2014-11-06, 11:31
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbserat
Abductor kör jag mycket. Men har intalat mig själv att jag får grövre lår av squats och vill inte det...

Det beror ju, som sagts tidigare, helt på vad du stoppar i dig. Låren funkar som alla andra muskler, dom växer om du ligger på överskott av kalorier och tränar dom. Men det kommer inte bli någon märkbar skillnad, däremot så kommer du att få fastar och snyggare ben. Så kör det som några nämt här tidigare, så kommer det bli bra.
Citera
2014-11-06, 11:38
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbserat
Abductor kör jag mycket. Men har intalat mig själv att jag får grövre lår av squats och vill inte det...
Muskler ger former. Det är bättre med 3 kg muskler och 1 kg fett än 2 kg muskler och 1 kg fett även om första exemplet kommer ge grövre ben.

Som svar på din fråga - knäböj och kaloriunderskott kommer fixa biffen.
Citera
2014-11-06, 12:03
Medlem
General.Maximus.s avatar
Ida Wargs buttkillers.
Citera
2014-11-06, 14:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Totalt skitsnack att ett visst repsinterval ger snabbare ökningar. Vissa kör 3 reppare, andra kör 30 reppare. Jag har testat på mig själv i rätt många år och märker tydligt att högreps ger bättre tillväxt (för mig). Min poäng är att det är högst individuellt.

Alltså ... det är så jävla simpelt egentligen. Det enda man ska göra är att DÖDA muskeln. Om det känns bra att köra en tung 5-reppare och du får kontakt, kör på det. Känner du att det är skönt när det brinner i muskeln när du kör 20-reppare? Kör på det då. Att maniskt köra ett visst repsintervall är idiotiskt, finns inget som helst syfte.

Och för övrigt, till TS, om du vill bli grov så måste du äta MYCKET mer. Det är det som är ditt största hål för framgången. Din kroppsvikt är alldeles för låg.
Citera
2014-11-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Haha skojar du eller?

Jag gav ett grundligt och pedagogiskt förklaring av hur det fungerar. Men tydligen klarar inte av alla även grundskolan.
Citera
2014-11-06, 14:56
Medlem
Jag skulle satsat på alla rump-övningar som alla har nämnt samt köra pw och jogga!
Citera
2014-11-06, 15:22
Medlem
Har helt klart fått en tankeställare ang. min diet för att bli grövre!

I hela mitt liv har jag mer eller mindre endast ätit ca 3 måltider om dagen. Mycket handlar nog om att jag måste käka mer och få ett kaloriöverskott.

Eat big to get big?
Citera
2014-11-06, 15:26
Medlem
Enzymes avatar
Dags att böja trycka! Leta upp rätt delforum.
Citera
2014-11-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F22Raptor
Men ökar du vikten så att du klarar av att lyfta MAX 10 gånger (utvilad) helst 8-9 gånger, då signalerar dig hjärna, eller beordrar dina muskler att växa för att i framtiden kunna lyfta flera gången än så. Kroppen tror nämligen att det handlar om överlevnad, att du måste lyfta tungt för att få mat, så den kommer att göra allt för att underlätta detta, dvs växa dina muskler och styrka.

Menar du max 10 set per träningspass eller max 10 repetitioner per set?
Senast redigerad av Wayto 2014-11-06 kl. 15:37.
Citera
2014-11-06, 15:55
Medlem
Masterchief3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akklari1
Har helt klart fått en tankeställare ang. min diet för att bli grövre!

I hela mitt liv har jag mer eller mindre endast ätit ca 3 måltider om dagen. Mycket handlar nog om att jag måste käka mer och få ett kaloriöverskott.

Eat big to get big?
Ja. Därmed inte sagt att du ska gå och slänga i dig 5 pizzor om dagen. Se till att hamna på ett överskott genom "bra" mat, såsom kyckling, fisk, potatis, ris etc. Sen skadar det inte om du vill unna dig saker då och då, såvida du inte har planer på att tävla osv.

Som Fenjal888 säger så lär du äta rejält eftersom din kroppsvikt är relativt låg ännu. Kom ihåg att resultaten mäts i månader och år, det gäller att ha tålamod och vara konsekvent med både träning och kost.
Senast redigerad av Masterchief3 2014-11-06 kl. 15:57.
Citera
2014-11-06, 16:41
Medlem
Elsharins avatar
Bulgariska utfall med hantlar är det som jag tycker känns mest i rumpan, känns som att sitta på två stenklumpar efterförjande dagar .
Kompletterar med raka marklyft, "goodmornings", knäböj/frontböj/"sumosquat"(vad det heter på svenska har jag ingen aning om, men denna övning tycker jag känns mer på sidorna av rumpan äv vanliga knäböj), sidosteg med gummiband samt höftresningar med skivstång.
Citera
2014-11-06, 18:12
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzz112
(...)är en ectomorph ser inte smal ut trots att jag borde väga mer utan man ser att jag tränar men jag vill växa ordentligt nu, (...)
Ectomorph, mesomorph och dylikt existerar inte. Detta är fördomar ifrån en psykolog(!) på 40-talet(!). Varför vissa så kallade "seriösa" sidor envisas med använda dessa felaktiga begrepp är ett stort mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in