2014-08-05, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För WTC 1&2 hade det krävts minst 72 dagar för 12 heltidsanställda bara för att bära in tillräckligt med sprängmedel.. Per byggnad! Därtill även wtc7 - och att ingen fick märka när detta arbete skedde!!

Det beror på vilken typ av sprängmedel som använts. Om pris eller möjligheter att anskaffa avancerade sprängmedel inte är något problem antar jag att man fixa helt andra saker än när firmor anlitas. Där brukar man försöka göra saker så ekonomiska som möjligt
Citera
2014-08-05, 01:15
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
En mycket intressant sak med det är att om wtc 1 och 2 inte sprängdes, hur kunde då stora tunga delar flyga iväg och träffa wtc 7?

Alltså när alla dina optioner är slut så slänger du upp nya premisser. Problemet är bara att när en tung kropp pressar sönder en underliggande kommer bråte att flyga iväg så det visar varken på om det är CD eller det som enligt mig hände en konstruktion försvagades av kollisionen och brand.

Men just set ja tydligen användes sprängmedel från sound of silence som ingen kunde höra och som normalt hörs vid CD.

Kanske delade man ut öronproppar till alla så ingen hörde?
Citera
2014-08-05, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Alltså när alla dina optioner är slut så slänger du upp nya premisser. Problemet är bara att när en tung kropp pressar sönder en underliggande kommer bråte att flyga iväg så det visar varken på om det är CD eller det som enligt mig hände en konstruktion försvagades av kollisionen och brand.

Men just set ja tydligen användes sprängmedel från sound of silence som ingen kunde höra och som normalt hörs vid CD.

Kanske delade man ut öronproppar till alla så ingen hörde?

Du har ju visat flera gånger att det kan vara svårt att få till logiska scenarior. Hur hög var wtc 7 och träffade bitarna taket eller sidan? Från vilken höjd på twintowers sköts bitar iväg, jag antar att du förstår att man kan utesluta de översta våningarna. Dels förutsätter det att byggnaden fått upp rejält med hastighet för att kunna träffa något som skall få tillräckligt med fart för att färdas lite drygt 100 meter åt sidan. Om bitarna träffade taket på wtc 7 måste de i princip skutits iväg med sådan hastighet att fallhöjden varit ganska minimal på 100 meter
Citera
2014-08-05, 07:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det beror på vilken typ av sprängmedel som använts. Om pris eller möjligheter att anskaffa avancerade sprängmedel inte är något problem antar jag att man fixa helt andra saker än när firmor anlitas. Där brukar man försöka göra saker så ekonomiska som möjligt

Det var precis detta jag skrev om till Breakaway igår kväll, det krävs en massa hittepå för att få ihop era teorier och jag kan inte ta sånt seriöst. Då får ni utveckla förklaringarna och visa att sådana sprängämnen finns, eller åtminstonde är möjliga...
Tyvärr brukar de spekulationerna sluta i fantasier om minikärnvapen, 3D-hologram, antigravitationsvapen, magnetvapen och annat som inte finns men skulle krävas för att konspirationsteoretikerna ska kunna knyta ihop säcken. Bland annat därför kan jag aldrig tro på teorierna om kontrollerad demolition.
https://www.flashback.org/sp49820975
Citera
2014-08-05, 09:12
Medlem
Citat:
Det var precis detta jag skrev om till Breakaway igår kväll, det krävs en massa hittepå för att få ihop era teorier och jag kan inte ta sånt seriöst. Då får ni utveckla förklaringarna och visa att sådana sprängämnen finns, eller åtminstonde är möjliga...
Tyvärr brukar de spekulationerna sluta i fantasier om minikärnvapen, 3D-hologram, antigravitationsvapen, magnetvapen och annat som inte finns men skulle krävas för att konspirationsteoretikerna ska kunna knyta ihop säcken. Bland annat därför kan jag aldrig tro på teorierna om kontrollerad demolition.
https://www.flashback.org/sp49820975

Men snälla, hur kan du kritisera andra när det du själv tror på är helt uppe i det blå?
Citera
2014-08-05, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Lönlöst att försöka förklara det för Snaken tyvärr. Han vill bara inte förstå, vilket å andra sidan gör mig lite orolig över hans mentala hälsa. Förvisso inte den enda i skeptikerkretsar som verkar lida av allvarlig kognitiv dissonans...

I och med erkännandet av free fall så bekräftade NIST indirekt att ett mirakel hade inträffat. Det var också därför man inte längre hävdade att rapporten var "konsistent med fysikaliska lagar" i slutrapporten.

Tyvärr kommer nog debunkarna aldrig förstå detta simpla faktum hur mycket vi än försöker banka in det i deras skallar. Men det betyder inte att vi ska sluta med det

Många debunkers som kan diagnostiseras med en hel del diagnoser om jag skall vara ärlig.

Nä naturens lagar och fysik och sånt är inte så viktigt för debunkers, dom har ju sett några plan.

Citat:
Den högsta byggnad som någonsin rivits med s.k. Controlled Demolition var J.L. Hudson’s varuhus i Detroit, Michigan.
J.L. Hudson’s var 133,8 meter (26 våningar) hög http://www.implosionworld.com/records.htm

WTC 7 var 174 meter (47 våningar) hög http://en.wikipedia.org/wiki/7_World_Trade_Center

WTC 1&2 var 422 meter (110 våningar) höga http://en.wikipedia.org/wiki/1_World_Trade_Center http://en.wikipedia.org/wiki/2_World_Trade_Center

En var alltså 40 meter högre än det dåvarande rekordet, de andra två var 283 meter högre (mer än 3 gånger så höga som Hudsons).. Och alla dessa "revs" alltså helt perfekt utfört utan att man ens kunde höra/se explosionerna eller hitta sprängämnesrester efteråt?

För Hudson-byggnaden tog det 24 dagar för 12 heltidsanställda att bära in och aptera sprängmedlen!
James Santoro – Controlled Demolition Incorporated
http://www.history.com/media.do?id=most_hudsons_implosion_broadband&actio n=clip

För WTC 1&2 hade det krävts minst 72 dagar för 12 heltidsanställda bara för att bära in tillräckligt med sprängmedel.. Per byggnad! Därtill även wtc7 - och att ingen fick märka när detta arbete skedde!!

Skulle detta ha varit enklaste sättet att få igång ett krig?
Jag kan säga att OM det gick till på detta vis så får man ju lyfta på hatten för deras skicklighet - hade de kanske ett par hundra "osynliga mannen" anställda som fixade in sprängämnena på de max 5 dagar man hade på sig mellan att bombhundar genomsökte byggnaderna och att husen rasade?

Ja och då tycker du eld och ännu mindre jobb gjort innan är ännu mer rimligt. Klappträ.
Citera
2014-08-05, 09:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja och då tycker du eld och ännu mindre jobb gjort innan är ännu mer rimligt. Klappträ.

Ja, jag tycker flygplanskollisioner och eld är rimligare än hittepåvapen som bara finns i StarTrek...
Citera
2014-08-05, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ja, jag tycker flygplanskollisioner och eld är rimligare än hittepåvapen som bara finns i StarTrek...

Hittepåvapen som bara finns i Star Trek? Om vi skippar tanken på ev vapen som använts och bara fokuserar på verkligheten och 2 stålmonster som faller ihop som korthus av lite eld så kan du ju inte först göra argumentationen att det inte fanns tillräckligt med tid för att spränga eftersom enormt med jobb skulle krävas samtidigt som 2 stålmonster faller ihop som korthus utan något förberedelse alls?
Om CD är för svårt för att utföra hur det kan ske 2 kollapser som är mer eller mindre linjära med varandra av lite eld? Du påstår att skulle ta 72 dagar att bära in allt samtidigt som några timmar brand på några få våningar tydligen räcker för att byggnaden skall falla i sin footprint.

Logik min vän, testa det nån gång.
Citera
2014-08-05, 10:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hittepåvapen som bara finns i Star Trek? Om vi skippar tanken på ev vapen som använts och bara fokuserar på verkligheten och 2 stålmonster som faller ihop som korthus av lite eld så kan du ju inte först göra argumentationen att det inte fanns tillräckligt med tid för att spränga eftersom enormt med jobb skulle krävas samtidigt som 2 stålmonster faller ihop som korthus utan något förberedelse alls?
Om CD är för svårt för att utföra hur det kan ske 2 kollapser som är mer eller mindre linjära med varandra av lite eld? Du påstår att skulle ta 72 dagar att bära in allt samtidigt som några timmar brand på några få våningar tydligen räcker för att byggnaden skall falla i sin footprint.

Logik min vän, testa det nån gång.
OK, då har du alltså konstaterat att det INTE var fantasivapen, att det INTE var flygplan/brand och att det INTE var dynamit (72 dagars bärande per byggnad). Vad var det då? Logik?
Citera
2014-08-05, 10:19
Bannlyst
Citat:
OK, då har du alltså konstaterat att det INTE var fantasivapen, att det INTE var flygplan/brand och att det INTE var dynamit (72 dagars bärande per byggnad). Vad var det då? Logik?

Jag har sagt hur många gånger som helst att vapen är tämligen ointressant, det är liksom bara naivt att tro att man vet vad som finns där ute. Så det man gör är att man förhåller sig till verkligheten. Så är argumentet man har att CD vore för svårt men samtidigt så ramlar sagda dag 3 stålmonster ihop som korthus så får man bara förstå att man inte har någon röd tråd i sitt resonemang, du har ingen korrelation i ditt tyckande överhuvudtaget.

Det vi vet är att byggnaderna föll i sin footprint, det är ett obestridligt faktum. Är CD för svårt är givetvis inte lite eld förklaringen heller.
Du kan inte säga att något är för svårt för att sedan komma med en ännu simplare förklaring, det måste du väl själv förstå?
Citera
2014-08-05, 10:38
Medlem
Citat:
Jag har sagt hur många gånger som helst att vapen är tämligen ointressant, det är liksom bara naivt att tro att man vet vad som finns där ute. Så det man gör är att man förhåller sig till verkligheten. Så är argumentet man har att CD vore för svårt men samtidigt så ramlar sagda dag 3 stålmonster ihop som korthus så får man bara förstå att man inte har någon röd tråd i sitt resonemang, du har ingen korrelation i ditt tyckande överhuvudtaget.

Det vi vet är att byggnaderna föll i sin footprint, det är ett obestridligt faktum. Är CD för svårt är givetvis inte lite eld förklaringen heller.
Du kan inte säga att något är för svårt för att sedan komma med en ännu simplare förklaring, det måste du väl själv förstå?

Dina egna påståenden är så motsägelsefulla att man undrar om du är helt frisk...

Om byggnaderna föll i sina footprint, så skulle inga andra byggnader runt omkring dessa tre hus ha skadats av rasmassor från dessa byggnaders kollapser, det är ett obestridligt faktum att en hel drös hus blev mosade av kollapserna av dessa tre byggnader. Så, du gör dig själv en dumstrut igen och igen och igen....
Citera
2014-08-05, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Dina egna påståenden är så motsägelsefulla att man undrar om du är helt frisk...

Om byggnaderna föll i sina footprint, så skulle inga andra byggnader runt omkring dessa tre hus ha skadats av rasmassor från dessa byggnaders kollapser, det är ett obestridligt faktum att en hel drös hus blev mosade av kollapserna av dessa tre byggnader. Så, du gör dig själv en dumstrut igen och igen och igen....

Nonsensargument delux i vanlig ordning. Varför tror du att man hade bestämt att Twin Towers aldrig skulle rivas? Det var byggnader som inte kunde tas ner utan skaderisk för andra byggnader nämligen. Sen hur mycket debri som skickas runt beror ju på hur bra det är gjort, det finns ingen anledning att vara extremt noggrann här eftersom det man vill är att ta ner byggnaden på ett sådant visuellt effektfullt sätt som möjligt.

Det föll i sin footprint. Det är ingen struktur som står. Att du inte kan ta till dig konstaterande är inte något som på något plan speglas positivt på dig och så länge du förnekar verkligheten så är du att betrakta som det jätteskämt som du är.

Snart skall du väl börja yra om att du inte hör "pang" igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in