Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-03, 12:46
  #145
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Hel rätt. Inga hbtq-personer borde få jobba åt staten.
Personer som är kvalificerade bör få jobbet, spelar ingen jävla roll vad man är eller tror att man är. Hur bra man sköter jobbet är det enda som bör spela någon roll alls.
Citera
2014-11-03, 12:51
  #146
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Uppenbarligen var du en hobbypsykolog och ska bemötas som en sådan.

Jag låter barn leka vad fan dem vill och lägger mig inte i. Men tror man att man kan uppfostra någon att bli transsexuell så är man dum i huvudet, inget snack om saken.

Man kan påverka ett barns värderingar, men sexualitet och könsuppfattning.

Det är ingen psykisk störning eftersom det botas med könskorrigering med hjälp av plastkirurgi. Att det kan komma med fler diagnoser är en annan femma.

Lämna denna frågan åt proffsen och gå och lek psykolog i en annan tråd.
Du har alltså ingen aning om hur osäkra och lättpåverkade barn är? Enkla saker kan blåsas upp med hjälp utav föräldrarnas uppmuntran. Föräldrar kan "fucka" upp deras barn så ordentligt så att barnet kan "känna" att de tillhör ett annat kön.
Citera
2014-11-03, 12:54
  #147
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Sverige ska låtsas vara så liberalt men tyvärr så är landet väldigt konservativt under ytan hos väldigt många människor.
Ja, folk tänker olika, du vet. Det är kanske därför man inte ska ha en politisk stämpel på ett folk. En kritisk åsikt är inte heller "näthatande", men du vill väl få det så, för näthatare älskar man att hata.
Citera
2014-11-03, 13:06
  #148
Medlem
Signaturums avatar
Hade varit intressant att veta vilka krav denna individ skulle ha på sig om denna kom in på Polishögskolan.
Robin är fortfarande fysiskt en brud men med tanke på att "han" identifierar sig med män borde "han" få ha killarnas fysprov, annars är det inte rättvist mot alla andra.
Hade "han" inte klarat dessa hade det självklart gnällts lika mycket i media....

Anser att en transa ska få jobba som snut förutsatt att denna kan sköta sitt jobb.
Hellre en rättvis transa än en riktigt dryg person som alltid ska hävda sig som polis.
__________________
Senast redigerad av Signaturum 2014-11-03 kl. 13:12.
Citera
2014-11-03, 13:38
  #149
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Och normalt anses transsexuella som bedrövliga och icke-gynnade inom ett statligt arbete så som psykologen påpekade. Han kändes inte lämplig helt enkelt.

Oavsett vad personer tycker om transor så är det inte upp till de. Det är en djupt rotad och sund inställning att statliga myndigheter skall inviga folket trygghet och förtroende, det är inte upp till människorna själva att fixa det. Annars skulle vi inte ha en stat och då hade det spårat och då hade de oliktänkande försvunnit först.



Eller så skippar man bara transpoliser och undviker ett icke-problem? Tordes väl vara givet. Det räcker med att det är kvinnor inom kåren som inte är kapabla att sköta arbetet.
Har du inget som styrker att transsexuella inte kan sköta ett polisiärt jobb får vi enas om att vara oense. Men tänk på att även ditt förslag skapar otrygghet för exempelvis transor. Om jag måste välja mellan att en transa ska känna sig otrygg och någon som tycker att transor inte ska få vara poliser så är valet lätt.

Jag måste dock ge dig en liten poäng i ditt resonemang. Ibland brukar jag resonera på liknande sätt, men då är det i allmänhet för att jag accepterar att det finns så många idioter att ta hänsyn till. Så i det här fallet skulle jag kunna eventuellt köpa att transsexuella skapar problem inom polisen, men då indirekt på grund av idioter som inte kan acceptera det.

Därför vill jag fråga dig personligen om det skulle rubba just ditt förtroende för polisen och i så fall varför.

Citat:
Mobbning, förvirring. Klär man männen med klänningar och låter de leka typiska tjejlekar så formar det individen efter fel förutsättningar och de blir automatiskt utfrysta. (tänk, att de det blir inlärt) Barns hjärnor är oerhört lätta att forma.
Jag bad om något som styrker din tes. Inte massa spekulationer.

Citat:
Då har de det men som jag sa innan, dessa är uppväxta och har förmodligen levt som män och borde kunna anpassas efter det, tycker du inte? Hela samhället florerar av psykiska sjukdomar tänker då främst på autister och liknande, och de flesta anpassar sig till den grad att de kan vara "nyttiga" i viss mån åtminstone.
Vad jag tycker är irrelevant. Olika sjukdomar är olika, och jag ser ingen som helst anledning till att transsexuella ska behöva gömma sig. En person är inte nöjd med vad som finns mellan benen och byter ut det. Varför i helvetes jävlar ska du bry dig om det?

Citat:
Fetade : Läs ovanför, individer som blir fostrade neutralt.
Källa på att detta ökar risken för transsexualism? Jag vill ha en källa som även beaktar mörkertalet, för det är fullt tänkbart att individer som blir fostrade neutralt i högre grad erkänner att de är transsexuella.

Citat:
Återigen autism, psykopater, antisociala alla som skiljer sig ifrån mängden såväl som psykiskt och fysiskt. Dessa individer anpassar sin värld till den omvärlden runt omkring dom. (givetvis de laglydiga och som inte gör väsen av sig)
Och autister lever inte ut sin sanna natur eller vad fasen menar du?
Citera
2014-11-03, 13:59
  #150
Medlem
Sökt enbart två gånger -> Kommer inte in efter psykologens bedömning -> Vänder sig till media och hävdar att man blir kränkt pga trans.

Tröttsamt med alla "mindre" grupper i samhället som ska gömma sig bakom detta hela tiden.
Citera
2014-11-03, 14:00
  #151
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Skillnaden är att du förlitar dig 100% på vad en enskild person säger. Denna person tyvks inte alls känna till heteronomativiteten och bygger sitt påstående på att enbart ställa frågor kring ett ämne något som gör att intervjun blir missvisande.

Det är som om jag skulle intervjua dig och sedan enbart ställde frågor om din avatar och ditt namn och sedan rapporterade att du var besatt av kinesiska rumpor. Inte så konstigt om jag enbart hade ställt sådana frågor.

Till de andra ställer ag däremot mer "normala" frågor och gör att dina svar blir ännu mer besynnerliga.

Nu är det ju så att ingen av oss har tagit del av hela intervjun utan bara det som den inbillat förfördelade vill lyfta fram. Reportern har sedan spunnit vidare och bara ställt frågor runt det.

Lite som när media säger att SD är ett enfråge-parti, men ingen jävel i journalistkåren ställer en enda fråga om annat än invandring. Tror fan att det ser ut som om det är det enda ämnet.
Citera
2014-11-03, 14:26
  #152
Medlem
hakro807s avatar
Om ni inte lyssnat på radioinslaget så rekommenderas det. Är betydligt mer utförligt än tidningsartiklarna. https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=1316

Verkar som om beslutet i första hand går tillbaka till bristande kunskap hos psykologen, inte att det handlade om medveten diskriminering. Men det är en tuff bedömning, det handlar inte bara om den enskilde polismannen utan även hur denne fungerar i grupp och hur den bemöts på fältet av "kunderna".
Citera
2014-11-03, 14:28
  #153
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hade varit intressant att veta vilka krav denna individ skulle ha på sig om denna kom in på Polishögskolan.
Robin är fortfarande fysiskt en brud men med tanke på att "han" identifierar sig med män borde "han" få ha killarnas fysprov, annars är det inte rättvist mot alla andra.
Hade "han" inte klarat dessa hade det självklart gnällts lika mycket i media....
Det handlar om en snubbe som identifierar sig som brud, inte tvärtom.
Citera
2014-11-03, 14:32
  #154
Medlem
Vem skulle egentligen ta en manlig polis i kvinnokläder seriöst?
Citera
2014-11-03, 14:37
  #155
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Nåja, nu har vi ju faktiskt ett relativt ingående avsnitt av Kaliber att utgå från också där man är förvånansvärt substantiella med hänvisningar till vad psykologen sagt i senare bandningar, vad RPS jurister gjort för uttalanden osv.
Helt sant, men slutsatsen drogs ur artikeln.
Citera
2014-11-03, 14:38
  #156
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Vem skulle egentligen ta en manlig polis i kvinnokläder seriöst?
Många skulle inte det. Du verkar vara en sådan. Får man fråga dig varför?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback