2014-10-17, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSven
Hm, ligger inte de flesta ansökningsperioderna mellan november - februari (inkl. svenska banker)? Har för mig att b.la. JP-morgan, har sista ansökningsdag den 30 november vilket skulle innebära att du borde fått tillbaka någon tenta?

För min del kommer jag skriva mitt nuvarande GPA dvs (credits*(A+B...))/credits

Golman Sachs hade (till min förvånan) I början av januari.

Den som kikar in här:
http://careers.jpmorgan.com/student/jpmorgan/careers/springweek/ibandrisk
När är sista ansöknignsdagen och var hittar jag den jävla Apply now-knappen som de pratar om i texten?

Edit:
Hittade det, tog mig inte många minuter. Sista November var datumet för övrigt. Håller med som någon sa tidigare. Deadlinesen ligger i nov-feb.
Senast redigerad av Hajan 2014-10-17 kl. 10:24.
Citera
2014-10-17, 10:53
Medlem
Bucketshops avatar
Tänk på att dom rekryterar löpande, så vid datumet för deadline är platserna troligtvis redan fyllda.
Citera
2014-10-17, 11:27
Medlem
krillebois avatar
Aterigen, ar inbjuden till LSE Investment Banking Conference som verkar vara bland de storsta i Europa. Ar det en erfarenhet vardig en plats pa cv:t? Nagon som varit dar?
Citera
2014-10-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
Aterigen, ar inbjuden till LSE Investment Banking Conference som verkar vara bland de storsta i Europa. Ar det en erfarenhet vardig en plats pa cv:t? Nagon som varit dar?

Nu är jag på inga sätt en rekryterare inom IB men har svårt att se att en konferens skulle vara något att sätta på sitt CV. I min värld låter det som att det är några föreläsningar, lite mässa och mingel. Vet inte vad av detta som skulle vara såpass imponerande att man ska sätta det på sitt CV.

Övriga meriter
LSE Investment Banking Conference 2014
Jag lyssnade när andra människor höll föreläsningar

Känns spontant som en allmänt udda punkt i CV:t
Citera
2014-10-17, 14:17
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nu är jag på inga sätt en rekryterare inom IB men har svårt att se att en konferens skulle vara något att sätta på sitt CV. I min värld låter det som att det är några föreläsningar, lite mässa och mingel. Vet inte vad av detta som skulle vara såpass imponerande att man ska sätta det på sitt CV.

Övriga meriter

En first-year student utan finans-erfarenhet visar väl ändå intresse för sektorn genom ett sådant event på CV:t?
Citera
2014-10-17, 14:25
Medlem
Jag vill ta mig in på entry level positions inom Asset Management I London. Trots att det inte är IB tänkte jag att någon av er ambitiösa personer I tråden kan hjälpa mig?

Jag:
  • Ca 3 års erfarenhet från rådgivning och mäkleri inom finans (Stockholm och London)
  • B.A. I Economics från Lunds Universitet

Vilka program/internships bör jag söka?
Citera
2014-10-17, 14:58
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharperatio
Jag vill ta mig in på entry level positions inom Asset Management I London. Trots att det inte är IB tänkte jag att någon av er ambitiösa personer I tråden kan hjälpa mig?

Jag:
  • Ca 3 års erfarenhet från rådgivning och mäkleri inom finans (Stockholm och London)
  • B.A. I Economics från Lunds Universitet

Vilka program/internships bör jag söka?

sök allt du hittar som verkar relevant för ditt område, gå på lite intervjuer för att få träning även om tjänsten verkar suga.

Eller menar du att du inte orkar leta själv och vill att vi ska göra jobbet åt dig? med den ambitionsnivån kommer du nog tyvärr inte så långt.
Citera
2014-10-17, 15:07
Medlem
Citat:
En first-year student utan finans-erfarenhet visar väl ändå intresse för sektorn genom ett sådant event på CV:t?

Man visar ju intresse genom att ha sökt jobbet. Tror (eftersom jag inte rekryterar själv...) att den som läser det hade skrockat när han sett den posten eftersom det imo ser lite smålöjligt ut och att du, som andra redan påpekat, faktiskt inte gjort något själv.
Citera
2014-10-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
sök allt du hittar som verkar relevant för ditt område, gå på lite intervjuer för att få träning även om tjänsten verkar suga.

Eller menar du att du inte orkar leta själv och vill att vi ska göra jobbet åt dig? med den ambitionsnivån kommer du nog tyvärr inte så långt.

Haha!

Jag letar febrilt och tycker att det skulle hjälpa om någon kan dela med sig av erfarenhet. Jag vet inte vad man kan förvänta sig av olika internships, hur man kan ta sig vidare etc.
Citera
2014-10-17, 16:26
Medlem
Asturiass avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Övriga meriter

Varför har ingen nämnt att han kan namedroppa eventet i sitt Cover letter? Det känns som om det är det optimala alternativet. Ex: "Jag var dessutom på LSE-event bla bla där mitt intresse för IB stärktes osv".
Citera
2014-10-17, 17:47
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asturias
Varför har ingen nämnt att han kan namedroppa eventet i sitt Cover letter? Det känns som om det är det optimala alternativet. Ex: "Jag var dessutom på LSE-event bla bla där mitt intresse för IB stärktes osv".

Få (ingen?) läser cover letters. Det är ju ändå bara en massa skitsnack i dom, det vet man ju från när man själv skrev dom.. Har aldrig fått annat än CVn från hr hos oss. Möjligen att de skulle tittat i breven isf
Citera
2014-10-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Få (ingen?) läser cover letters. Det är ju ändå bara en massa skitsnack i dom, det vet man ju från när man själv skrev dom.. Har aldrig fått annat än CVn från hr hos oss. Möjligen att de skulle tittat i breven isf

Kul att du nämner det, hur stor betydelse har egentligen ett cover letter när man söker Spring Week exempelvis? Hört att det körs analysprogram som letar efter särskilda ord för att screena kandidater är detta något som kan verifiera eller avfärda detta rykte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in