2014-11-11, 00:43
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Fan vad snabbt stilnocten slog då. Tror det bra gått en kvart. Jag har käkat 7st hur många brukar ni käka? Jag har en rätt så hög tolerans mot benso.

Stilnoct är igentligen ingen benzodiazepin, är bara liknande benzo som jag förstått , brukar äta 6-15 st när jag vill flumma på de, helst några öl också då jävlar!
Citera
2014-11-11, 07:41
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Oroa dig inte för att bli beroende(visst det finns ju där),ta en hel du! Har använt Imovane nästan varje natt i 2 år och är inte beroende,har inte tagit den ikväll tex,har andra sömnmediciner dock

Uppdatera hur du sov,natti!

Jag hade planer att ta en hel tablett, men efter att jag läst i detta forum så ändrade jag mig..

Jag tog en halv 7,5mg tablett 22.15. Lade mig 5 minuter senare. Kunde ligga relativt stilla, vilket tidigare varit receptet för att kunna somna. Sedan vaknade jag 06.45. Jag gick inte upp någon gång under natten.

Att jag sovit över 8h utan att gå upp på natten har inte hänt på 30 år, så jag är rätt nöjd kan man säga. Känns annars rätt normalt nu.

Fortsätter detta någon vecka så har jag hopp att få en del andra saker att funka, som att ta mig ut från lägenheten varje dag och göra "lite sociala grejer". Detta kan kanske i kombination med annat lyfta mig ur den depression jag är sjukskriven för. Sömnen är ju rätt basal.

Fortsätter att ta en halv tablett framöver om det funkar så här bra. Frågan är dock hur beroende jag kommer att bli av dem, om jag utvecklar tolerans och om det leder till biverkningar. Nåja, det är kanske små bekymmer i sammanhanget. Jag får ta en vecka i sänder och utvärdera sedan.
Citera
2014-11-11, 13:20
Medlem
Bruce_Lees avatar
Kan man bli resistent på både Imovane och Stilnoct och kan det gå snabbt?
Jag har tagit både Imovane och Stilnoct från och till de senaste åren men också haft väldigt långa uppehåll. Nu har jag haft Imovane i kanske 4 månader, men tagit dom kanske var tredje natt fram till för ungefär en månad sedan när det varit nästan varje natt. I början slocknade jag ju som ett barn och sov ändå hela nätterna och vaknade pigg och utvilad på morgonen men nu funkar de i princip inte alls.

Så när jag var hos min läkare igår bad jag om att få Stilnoct istället. Sagt och gjort. Tog Stilnocten vid elvatiden och somnade inte förrän vid sju imorse. Då hade ju ändå Stilnocten gått ur men jag vaknade ungefär en gång i halvtimmen och gav upp nu vid elva. Vad fan händer?

Nu är jag förvisso mer stressad och har svårt att landa än vanligt men jag borde väl för i helvete kunna somna på något av dem? Så snabbt kan man väl inte bli resistent? Särskilt inte mot Stilnoct eftersom det var första gången på kanske 2-3 år jag tog den.
Citera
2014-11-11, 15:33
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Kan man bli resistent på både Imovane och Stilnoct och kan det gå snabbt?
Jag har tagit både Imovane och Stilnoct från och till de senaste åren men också haft väldigt långa uppehåll. Nu har jag haft Imovane i kanske 4 månader, men tagit dom kanske var tredje natt fram till för ungefär en månad sedan när det varit nästan varje natt. I början slocknade jag ju som ett barn och sov ändå hela nätterna och vaknade pigg och utvilad på morgonen men nu funkar de i princip inte alls.

Så när jag var hos min läkare igår bad jag om att få Stilnoct istället. Sagt och gjort. Tog Stilnocten vid elvatiden och somnade inte förrän vid sju imorse. Då hade ju ändå Stilnocten gått ur men jag vaknade ungefär en gång i halvtimmen och gav upp nu vid elva. Vad fan händer?

Nu är jag förvisso mer stressad och har svårt att landa än vanligt men jag borde väl för i helvete kunna somna på något av dem? Så snabbt kan man väl inte bli resistent? Särskilt inte mot Stilnoct eftersom det var första gången på kanske 2-3 år jag tog den.

Jo, på en månad kan man få tolerans, kan gå fortare också. Sen kvittar det om du aldrig käkat Stilnoct alls, zopiklon och zolpidem är korstoleranta substanser, så om du har tolerans på zopiklon har du automatiskt tolerans på zolpidem.
Citera
2014-11-11, 15:43
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jo, på en månad kan man få tolerans, kan gå fortare också. Sen kvittar det om du aldrig käkat Stilnoct alls, zopiklon och zolpidem är korstoleranta substanser, så om du har tolerans på zopiklon har du automatiskt tolerans på zolpidem.

Men det suger ju! Vad finns det kvar då? Ingenting i insomningsväg eller?
Citera
2014-11-11, 16:10
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Men det suger ju! Vad finns det kvar då? Ingenting i insomningsväg eller?

Nästa steg är väl nitrazepam, en bensodiazepin. Fungerar inte det finns flunitrazepam, en ännu starkare benso, såldes förr under namnet Rohypnol. Halcion är även det en väldigt stark benso för sömnen.

Var försiktig bara, väldigt beroendeframkallande.
Citera
2014-11-11, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag hade planer att ta en hel tablett, men efter att jag läst i detta forum så ändrade jag mig..

Jag tog en halv 7,5mg tablett 22.15. Lade mig 5 minuter senare. Kunde ligga relativt stilla, vilket tidigare varit receptet för att kunna somna. Sedan vaknade jag 06.45. Jag gick inte upp någon gång under natten.

Att jag sovit över 8h utan att gå upp på natten har inte hänt på 30 år, så jag är rätt nöjd kan man säga. Känns annars rätt normalt nu.

Fortsätter detta någon vecka så har jag hopp att få en del andra saker att funka, som att ta mig ut från lägenheten varje dag och göra "lite sociala grejer". Detta kan kanske i kombination med annat lyfta mig ur den depression jag är sjukskriven för. Sömnen är ju rätt basal.

Fortsätter att ta en halv tablett framöver om det funkar så här bra. Frågan är dock hur beroende jag kommer att bli av dem, om jag utvecklar tolerans och om det leder till biverkningar. Nåja, det är kanske små bekymmer i sammanhanget. Jag får ta en vecka i sänder och utvärdera sedan.

Du verkar ha så bra disciplin och då har du inget att oroa dig för. Om du håller dig till den dosen du ska ta så kommer du inte få några dåliga biverkningar direkt. Det är när man går av efter långt bruk som man får det, men har man tagit den dosen man ska ta (vilket ska vara relativt låg) så är det inga större problem. Det man ska passa sig för är när man börjar få tolerans är att inte ge med sig och öka dosen, för det är då alla problemen kommer tillslut.
Citera
2014-11-11, 18:52
Bannlyst
Tar 2st 5mg zopiklon å vilken härlig känsla man får av dom. Drick dricka när ni tar dom då verkar den snabbare känns det som ;-) har tagit några på dagen är det någon mer som har gjort det?
Citera
2014-11-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Tar 2st 5mg zopiklon å vilken härlig känsla man får av dom. Drick dricka när ni tar dom då verkar den snabbare känns det som ;-) har tagit några på dagen är det någon mer som har gjort det?
Jag har tagit en gång eller två på dagen mot ångest men ångrat mig varje gång efteråt. Känns inte bra när tabletterna bara rinner iväg...
Citera
2014-11-11, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jag har tagit en gång eller två på dagen mot ångest men ångrat mig varje gång efteråt. Känns inte bra när tabletterna bara rinner iväg...

Förstår vad du menar händer att man tagit slut zopiklonen bara för att man vill känna ruset å sova bra på natten. Undrar hur många det finns där ute som har det ännu värre som måste få zopiklon till varje pris å som verkligen blivit beroende. Men får du med härligt rus av den?
Citera
2014-11-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Förstår vad du menar händer att man tagit slut zopiklonen bara för att man vill känna ruset å sova bra på natten. Undrar hur många det finns där ute som har det ännu värre som måste få zopiklon till varje pris å som verkligen blivit beroende. Men får du med härligt rus av den?
Ja och sen sitter man där utan tabletter när man verkligen skulle behövt dem någon kväll... Jadå, jag mår skitbra av dem. Alla tankar bara suddas ut och jag känner mig helt fri från allt som tynger ner mig till vardags. Jag tar dem bara på kvällen numera men sitter ofta uppe och njuter av känslan någon timme innan jag lägger mig. Ibland med ett par öl till hands.
Citera
2014-11-11, 19:59
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Nästa steg är väl nitrazepam, en bensodiazepin. Fungerar inte det finns flunitrazepam, en ännu starkare benso, såldes förr under namnet Rohypnol. Halcion är även det en väldigt stark benso för sömnen.

Var försiktig bara, väldigt beroendeframkallande.

Ah, såklart! Men hur jävla lätt är det att få det utskrivet? Min läkare är iof ganska givmild med medicin och tycker att jag såklart ska ha 30-pack för att det är billigare, men han vill inte höja Stesolid från 5mg till 10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in