2014-11-03, 14:44
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Många skulle inte det. Du verkar vara en sådan. Får man fråga dig varför?
För att klädseln skulle vara... hur ska jag uttrycka det... "speciell".

Skulle det exempelvis vara självfallet för en poliskår att anställa personer som föredrar att klä sig så här också?
https://www.youtube.com/watch?v=Wo7nNZehGp8
Citera
2014-11-03, 14:46
  #158
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Det är ingen sjukdom utan rn hormoniell störning. ADHD är en sjukdom, ska alla med ADHD avrättas tycker du?

Ja
Citera
2014-11-03, 14:49
  #159
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
För att klädseln skulle vara... hur ska jag uttrycka det... "speciell".
Senast jag kollade var det ingen skillnad på manliga och kvinnliga polisuniformer. Eller?
Citera
2014-11-03, 14:52
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Senast jag kollade var det ingen skillnad på manliga och kvinnliga polisuniformer. Eller?
Kanske inte. Men läppstift, maskara och örhängen lär han bära.
Citera
2014-11-03, 15:01
  #161
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Kanske inte. Men läppstift, maskara och örhängen lär han bära.
Och när någon är lite annorlunda så tar inte du dem på allvar? Enbart för att det är lite annorlunda?
Citera
2014-11-03, 15:03
  #162
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Inte som polis. Kanske vända hamburgare på donken eller snickra stolar på samhall.
Varför?
Citera
2014-11-03, 15:04
  #163
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Många skulle inte det.
Ja - men då räcker det ju så. Om det är opassande för verksamheten så ska han inte ha jobbet. Punkt. Om folk inte tar honom på allvar så skulle det kunna resultera i situationer som annars skulle kunnat undvikits, där folk råkar illa ut på diverse sätt eller kanske till och med mister livet. Med andra ord: han kan inte utföra arbetet på liknande (även om ej samma) sätt som en rullstolsbunden inte kan göra det. Då ska han inte ha jobbet.
Citera
2014-11-03, 15:07
  #164
Medlem
Beatriceaurores avatar
När reportaget gjordes hade inte Robin slutfört sitt könsbyte, snoppen fanns (finns fortfarande?) kvar t ex.
Jag anser att hon ska vara "färdig" som kvinna innan man kan bedöma hennes lämplighet. Det är en mycket stor och ansträngande sak att byta kön, det är bäddat för oro, ångest, och kanske ånger.
I reportaget berättas att Robin sagt att hon inte sovit på tre månader, och gråtit varje kväll i tre månader över beskedet att hon tills vidare inte antagits till polishögskolan. Den som inte kan sova och som gråter varje kväll över en personlig motgång är överkänslig, överkänsliga gråtpersoner passar inte som poliser.
Varför vill hon bli just polis? Först betala ett mycket högt pris för att slippa vara man, sedan som kvinna envisas med att ha ett maskulint machoyrke ?(jo jo jag vet om kvinnliga polisers kunnande och yadayada). Bara denna yrkesdröm, värd att gråta månad efter månad efter, visar på en labilitet som pekar mot något helt annat yrke, poet, författare, konstnär kanske.
Citera
2014-11-03, 15:11
  #165
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja - men då räcker det ju så. Om det är opassande för verksamheten så ska han inte ha jobbet. Punkt. Om folk inte tar honom på allvar så skulle det kunna resultera i situationer som annars skulle kunnat undvikits, där folk råkar illa ut på diverse sätt eller kanske till och med mister livet. Med andra ord: han kan inte utföra arbetet på liknande (även om ej samma) sätt som en rullstolsbunden inte kan göra det. Då ska han inte ha jobbet.
Jag håller med delvis. För att säga något mer specifikt behövs mer konkreta siffror. Jag är inte främmande till att man faktiskt har med detta i bedömningen.
Citera
2014-11-03, 15:11
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Och när någon är lite annorlunda så tar inte du dem på allvar? Enbart för att det är lite annorlunda?
Nej, i alla fall inte om denne medvetet anstränger sig för att vara annorlunda.
Citera
2014-11-03, 15:12
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
När reportaget gjordes hade inte Robin slutfört sitt könsbyte, snoppen fanns (finns fortfarande?) kvar t ex.
Jag anser att hon ska vara "färdig" som kvinna innan man kan bedöma hennes lämplighet. Det är en mycket stor och ansträngande sak att byta kön, det är bäddat för oro, ångest, och kanske ånger.
I reportaget berättas att Robin sagt att hon inte sovit på tre månader, och gråtit varje kväll i tre månader över beskedet att hon tills vidare inte antagits till polishögskolan. Den som inte kan sova och som gråter varje kväll över en personlig motgång är överkänslig, överkänsliga gråtpersoner passar inte som poliser.
Varför vill hon bli just polis? Först betala ett mycket högt pris för att slippa vara man, sedan som kvinna envisas med att ha ett maskulint machoyrke ?(jo jo jag vet om kvinnliga polisers kunnande och yadayada). Bara denna yrkesdröm, värd att gråta månad efter månad efter, visar på en labilitet som pekar mot något helt annat yrke, poet, författare, konstnär kanske.

Ja verkligen, jag håller helt med. Detta börjar bara bli löjligt. Men i dagens Sverige ska Alla kunna göra Allt, oavsett pris. Om man inte kan hantera denna motgång hur ska man då kunna hantera situationer som är påfrestande; exempelvis stora folksamlingar/demonstrationer? Barn som hamnar i knipa? Labila personer är det sista poliskåren verkar behöva idag, det finns det redan gott om.
Citera
2014-11-03, 15:13
  #168
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Nej, i alla fall inte om denne medvetet anstränger sig för att vara annorlunda.
Hur tänkte du här? En transsexuell strävar generellt inte efter att vara annorlunda. I alla fall inte i den meningen att de vill sticka ut från mängden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in