Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Det förutsätter att planet träffar rakt på och inte är vinklat
EXTREMT vinklat i sådant fall.. Så vinklat så flygplanskroppen inte trängde ens 11 meter in i huset innan det träffade sidoäggen. Så var det naturligtvis inte..
Citat:
Var godstjockleken på ytterväggarna 1 cm högst däruppe?
Nej herregud, inte ens i närheten. Det var, precis som jag skrev till dig för 4 1/2 timme sedan, fyrkantsbalkar med 2,2 cm godstjocklek utåt/inåt och 6,4 cm godstjocklek åt sidorna.
Dessa var dessutom (precis som jag skrev för ett år sedan) lika tjocka hela vägen uppifrån och ned till markplanet, det var kärnans godstjocklekar som varierade och var kraftigare längst ned...
Citat:
Ok, du menar att en halvmeter tjock vägg med kevlarförstärkning inte är något "speciellt"? Hur tjock väg borde det ha varit för att stå emot ett trafikflygplan?
Fönsterrutorna i pentagon var väl ändå otroligt starka eftersom de inte påverkades
Du kommer ingen vart med att märka ord här, väggen var (utifrån och in) ett lager kalkstensputs, 2 lager tegelsten, 27 cm armerad betong (1 cm armeringsjärn enligt din egen uppgift) och en kevlarduk.
Titta på bilder från kraschen så ser du att det brinner genom massor av fönster - om de krossats eller helt enkelt slagits ut vet jag inte dock.