2014-10-26, 12:03
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HephoX
bor fortfarande hemma och skull vilka minska min fettprocent lite. eftersom jag äter drt som serveras på bordet sä undrar jag vad det är man bör skära ner på?
Blir du serverad mat så äter du det du blir serverarad, allt annat är ohyfsat. Duger inte det är det ett ypperligt tillfälle att lära sig laga egen mat.

Med det sagt så är det svårt att deffa bara genom att utesluta livsmedel. Serverar man sig själv brukar det vara enklast att dra ner på kolhydrater och ersätta med fiberrika grönsaker, men det tar dig inte så jättelångt. Man kan såklart även utesluta "godis" och gå ner lite i vikt, om man vet med sig att man äter för mycket sånt.

Numera bor folk hemma ganska länge, men är det så att du är väldigt ung och fortfarande växer bör du inte krångla med maten. Ät det som serveras i skolan, det är oftast inte bästa kvalitén men den ska följa vissa riktlinjer om näringsinnehåll och liknande, så den är bra på så sätt. Väx och bli stark först om du är ny till styrketräning, deffen kommer se bättre ut senare då.
Citera
2014-10-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Blir du serverad mat så äter du det du blir serverarad, allt annat är ohyfsat. Duger inte det är det ett ypperligt tillfälle att lära sig laga egen mat.

Med det sagt så är det svårt att deffa bara genom att utesluta livsmedel. Serverar man sig själv brukar det vara enklast att dra ner på kolhydrater och ersätta med fiberrika grönsaker, men det tar dig inte så jättelångt. Man kan såklart även utesluta "godis" och gå ner lite i vikt, om man vet med sig att man äter för mycket sånt.

Numera bor folk hemma ganska länge, men är det så att du är väldigt ung och fortfarande växer bör du inte krångla med maten. Ät det som serveras i skolan, det är oftast inte bästa kvalitén men den ska följa vissa riktlinjer om näringsinnehåll och liknande, så den är bra på så sätt. Väx och bli stark först om du är ny till styrketräning, deffen kommer se bättre ut senare då.

äter inte godis/läsk och har nog växt klart hehehe men jo det är ju väldigt ohyffsat men jag kanske kan ta lite mindre av kolhydraterna och mera av det gröna och köttet? annars fåre väll bli ett par års bulkning till
jag kan förmodligen inte heller inhandla "speciell" mat åt mig då jag helt enkelt inte har råd till det.
Citera
2014-10-26, 13:14
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
äter inte godis/läsk och har nog växt klart hehehe men jo det är ju väldigt ohyffsat men jag kanske kan ta lite mindre av kolhydraterna och mera av det gröna och köttet? annars fåre väll bli ett par års bulkning till
jag kan förmodligen inte heller inhandla "speciell" mat åt mig då jag helt enkelt inte har råd till det.
Ja alltså det är väl den enklaste bantningsmetoden, men den tar dig inte särskilt långt. Kan du inte göra det ordentligt är det bättre att låta bli, du kommer bara bli frustrerad så bättre att bygga.

Potatis, fläskkött och grönsaker är billig byggarmat, det borde landa på strax under hundralappen per dag. Ibland lägger folk pengar på gainers och konsolspel, men tycker inte sig ha råd med basvaror i köket.
Citera
2014-10-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Ja alltså det är väl den enklaste bantningsmetoden, men den tar dig inte särskilt långt. Kan du inte göra det ordentligt är det bättre att låta bli, du kommer bara bli frustrerad så bättre att bygga.

Potatis, fläskkött och grönsaker är billig byggarmat, det borde landa på strax under hundralappen per dag. Ibland lägger folk pengar på gainers och konsolspel, men tycker inte sig ha råd med basvaror i köket.

kör helt "naturligt" och använder inte protein pulver osv. Kanske ska tilläggas att jag inte är överviktig heller så jag vet inte om man kanske ska bulka upp sig ändå?
Citera
2014-10-26, 22:30
Medlem
lynch4lifes avatar
När jag lägger mig på bänken inför att utföra bänkpress, vad ska jag ha som måttstock för att veta att jag ligger i ett bra läge under stången? Finns det någon tumregel (exempelvis "ögonen/halsen/bröstet ska vara rakt under stången") innan man lyfter ur stången? Jag vet hur jag ska ligga på bänken men inte hur jag ska ligga i förhållande till stången.

En annan fråga om bänkpress: är det någon som har en bild på hur stången ska ligga i handen under bänkpressen?
Citera
2014-10-26, 22:37
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynch4life
En annan fråga om bänkpress: är det någon som har en bild på hur stången ska ligga i handen under bänkpressen?
Handlederna bör vara lätt dorsalflexerade. Se den här bilden som exempel.
Citera
2014-10-27, 22:04
Medlem
julagranars avatar
Hur mycket ska man dra tillbaks axlarna/skulderbladen när jag kör bänkpress? Ska man hitta gyllene läge eller ska man dra tillbaks så mycket det går?

Känns också som man inte aktiverar brösten lika mycket om man drar tillbaks max.
Citera
2014-10-27, 23:02
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynch4life
När jag lägger mig på bänken inför att utföra bänkpress, vad ska jag ha som måttstock för att veta att jag ligger i ett bra läge under stången? Finns det någon tumregel (exempelvis "ögonen/halsen/bröstet ska vara rakt under stången") innan man lyfter ur stången? Jag vet hur jag ska ligga på bänken men inte hur jag ska ligga i förhållande till stången.
Om du tittar rakt upp ska du kunna se strax framför stången när den är i ställningen. Med "framför" menar jag hållet mot din fötter. Om du har en träningspartner som passar så ser han dina ögon strax framför stången, sett från passarens håll.
Citat:
Här. (FB) Smärta i handlederna, kan inte göra bröstövningar Vet inte om bildlänkarna fortfarande funkar dock.
Senast redigerad av Killer-queen 2014-10-27 kl. 23:04.
Citera
2014-10-28, 09:09
Medlem
weiskorvs avatar
Tränade ben för 3 dagar sen (i lördags, tisdag idag). Träningsvärken kom krypandes i söndags och nådde sin kulmen under gårdagen. Idag har jag fortfarande lite (ganska mycket) träningsvärk.

Kan jag köra benpass idag (onsdag) eller ska jag ta det imorn istället?
Senast redigerad av weiskorv 2014-10-28 kl. 09:44.
Citera
2014-10-28, 14:04
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Tränade ben för 3 dagar sen (i lördags, tisdag idag). Träningsvärken kom krypandes i söndags och nådde sin kulmen under gårdagen. Idag har jag fortfarande lite (ganska mycket) träningsvärk.

Kan jag köra benpass idag (onsdag) eller ska jag ta det imorn istället?
Kan du röra dig obehindrat är det förmodligen inga problem. Har du mobilitetsproblem, typ kan inte resa dig utan att grimasera och måste häva dig upp med armarna så kan du vänta ytterligare någon dag.
Citera
2014-10-28, 17:16
Medlem
Är det bara jag Som inte längre får lika mycket träningsvärk i kroppen som innan när man precis börjat? nu dan efter träning så känns det knappt.
Citera
2014-10-28, 18:36
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Är det bara jag Som inte längre får lika mycket träningsvärk i kroppen som innan när man precis börjat? nu dan efter träning så känns det knappt.
Träningsvärken avtar med tiden om du har någorlunda hög frekvens och kör samma övningar. Träningsvärk är inget kvitto på muskeltillväxt.
Senast redigerad av Killer-queen 2014-10-28 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in