2020-06-19, 00:45
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Var glad för att det bara var skojiga små hallisar och att du inte vaknade upp på fel ställe med en halvt demolerad lägenhet 😂
Har inte hört att sådant kan hända om inte alkohol finns med i bilden.

Två imovane och några klunkar jägermeister nattetid gjorde att jag fann mig själv på golvet dagen efter med knivskador på kroppen.
Citera
2020-06-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Har inte hört att sådant kan hända om inte alkohol finns med i bilden.

Två imovane och några klunkar jägermeister nattetid gjorde att jag fann mig själv på golvet dagen efter med knivskador på kroppen.
Jodå det händer och har bla hänt mej, står tom med i bipacksedlarna som biverkning. Det är vanligast på Stilnoct men förekommer även på Imovane. Det som nämns är bla aktiviteter som att laga mat, äta, ha sex och tom köra bil i sömnen. Detta är alltså på normaldoser om man har otur. Efter en del otäcka sömnpsykoser eller vad man nu ska kalla det så fick jag Nitrazepam istället och har fått Z analoger spärrade i min journal. Aldrig att jag tar en Z analog frivilligt igen. Vanlig benso är ingenting mot de här onda små tabletterna.
Citera
2020-06-23, 11:03
Medlem
orrecrists avatar
Någon som känner skillnad mellan imovan och stilnockt?
Citera
2020-06-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Den enda skillnaden jag kände när jag hade dem på recept var att Imovanen hade en mer lugnande och behaglig verkan. Jag blev mer lugn och ångestfri av att ta 10 mg Imovane till natten än av tex 10 mg Sobril, som jag hade x3 dagtid. Det var tom så att man nästan drog sig för att släcka lyset och hoppa i säng för att man ville känna sig som en normal person en liten stund i alla fall. Stilnoct 10 mg däremot hade enligt mig inte samma lugnande effekt utan man somnade mer bara. Stilnoct har kortare halveringstid också så kan du inte sova alls utan medicin är den ett mindre bra val. Jag vaknade direkt när den började gå ur kroppen så jag föredrog Imovane eftersom att den hade längre halveringstid. Jag började dock utveckla sömngång efter att ha stått på dessa mediciner ett par år så idag har jag Nitrazepam till natten istället. Funkar mycket bättre med en längre halveringstid så man kan sova ut ordentligt och ingen sömngång längre.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-06-23 kl. 17:18.
Citera
2020-06-23, 22:08
Medlem
Softers avatar
Citat:
Imovane - ångestfri, behagligt som sträcker sig under 1 timme ungefär... sen tycker jag man blir mest konstig i huvet. Så att rekommendera är att lägga sig senast 20 min efter intag (då börjar effekten komma på riktigt) och jag brukar somna snabbt efter detta kanske i snitt 15-25 min.

Stilnoct: När jag tar dessa äter jag den å lägger mig Direkt efter.. Effekten är skön den korta lilla stund man hinner känna den, iaf jag brukar somna riiiktigt fort.
Citera
2020-06-23, 22:50
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Imovane - ångestfri, behagligt som sträcker sig under 1 timme ungefär... sen tycker jag man blir mest konstig i huvet. Så att rekommendera är att lägga sig senast 20 min efter intag (då börjar effekten komma på riktigt) och jag brukar somna snabbt efter detta kanske i snitt 15-25 min.

Stilnoct: När jag tar dessa äter jag den å lägger mig Direkt efter.. Effekten är skön den korta lilla stund man hinner känna den, iaf jag brukar somna riiiktigt fort.

Ja man kan bli jävligt skev, speciellt om man väljer att inte gå till sängs direkt.
Citera
2020-07-06, 22:58
Medlem
Citat:
haft Imovane i något år. Aldrig upplevt samma sak som på stilnoct.

Har minst en gång i veckan senaste månaderna fått för mig att stanna vaken och stoppa i mig mer. Slutar med minnesluckor. Har bestämt mig för att sluta med Stilnoct för den var verkligen för knarkig för mig, samt pinsamheter under minnesluckorna. Ska se om jag kan gå tillbaka till imovane eftersom jag inte alls upplevde den pundigheten som fanns på stilnoct.
Citera
2020-07-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men skulle det uppdagas att man införskaffat Imovane eller Stilnoct på olaglig väg kan man få fängelse eller böter?
Böter är mest troligt såvida du inte sitter på jättemängder som nån skrev.
Citera
2020-07-07, 19:35
Medlem
whosEHTs avatar
Frågade lite tidigare här i tråden hur svårt det va att få imovane utskrivet jämfört med diverse benso osv,
Verkar ju vara lättare i alla fall, men vad kan man räkna med om man skulle försöka, att man får gå på hc regelbundet och prova varenda annan sömnmedicin som finns innan?
Citera
2020-07-07, 19:35
Bannlyst
Jag har haft Imovane till och från (mest från) i kanske fem år. Jag har aldrig tidigare känt av någon direkt flumeffekt av Imovane men dom senaste veckorna infinner sig en lite småflummig känsla då och då när jag tar dom. Men inte varje gång.

Jag har inte lyckats lista ut vad det är som gör att jag får lite flum av dom, men jag tackar och tar emot om det blir så. Någon som har några ideér om vad det kan vara som gör det? Jag tar dom i stort sett samma tid varje kväll (kring 22), och tar dom nästan varje kväll numera.
Citera
2020-07-07, 20:04
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Var glad för att det bara var skojiga små hallisar och att du inte vaknade upp på fel ställe med en halvt demolerad lägenhet 😂

Den sätter vi check på.
Fast nu var det 2 bilar och ett garage
Citera
2020-07-07, 22:21
Medlem
Har bara fått stilnocht utskrivet förr för att jag faktiskt hade sömnproblem och jag somnade. Nog för att man sov gott men nåt mer än så var det inte. Måste man vara person utan sömnproblem för att känna nån slags effekt av stilnocht? Den hjälpte mig bara att somna. Gick sen sömnkurs och har nu bara propavan som egentligen inte är skönt alls. Har lite svårt att fatta grejen med stilnocht, gör man på nåt särskilt sätt? Eller är det bara den sköna sömnen man är ute efter? Jag vaknar alltid med olust annars, det hade jag faktiskt inte efter stilnocht, man vaknade som man gjorde då man var barn och kände att man sovit gott. Men inget mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in