2014-11-03, 00:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramireze
För att bögeri är en sjukdom och bögar bör avrättas eller behandlas med lobotomi
Låter som att du skulle behövt lite fler kramar när du var liten.
Citera
2014-11-03, 00:17
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag utgår från artikeln där det framkommer att intervjun främst fokuserade på hens könsidentitet. Gjorde den det med de andra sökande? Svaret är givetvis nej. Det blir en form av diskriminering som antingen bygger på ren ilvilja eller okunskap.
Du menar att du drar slutsatsen att psykologen missköter sitt jobb utifrån en kort artikel som tydligt luktar sensationsjournalistik utan att ha en susning om hur bedömningen såg ut i sin helhet?
Citera
2014-11-03, 00:27
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Du menar att du drar slutsatsen att psykologen missköter sitt jobb utifrån en kort artikel som tydligt luktar sensationsjournalistik utan att ha en susning om hur bedömningen såg ut i sin helhet?

Du menar alltså att du utgår helt ifrån din bedömning vad en enskild psykolog säger ?
Citera
2014-11-03, 00:38
Medlem
hakro807s avatar
Varför inte bara anta att Robin var en högriskperson och därför bland de mindre lämpade att söka utbildningen. Det är knappast en hemlighet att psykiska problem och avvikande sexualitet går hand i hand.
Citera
2014-11-03, 00:47
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Vad bra att du skrev ett extra inlägg om det. Kan du tala om vad din poäng med det ursprungliga inlägget var?

Jag vände på steken. Var det så svårt att förstå?

Du bygger hela ditt argument utifrån vad en enskild psykolog påstår.

(du påstår att hela mitt argument bygger utifrån en enda artikel).

Det blir alltså samma sak.

Du borde nog gå och lägga dig innan du skämmer ut dig ännu mer raring.
Citera
2014-11-03, 00:49
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:

Vilket helt enkelt inte stämmer. Visa mig det inlägg där jag har sagt att psykologen skött/misskött sitt jobb.
Citera
2014-11-03, 00:52
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Således du har ingen insyn i det här mer än vad jag har.

Så du förlitar dig till 100% vad en enskild person påstår.
Nej, jag har inte mer kunskap än du om det hela, och därför påstår jag heller inte att psykologen skött/misskött sitt jobb. Förstår du skillnaden?
Citera
2014-11-03, 00:56
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Nej, jag har inte mer kunskap än du om det hela, och därför påstår jag heller inte att psykologen skött/misskött sitt jobb. Förstår du skillnaden?

Skillnaden är att du förlitar dig 100% på vad en enskild person säger. Denna person tyvks inte alls känna till heteronomativiteten och bygger sitt påstående på att enbart ställa frågor kring ett ämne något som gör att intervjun blir missvisande.

Det är som om jag skulle intervjua dig och sedan enbart ställde frågor om din avatar och ditt namn och sedan rapporterade att du var besatt av kinesiska rumpor. Inte så konstigt om jag enbart hade ställt sådana frågor.

Till de andra ställer ag däremot mer "normala" frågor och gör att dina svar blir ännu mer besynnerliga.
Citera
2014-11-03, 00:58
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Skillnaden är att du förlitar dig 100% på vad en enskild person säger. Denna person tyvks inte alls känna till heteronomativiteten och bygger sitt påstående på att enbart ställa frågor kring ett ämne något som gör att intervjun blir missvisande.

Det är som om jag skulle intervjua dig och sedan enbart ställde frågor om din avatar och ditt namn och sedan rapporterade att du var besatt av kinesiska rumpor. Inte så konstigt om jag enbart hade ställt sådana frågor.

Till de andra ställer ag däremot mer "normala" frågor och gör att dina svar blir ännu mer besynnerliga.
Visa exakt det inlägg där jag säger att jag förlitar mig på vad psykologen säger.
Citera
2014-11-03, 00:58
Medlem
Citat:
Hen vill bli bedömd utifrån sina egna meriter och sina svar rörande sin personlighet inte utifrån psykologens heteronormativa syn på vad en man eller kvinna ska se ut och vara. Tråkigt med all inskränkthet.

Finns mycket att jobba vidare på här i Sverige helt klart!

Han vill bli bedömd inte hen. Det är en man vi pratar om och oavsett DENNES perversa könsförvirring så blir DEN ingen hon.

Män är män och kvinnor är kvinnor, det finns inget mitt i mellan och vi har normer som är anpassade för våra biologiska förutsättningar.

Svin som dig förutspår att det det är en sociala normer istället för biologiska, ni är förvirrade och sjuka och hör hemma på psyket.

Och sluta för i helvete använda ordet HEN, är du så störd på riktigt eller driver du med oss?
Citera
2014-11-03, 01:00
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Visa exakt det inlägg där jag säger att jag förlitar mig på vad psykologen säger.

Du försvar psykologen. Förstår inte vad du gör i den här tråden egentligen. Kan du inte gå och spy galla om vänsterpartister eller hbtq personer någon annanstans?

Jag har redan skrivit på vilket sätt psykologens agerande är i bästa fall tveksamt i värsta fall felaktigt.

Gå vidare istället. Ingen ide att diskutera i cirklar.
Citera
2014-11-03, 01:00
Medlem
Citat:

Vilket jävla argument? Sedan kan du lägga av med härskarteknikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in