Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-14, 15:12
  #517
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Men herregud, märk ord.
Kalla det att märka ord om du vill, men jag försöker bara ta reda på vad du menar.

Citat:
Man vet inte om transsexualitet är på riktigt än ens. Dock så visste alla från början att gravitationen fanns eftersom man såg äpplet falla till marken.
Man vet om att det finns människor som går så långt att de byter kön. Man vet att väldigt många av dessa har karakteristiska förändringar i hjärnan. Man har även funnit transsexualitet bland djur. Tvivlar du på att homosexualitet existerar med?

Citat:
Som sagt, mer forskning behövs innan man ens att säga att transsexualitet är ett reellt fenomen. Säger inte att det är osant, men man kan absolut inte idag med säkerhet säga att det existerar heller.
Av de otaliga rapporter som finns i ämnet är det väldigt svårt att inte säga att det är ett reellt fenomen. Däremot vet man inte med säkerhet vad orsaken är, och om det går att behandla.
Citera
2014-11-14, 15:31
  #518
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Man vet om att det finns människor som går så långt att de byter kön. Man vet att väldigt många av dessa har karakteristiska förändringar i hjärnan. Man har även funnit transsexualitet bland djur. Tvivlar du på att homosexualitet existerar med?

Det är folk som får för sig att deras ben inte tillhör dem och sågar av det. Det kallas psykisk störning. Det är aldrig någon som överväger att benet faktiskt inte tillför dem. Kanske kan det appliceras till detta med? Transsexualitet är bara en psykiskstörning? Att man "har fel kön" är alltså bara trams.

Nej, jag tänker inte så om homosexualitet. Där har man ju lusten som ett bevis från början. Det har man inte med transsexualitet.

Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Av de otaliga rapporter som finns i ämnet är det väldigt svårt att inte säga att det är ett reellt fenomen. Däremot vet man inte med säkerhet vad orsaken är, och om det går att behandla.

Jag vet inte om du har läst rapportera full ut, läst igen "Discussion" igen. Där står det tydligt att ingenting är säkert om transsexualitet är på riktigt och att för många variabler är osäkra.

Länka gärna en studie där det diskuteras i diskussionen och resultatet att transsexualitet verkar vara något reellt. De du länkade på förra sidan var inte helt övertygande.

PS: Trött på dina "otaliga och reella bevis". Varför tar du inte kan kopigerar in ett hårdcitat från en studie, från en diskussion eller resultat där det står att transsexualitet ses och borde ses som något verkligen, eller liknande. Det verkar mest som du sett en tveksam studie, eller flera, och tolkat om dem på ditt egna sätt. Upp med lite hårdfakta nu.
Citera
2014-11-14, 15:55
  #519
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det är folk som får för sig att deras ben inte tillhör dem och sågar av det. Det kallas psykisk störning. Det är aldrig någon som överväger att benet faktiskt inte tillför dem. Kanske kan det appliceras till detta med?
Det kanske det kan. Jag har absolut ingen aning om mekanismerna bakom den störningen.
Citat:
Transsexualitet är bara en psykiskstörning? Att man "har fel kön" är alltså bara trams.
Det är en sak om du kritiserar existerande forskning, men när du gör påståenden av denna typ tar du på dig bevisbördan. Har du något som backar upp det du säger?

Citat:
Nej, jag tänker inte så om homosexualitet. Där har man ju lusten som ett bevis från början. Det har man inte med transsexualitet.
Och hur bevisar man lusten?

Citat:
Jag vet inte om du har läst rapportera full ut, läst igen "Discussion" igen. Där står det tydligt att ingenting är säkert om transsexualitet är på riktigt och att för många variabler är osäkra.

Länka gärna en studie där det diskuteras i diskussionen och resultatet att transsexualitet verkar vara något reellt. De du länkade på förra sidan var inte helt övertygande.

PS: Trött på dina "otaliga och reella bevis". Varför tar du inte kan kopigerar in ett hårdcitat från en studie, från en diskussion eller resultat där det står att transsexualitet ses och borde ses som något verkligen, eller liknande. Det verkar mest som du sett en tveksam studie, eller flera, och tolkat om dem på ditt egna sätt. Upp med lite hårdfakta nu.
Jag har inte sagt att det finns något slutgiltigt bevis för det hela, och jag kan heller inte presentera något. Det jag säger är att det finns på tok för mycket indicier för att bara ignorera det och avfärda transsexualitet som trams.
Citera
2014-11-14, 16:01
  #520
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Det kanske det kan. Jag har absolut ingen aning om mekanismerna bakom den störningen.Det är en sak om du kritiserar existerande forskning, men när du gör påståenden av denna typ tar du på dig bevisbördan. Har du något som backar upp det du säger?

Är det inte mer logiskt att det är en psykisk störning än att gud gett en fel kön? Ord mot ord. En psykisk störning är väl egentligen ett annat sätt att säga att man inte riktigt vet vad som är fel. Eftersom man inte vet om transsexualitet finns ens så är det rimligt att betrakta som en psykisk störning.

Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Och hur bevisar man lusten?

Finns du på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag har inte sagt att det finns något slutgiltigt bevis för det hela, och jag kan heller inte presentera något. Det jag säger är att det finns på tok för mycket indicier för att bara ignorera det och avfärda transsexualitet som trams.

Här är ett citat från dig: "Av de otaliga rapporter som finns i ämnet är det väldigt svårt att inte säga att det är ett reellt fenomen.".

Men du har rätt i din första mening, det finns inga bevis för något och det finns inget att presentera. Vi kan väl hålla oss till verkligen så som den ser ut idag? Inte hur den skulle eller kan se ut?
Citera
2014-11-14, 16:11
  #521
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Är det inte mer logiskt att det är en psykisk störning än att gud gett en fel kön? Ord mot ord. En psykisk störning är väl egentligen ett annat sätt att säga att man inte riktigt vet vad som är fel. Eftersom man inte vet om transsexualitet finns ens så är det rimligt att betrakta som en psykisk störning.
Jag bryr mig föga om vad som är logiskt utifrån godtyckliga premisser. Saker är inte sanna för att de är en korrekt slutsats av ett logiskt resonemang. Men för att återgå till det här med trams. Vad menar du mer specifikt med att det är trams? Är psykiska störningar trams?

Citat:
Finns du på riktigt?
Jag undrar verkligen hur du menar. Jag kan inte komma på något annat bevis för homosexualitet än observerat homosexuellt beteende.

Citat:
Här är ett citat från dig: "Av de otaliga rapporter som finns i ämnet är det väldigt svårt att inte säga att det är ett reellt fenomen.".
Men du har rätt i din första mening, det finns inga bevis för något och det finns inget att presentera. Vi kan väl hålla oss till verkligen så som den ser ut idag? Inte hur den skulle eller kan se ut?
Jag överdrev lite. Jag borde ha sagt att med tanke på alla rapporter som finns är det mer som talar för att det är ett reellt fenomen än att det inte är det.
Citera
2014-11-14, 23:46
  #522
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Refererar till en artikel i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19792536.ab där det står att "Robin", 32år gammal inte får bli Polis på grund av risken till självmord. Mina personliga tankar kring det här är att det givetvis skall ske en prövning baserat utifrån personens egenskaper. Detta är givetvis någonting som jag kan tycka är ännu viktigare när det rör sig om en transsexuell person - Och jag skall inte spara på orden men mina fördomar säger mig att en transsexuell person kan komma att vara direkt olämplig som Polis.

Tycker ni att transsexuella ska ha möjligheten till att bli Poliser och/eller finns det risker som omnämns i artikeln på Aftonbladet?


Haft tråden i "Prenumerationer" en tid nu, men inte följt densamma hela tiden.
Så kanske upprepar någon annan nu?
Men i alla fall, mitt fetlagda där(+ mitt dito kursiverade), så tänker jag så här:
Om en redan polis vill byta kön, då? Är han(eller hon)lämplig som polis, då?

Och varför dröjde personen här 12(?)år med sin andra(?)ansökan?
Citera
2014-11-15, 10:45
  #523
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag bryr mig föga om vad som är logiskt utifrån godtyckliga premisser. Saker är inte sanna för att de är en korrekt slutsats av ett logiskt resonemang. Men för att återgå till det här med trams. Vad menar du mer specifikt med att det är trams? Är psykiska störningar trams?

Jag undrar verkligen hur du menar. Jag kan inte komma på något annat bevis för homosexualitet än observerat homosexuellt beteende.


Jag överdrev lite. Jag borde ha sagt att med tanke på alla rapporter som finns är det mer som talar för att det är ett reellt fenomen än att det inte är det.

Du är trams.
Citera
2016-03-10, 00:26
  #524
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
och vad bygger psykologen detta på? Sina egna fördomar må tro?

Alltid roligt när en vit medelklass hetero ska berätta vem som är kränkt eller inte

Personlig mognad är något de tittar på vid antagningen.
Att byta kön kan väl tas som en indikation på att personen inte har mognat klart ännu, och så som det står i artikeln så får han lov att söka igen efter att tid har passerat. RImligt tycker jag
Citera
2018-09-23, 00:23
  #525
Medlem
En person som opererar om sig till ett annat kön ska alltså hantera dödliga skjutvapen och prestera under pressade situationer ja det var väl tur att dom har vettiga bedömmare på dom där proven.
Citera
2018-09-23, 12:35
  #526
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Du är väldigt ignorant.

michael jackson var vit.
Citera
2018-10-16, 21:31
  #527
Medlem
mrglglglgls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesman
En person som opererar om sig till ett annat kön ska alltså hantera dödliga skjutvapen och prestera under pressade situationer ja det var väl tur att dom har vettiga bedömmare på dom där proven.
Fel. Hennes kön var ju kvinnligt från början bara att hon råkade födas i en manlig kropp. Hon bytte alltså inte till ett annat kön utan gjorde bara en korrigering i vilken hon behöll vissa manliga attribut. Även om hon skulle bytt till ett annat kön så skulle hen förmodligen hantera skjutvapen alldeles utmärkt, bra mycket bättre än dig eller valfri annan näthatare är jag säker på.
__________________
Senast redigerad av mrglglglgl 2018-10-16 kl. 21:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback