2014-10-25, 18:30
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centerban
oj är det sant, men hur sjutton lägger man upp ett pass eller shema då? förut så sportade jag en sport som gjorde att man tränade hela kroppen och nästan alla muskler samtdigt men nu har jag ingen aning om hur man ska göra detta med endast en bänk
(FB) Den tillfälliga och enda tråden för träningsscheman
Citera
2014-10-25, 18:34
Medlem
MrWalross avatar
Det är DET som är grejen! Kör inga sets, följ inga scheman! Lyssna på din kropp och hur den reagerar när du tränar. Dagen då du börjar gymma bara för att döda muskeln är dagen du kommer börja se utveckling.
Jag råder dig till att läsa läsa läsa! Kunskap är makt, och inom träning är det A och O.
När jag är i gymmet så går jag alltid på magkänsla, efter uppklarat övning så är det bara och kolla runt sig och sätta igång med nästa övning.
Citera
2014-10-25, 18:50
Medlem
Du har inte gener för att få bröst, get it?
Citera
2014-10-25, 19:13
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
hej, jag kör bänkpress kanske 3 gånger i veckan, då kör jag 3x5 1 gång. har gjort detta i några månader nu men inget verkar ha hänt med mina bröstmuskler. jag kompletterar detta med löpning på lägre fart. finns det något annat jag borde komplettera med eller en helt annan övning kanske? istället för att klaga får ni gärna komma med bra förslag istället. det ska gärna vara övningar som passar då man gjort en annan övning. jag blir glad av att ni svarar så tack till alla kommande svar.

Blir du starkare? För att inte komplicera till det så fokusera till att börja med att bli starkare i t.ex. bänk.
Att bygga muskler är en process som tar tid, men om man blir starkare med tiden så kommer du även att bli större.
Vissa muskler kan vara tjuriga och kräver mer tid, eller en annan typ av övning som isolerar den mer.
Nu är detta bara min personliga åsikt, men jag tycker inte att man ska involvera alla övningar som finns, utan välj ut 1-2 övningar. En basövning och en isolationsövning.
Antal set får du känna efter själv. Det viktigaste är att utförandet är korrekt.
Inget studsande mot bröstet, utan det ska vara kontrollerat så att du känner att muskeln gör jobbet.
Använd inte för tunga vikter så att utförandet blir lidande.
Den dagen som du kan köra 10x reps på 110 kg + i bänk med strikt form så kan jag nästan garantera dig att du kommer att ha en välfylld korg som du kan spänna på stranden.
Låt det ta tid bara så kommer du nå dina mål.
Kom ihåg att du måste vila och äta ordentligt också, annars kan du glömma att det händer något.
Citera
2014-10-25, 19:14
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
hej, jag kör bänkpress kanske 3 gånger i veckan, då kör jag 3x5 1 gång. har gjort detta i några månader nu men inget verkar ha hänt med mina bröstmuskler. jag kompletterar detta med löpning på lägre fart. finns det något annat jag borde komplettera med eller en helt annan övning kanske? istället för att klaga får ni gärna komma med bra förslag istället. det ska gärna vara övningar som passar då man gjort en annan övning. jag blir glad av att ni svarar så tack till alla kommande svar.

Det är en styrkeövning.

Sen har du inte tränat bröst så mycket. Sluta ljuga din mes och börja träna. så kommer du se resultat.

På några månader så bygger man ingen nämnvärd fysik, vill du ha Arnold bröst måste du träna i flera år.

Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Du har inte gener för att få bröst, get it?

LOL, saknar TS bröstmuskeln eller? Det här svaret var det dummaste jag läst på länge faktist.
Senast redigerad av Hodur 2014-10-25 kl. 19:19.
Citera
2014-10-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
När jag kör bröst så kör jag ej "bara bänk" , jag har runt 10-12 bröst övningar jag utför under 2 timmar. Bröst är en så delicat och stor muskel så att bänka och tro att man ska se gains är bara naivt.
Börja kör bänk som uppvärming, gå över till bänkarna man kör curls med, överbröst, underbröst , fly's, sedan har jag ingen aning om vad ditt gym besitter ang bröst maskiner men finns det ett par sköna old schools så kör de!

Det handlar om att attackera muskeln från alla olika vinklar! Själv har jag efter 9 månaders bänkande lagt av med det då jag anser att det finns mycket bättre kompletterande övningar som dessutom ger bättre kontakt, dock är det bara uppvärming som gäller på bänken!

Jag har aldrig kört något annat än bänk och sett riktigt bra "gains". Jag brukar få kommentarer om mina bröstmuskler (syns genom t-shirt). Så om man inte får bra bröst utav Bänk så kanske man har fel teknik. Man ska brösta upp sig och svanka.
Citera
2014-10-25, 20:11
Medlem
MrWalross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POCKETESS1
Jag har aldrig kört något annat än bänk och sett riktigt bra "gains". Jag brukar få kommentarer om mina bröstmuskler (syns genom t-shirt). Så om man inte får bra bröst utav Bänk så kanske man har fel teknik. Man ska brösta upp sig och svanka.

Gubben, har inte sagt att bänk är en värdelös övning för det är det verkligen inte! En bas övning som är starten för alla kroppsbyggare, men träning är individuellt , vad som funkar bra för dig, funkar sämre för andra.
Att bara restriktivera sig till en övning är enfaldigt och tråkigt samt att efter ett tag, så kommer du ha svårt att få snabb kontakt med muskeln. Därför brukar jag alltid variera med övningar och yes, har själv ett par "Mike Thurston" pecs, som jag jobbat väldigt hårt för så jag snackar ej trash
Citera
2014-10-25, 20:53
Medlem
qdqdqs avatar
NU ska jag lära er något ungar. Håll upp armarna framåt som ni har dem i bänken, spänn bröstmuskeln så hårt det går, för sedan armarna tillbaks och fram som bänkrörelsen några gånger. Känner ni hur bröstet är jävligt aktiverat? Gör samma rörelse utan att tänka på att spänna bröst, så förstår ni skillnaden. Kontakt det är allt när det gäller att bygga, man gör inte rörelsens för rörelsen skull, man gör den för att maximalt belasta den tilltänka muskeln. Ju mer man kan aktiva muskeln desto mer kan man få den att växa, testa att spänna bröst bara med armarna hängande rakt ner. Spänn så hårt det går i 2 – 3 sek slappna av 2 – 3 sek repetera 20 gånger, gör ni detta 1 gång om dagen då kommer ni redan på någon vecka att få mycket bättre kontakt med bröstmuskeln (i samtliga övningar).
Senast redigerad av qdqdq 2014-10-25 kl. 20:55.
Citera
2014-10-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Gubben, har inte sagt att bänk är en värdelös övning för det är det verkligen inte! En bas övning som är starten för alla kroppsbyggare, men träning är individuellt , vad som funkar bra för dig, funkar sämre för andra.
Att bara restriktivera sig till en övning är enfaldigt och tråkigt samt att efter ett tag, så kommer du ha svårt att få snabb kontakt med muskeln. Därför brukar jag alltid variera med övningar och yes, har själv ett par "Mike Thurston" pecs, som jag jobbat väldigt hårt för så jag snackar ej trash

Skön du är med ditt försök att förminska mig, McDonalds-Walros. Nej då. Bänkpress är så kul och cool att det aldrig blir tråkigt. Jo, träning är individuellt, men jag har aldrig sett en styrkelyftare med små bröst, och de kör aldrig något annat än bänk pga. skaderisk.
Citera
2014-10-26, 05:11
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Hur mäter du din progression? Om du bara jämför med din spegelbild så ser du ingen skillnad, du vänjer dig vid den och muskelökningarna är ganska subtila även vid före-efter foton på den tiden. Möjligen med hjälp av måttband runt torson, men då får du såklart med ökning i andra muskler samt fettökning.

Enklaste sättet att hålla koll på din progression är genom styrkeökningar. Om det gäller 1, 5 eller 12 reps spelar inte så stor roll så länge du har en referenspunkt att jämföra med. Ökar du i styrka ökar du förmodligen även i muskelmassa, och gör du det är det bara att fortsätta på samma spår.
Citera
2014-10-26, 07:46
Medlem
Citat:
Du har troligen för tungt på stången samt att du enbart utför halva rörelsen (som 90 procent av alla gymmare gör), var noggrann med utförandet sänk vikten. Stången skall ner till bröstet.
Citera
2014-10-26, 09:13
Medlem
bor fortfarande hemma och skull vilka minska min fettprocent lite. eftersom jag äter drt som serveras på bordet sä undrar jag vad det är man bör skära ner på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in