Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Något av det blir det. Men lögnen om att det lika gärna kan vara svenska barn & ungdomar som ligger bakom verkar man inte köra på längre, för det är det ändå ingen som tror på. Det tåget har redan gått.
Jag sitter & kollar på min lokalblaska HD, men ännu har dom inte plockat upp detta TT-telegram.
Men
Enoch.Thulin har du inte gått på vårens värdegrundskurser?! Ajabaja!
Svenskar är ett begrepp som hittats på av onda människor som gör skillnad på folk och folk. Om man talar om
svenska barn då menar du implicit att det finns barn som
inte är svenska också. Alla som passerat Sveriges gränser är per definition svenskar punkt slut.
Mer seriöst enda möjligheten regimmedia har att lyfta denna nyhet är utifrån "för lite resurser"-perspektivet. Att något sätt lyfta elevernas bakgrund är än så länge fortfarande tabu.
En annan fundering jag har gällande mediakriget om mångkulturen är att jag tror det som funkar, det som kan krossa den låsta grinden mot en sansad och seriös debatt är att ha egna medier och inse att regimmedia kommer inte acceptera dissidentmedia. Den enda möjligheten är när regimmedia inser att dissidentmedian är en tillräckligt kraftfull motståndare till det själva då kommer regimmedia backa. Djungels lag tyvärr.