2014-08-04, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är absolut inte mina egna siffror - siffrorna kommer från deras hemsida! Känd dig blåst om du har donerat...
http://highrisesafetynyc.org/donate/

Hmm nej, var i ligger blåsningen? Ta "juridisk hjälp" istället för advokatkostnader nu då om det är petitioners’ wages som stör dig. Vem fan har råd att jobba heltid gratis? Din poäng är verkligen tunn. Har inget emot det alls och donera är frivilligt.

Citat:
Nu glömde du visa var NIST skriver att det var en Controlled Demolition, det var nämligen vad du påstod så nu vill jag se det. Vad du drar för egna slutsatser bryr jag mig inte om.

Du kan inte ha det ena utan det andra. Byggnader faller inte i freefall av eld och det vet ju faktiskt precis alla nu för tiden. Och det vet ju du med eftersom du och alla andra debunkers fortfarande har misslyckats kapitalt att ens hitta en enda liten byggnad som faller ihop som ett korthus av lite eld. Verkligheten kommer alltid ifatt er till slut.
Citera
2014-08-04, 16:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Hmm nej, var i ligger blåsningen? Ta "juridisk hjälp" istället för advokatkostnader nu då om det är petitioners’ wages som stör dig. Vem fan har råd att jobba heltid gratis? Din poäng är verkligen tunn. Har inget emot det alls och donera är frivilligt.

Du kan inte ha det ena utan det andra. Byggnader faller inte i freefall av eld och det vet ju faktiskt precis alla nu för tiden. Och det vet ju du med eftersom du och alla andra debunkers fortfarande har misslyckats kapitalt att ens hitta en enda liten byggnad som faller ihop som ett korthus av lite eld. Verkligheten kommer alltid ifatt er till slut.

Jaså? Ja men då behövs ju inte High-Rise Safety Initiative och undersökningen av hur hus faller...
Du kan väl maila dem och berätta att du redan har löst "problemet"...
Citera
2014-08-04, 16:31
Bannlyst
Citat:
Jaså? Ja men då behövs ju inte High-Rise Safety Initiative och undersökningen av hur hus faller...
Du kan väl maila dem och berätta att du redan har löst "problemet"...

Nej samla in pengarna löste problemet för nu finns ju möjligheten att testa detta även jurdiskt kanske. Upplägget blir intressant. Nåväl i vilket fall så borde väl alla vara glada för en riktig utredning.
Vore ju rätt läskligt om vi alla stamplar runt här i stålmonster som kan falla ihop som korthus vilken dag som helst av lite eld. Säkerhet tycker väl alla om.
Citera
2014-08-04, 16:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej samla in pengarna löste problemet för nu finns ju möjligheten att testa detta även jurdiskt kanske. Upplägget blir intressant. Nåväl i vilket fall så borde väl alla vara glada för en riktig utredning.
Vore ju rätt läskligt om vi alla stamplar runt här i stålmonster som kan falla ihop som korthus vilken dag som helst av lite eld. Säkerhet tycker väl alla om.

OK fine, fast så är det väl inte? High-Rise Safety Initiative är en nanminsamling för att tvinga fram en undersökning av NY's byggnadsnämnd (eller vad de kan heta på svenska) av hur skyskrapor kan kollapsa, främst genom att undersöka wtc7's ras. Det är ingen juridisk "test" som du skriver utan ett sätt att tvinga fram en "kollaps-analys".
Citera
2014-08-04, 16:51
Bannlyst
Citat:
OK fine, fast så är det väl inte? High-Rise Safety Initiative är en nanminsamling för att tvinga fram en undersökning av NY's byggnadsnämnd (eller vad de kan heta på svenska) av hur skyskrapor kan kollapsa, främst genom att undersöka wtc7's ras. Det är ingen juridisk "test" som du skriver utan ett sätt att tvinga fram en "kollaps-analys".

Visst är det men för att komma någonstans så är det viktigt att man kan peka finger åt någon så det är därför man gör såhär, ja tror jag iaf. Det är en plan i ett antal delar. Undrar om fokus hamnar på PA.
Citera
2014-08-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Men snälla nå'n!
Det känns lika sannolikt som att tala om en hotbild mot Nalle Puh. (snäll, men lite dum)

Det enda hotet skulle väl vara från någon som inser att Gage lurat till sig en massa pengar...

Vad har du för problem med Gage egentligen?
Och var kommer det här med att han skulle "lura till sig" pengar ifrån? Lite bevis innan du kommer med såna grundlösa anklagelser kanske skulle vara på sin plats...

Citat:
Gage vet inget "farligt", och förstår väldigt lite!

Han förstår iallafall att byggnaderna inte kunde rasat så som den officiella versionen påstår, vilket du uppenbarligen inte gör.

Citat:
Men i relation till stollarna som stöder och omger honom så framstår han på något sätt ändå som "klassens ljus", men det säger ju mera om klassen än om honom själv....

Vilka "stollar" pratar du om??? Har han lurat alla de andra tusentals experterna i gruppen också? Du tror inte att samtliga som skrivit på petitionen noggrant studerat bevisen själva och kommit fram till samma slutsats?
Citera
2014-08-04, 17:56
Medlem
Citat:
Jupp när NIST erkände freefall erkände man CD.

Lönlöst att försöka förklara det för Snaken tyvärr. Han vill bara inte förstå, vilket å andra sidan gör mig lite orolig över hans mentala hälsa. Förvisso inte den enda i skeptikerkretsar som verkar lida av allvarlig kognitiv dissonans...

I och med erkännandet av free fall så bekräftade NIST indirekt att ett mirakel hade inträffat. Det var också därför man inte längre hävdade att rapporten var "konsistent med fysikaliska lagar" i slutrapporten.

Tyvärr kommer nog debunkarna aldrig förstå detta simpla faktum hur mycket vi än försöker banka in det i deras skallar. Men det betyder inte att vi ska sluta med det
Citera
2014-08-04, 20:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Den högsta byggnad som någonsin rivits med s.k. Controlled Demolition var J.L. Hudson’s varuhus i Detroit, Michigan.
J.L. Hudson’s var 133,8 meter (26 våningar) hög http://www.implosionworld.com/records.htm

WTC 7 var 174 meter (47 våningar) hög http://en.wikipedia.org/wiki/7_World_Trade_Center

WTC 1&2 var 422 meter (110 våningar) höga http://en.wikipedia.org/wiki/1_World_Trade_Center http://en.wikipedia.org/wiki/2_World_Trade_Center

En var alltså 40 meter högre än det dåvarande rekordet, de andra två var 283 meter högre (mer än 3 gånger så höga som Hudsons).. Och alla dessa "revs" alltså helt perfekt utfört utan att man ens kunde höra/se explosionerna eller hitta sprängämnesrester efteråt?

För Hudson-byggnaden tog det 24 dagar för 12 heltidsanställda att bära in och aptera sprängmedlen!
James Santoro – Controlled Demolition Incorporated
http://www.history.com/media.do?id=most_hudsons_implosion_broadband&actio n=clip

För WTC 1&2 hade det krävts minst 72 dagar för 12 heltidsanställda bara för att bära in tillräckligt med sprängmedel.. Per byggnad! Därtill även wtc7 - och att ingen fick märka när detta arbete skedde!!

Skulle detta ha varit enklaste sättet att få igång ett krig?
Jag kan säga att OM det gick till på detta vis så får man ju lyfta på hatten för deras skicklighet - hade de kanske ett par hundra "osynliga mannen" anställda som fixade in sprängämnena på de max 5 dagar man hade på sig mellan att bombhundar genomsökte byggnaderna och att husen rasade?
Citera
2014-08-04, 21:11
Medlem
Citat:
Jag kan säga att OM det gick till på detta vis så får man ju lyfta på hatten för deras skicklighet - hade de kanske ett par hundra "osynliga mannen" anställda som fixade in sprängämnena på de max 5 dagar man hade på sig mellan att bombhundar genomsökte byggnaderna och att husen rasade?

Det märkliga är väl hur ni debunkers kan tro på er egen version

Du påstår att det är svårt och samtidigt förklarar du med att det räcker med brand
Citera
2014-08-04, 21:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det märkliga är väl hur ni debunkers kan tro på er egen version

Du påstår att det är svårt och samtidigt förklarar du med att det räcker med brand

Nej det har jag väl aldrig någonsin påstått vad jag kan minnas. Tror inte jag sett någon annan påstå det heller. Ser du inte minst lika mycket konstigheter i sprängämneskonspirationen som i den officiella versionen? Hur fick man in sådana otroliga mängder sprängämnen? Var fick man tag på alla människor? Var hittade man experterna som lyckades med tre sprängningar på en gång, varje sprängning för sig ett otroligt rekord mot alla tidigare sprängningar? Ni brukar ju, som jag tidigare påpekat, påstå att det är otroligt att tre byggnader föll på samma gång - jamen då säger jag att det är minst lika otroligt att tre sådana rekord utfördes på samma gång felfritt utan att någon märkte de hundratals människor som måste apterat sprängämnen osv..
Citera
2014-08-04, 22:49
Medlem
Citat:
Nej det har jag väl aldrig någonsin påstått vad jag kan minnas. Tror inte jag sett någon annan påstå det heller. Ser du inte minst lika mycket konstigheter i sprängämneskonspirationen som i den officiella versionen? Hur fick man in sådana otroliga mängder sprängämnen? Var fick man tag på alla människor? Var hittade man experterna som lyckades med tre sprängningar på en gång, varje sprängning för sig ett otroligt rekord mot alla tidigare sprängningar? Ni brukar ju, som jag tidigare påpekat, påstå att det är otroligt att tre byggnader föll på samma gång - jamen då säger jag att det är minst lika otroligt att tre sådana rekord utfördes på samma gång felfritt utan att någon märkte de hundratals människor som måste apterat sprängämnen osv..

Med andra ord anser du även att en brand kan orsaka kollaps är helt skruvad. När du påstår att det behövs så extremt mycket sprängmedel då finns inte en chans att du kan tro på brand
Citera
2014-08-04, 23:15
Medlem
Citat:
Skulle detta ha varit enklaste sättet att få igång ett krig?

Fast det där resonemanget är att förenkla saker och ting lite väl mycket. 9/11 var så mycket mer än bara en false flag och det finns oändligt fler motiv med i spelet här än vid första anblick.

Se t.ex på insider-aktiehandeln som föregick attacken. Betänk det faktum att man faktiskt tidigare hade undersökt möjligheten att demolera byggnaderna - men fått nej då det framkommit att de var fulla av farligt asbest. Tänk på de mängder av viktiga dokument och utredningsmaterial (bl.a kopplade till Enron-affären) som gick totalförlorade i och med Building 7's destruktion. Etc etc. Tro mig, det fanns fler motiv inblandade här än enbart viljan att starta krig i Mellanöstern.

9/11 som en psykologisk krigsföringsoperation får inte heller glömmas bort i sammanhanget. En rädd och förvirrad population är mycket enklare att kontrollera och pådriva den på förhand utstakade agendan. (genomförandet av Patriot Act mm). Det som av David Icke mfl benämnts "Problem - Reaction - Solution".

Konspirationsteorier? Afghanistan-kriget var planerat åratal i förväg, och bara timmar efter attacken mot Pentagon har man vittnat om att Donald Rumsfeld beordrat sin stab att leta anledningar att invadera Irak. 9/11 var den slutgiltiga och definitiva händelsen som gjorde dessa förutstakade mål möjliga att genomföra och används fortfarande idag som förevändning till diverse politiska reformer och inskränkningar i de individuella rättigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in