Citat:
Ursprungligen postat av
HephoX
bor fortfarande hemma och skull vilka minska min fettprocent lite. eftersom jag äter drt som serveras på bordet sä undrar jag vad det är man bör skära ner på?
Blir du serverad mat så äter du det du blir serverarad, allt annat är ohyfsat. Duger inte det är det ett ypperligt tillfälle att lära sig laga egen mat.
Med det sagt så är det svårt att deffa bara genom att utesluta livsmedel. Serverar man sig själv brukar det vara enklast att dra ner på kolhydrater och ersätta med fiberrika grönsaker, men det tar dig inte så jättelångt. Man kan såklart även utesluta "godis" och gå ner lite i vikt, om man vet med sig att man äter för mycket sånt.
Numera bor folk hemma ganska länge, men är det så att du är väldigt ung och fortfarande växer bör du inte krångla med maten. Ät det som serveras i skolan, det är oftast inte bästa kvalitén men den ska följa vissa riktlinjer om näringsinnehåll och liknande, så den är bra på så sätt. Väx och bli stark först om du är ny till styrketräning, deffen kommer se bättre ut senare då.