnen är ju rätt basal.
Fortsätter att ta en halv tablett framöver om det funkar så här bra. Frågan är dock hur beroende jag kommer att bli av dem, om jag utvecklar tolerans och om det leder till biverkningar. Nåja, det är kanske små bekymmer i sammanhanget. Jag får ta en vecka i sänder och utvärdera sedan.