Citat:
Ursprungligen postat av
centerban
hej, jag kör bänkpress kanske 3 gånger i veckan, då kör jag 3x5 1 gång. har gjort detta i några månader nu men inget verkar ha hänt med mina bröstmuskler. jag kompletterar detta med löpning på lägre fart. finns det något annat jag borde komplettera med eller en helt annan övning kanske? istället för att klaga får ni gärna komma med bra förslag istället. det ska gärna vara övningar som passar då man gjort en annan övning. jag blir glad av att ni svarar så tack till alla kommande svar.
Blir du starkare? För att inte komplicera till det så fokusera till att börja med att bli starkare i t.ex. bänk.
Att bygga muskler är en process som tar tid, men om man blir starkare med tiden så kommer du även att bli större.
Vissa muskler kan vara tjuriga och kräver mer tid, eller en annan typ av övning som isolerar den mer.
Nu är detta bara min personliga åsikt, men jag tycker inte att man ska involvera alla övningar som finns, utan välj ut 1-2 övningar. En basövning och en isolationsövning.
Antal set får du känna efter själv. Det viktigaste är att utförandet är korrekt.
Inget studsande mot bröstet, utan det ska vara kontrollerat så att du känner att muskeln gör jobbet.
Använd inte för tunga vikter så att utförandet blir lidande.
Den dagen som du kan köra 10x reps på 110 kg + i bänk med strikt form så kan jag nästan garantera dig att du kommer att ha en välfylld korg som du kan spänna på stranden.
Låt det ta tid bara så kommer du nå dina mål.
Kom ihåg att du måste vila och äta ordentligt också, annars kan du glömma att det händer något.