2014-08-16, 11:20
Medlem
Ett litet djurs avatar
Man kan givetvis hävda att migrationsverkets siffror är gammal skåpmat från 1998, men fram till nu har det fungerat att låtsas som att det regnar.

Inte längre.

Strax innan midsommar i år twittrade migga_x om en prognos som skulle smälla som en bomb, eller vad nu liknelsen var. Fb plockade snabbt upp siffrorna men det rådde viss förvirring om hur de skulle tolkas och hur illa det egentligen var ställt. Nu vill jag inte förringa Fb, inte heller söktermer alternativmedia, men det var inte förens Sanna Rayman gick igenom rapporten en och en halv månad senare(!) som det började ta fart. Ivar Arpi är aggressiv på twitter och ifrågasätter beslutet att dra in SD-annonser i Skåne, DN ledare likt ovan och så även Cornucopia som massmailar partierna och vill veta hur det ska finansieras.

Bollen är i rullning, om det är i elfte eller trettonde timmen kan det trytas över, men i rullning är den och jag kommer att debattera detta med alla jag känner.

En spännande månad väntar.
Citera
2014-08-16, 11:20
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
Oavsett är allt försent redan. Utlänningarna är såpass många nu att ett fungerande samhälle med en svensk majoritet och kontrollerade små minoriteter, kan vi i princip glömma. Det hade kanske varit görligt för 4-8 år sedan, men nu är det i princip kört. "En stoppad invandring" i nuläget är ganska ointressant, ett mer "accepterat" SD är också lite skit i samma. Det är dags att börja dra upp planer för en post-Sverige era.

Ja det tror jag stämmer rätt bra. Förfallet
(Eller skapandet av det nya spännande Sverige)
är nu så långt gånget att det börjar bli
löjligt att prata i nationella termer.
Muslimerna var först med att lansera tanken
om ett eget "muslimskt civilsamhälle".
Det är såna enklaver som är framtiden.
Personligen skulle jag mycket hellre sätta min
tilltro till nått modernt gille med likasinnade
än att arbeta inom ramen för staten och
således även bidra till massa folk jag ser
som mina fiender.
Citera
2014-08-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
Oavsett är allt försent redan. Utlänningarna är såpass många nu att ett fungerande samhälle med en svensk majoritet och kontrollerade små minoriteter, kan vi i princip glömma. Det hade kanske varit görligt för 4-8 år sedan, men nu är det i princip kört. "En stoppad invandring" i nuläget är ganska ointressant, ett mer "accepterat" SD är också lite skit i samma. Det är dags att börja dra upp planer för en post-Sverige era.
Ja det är så illa det gått. Man måste faktiskt börja kalkylera med sådana scenarion. Mer eller mindre frivillig repatriering eller ett nytt Libanon in om en 10 års period? Jag vidhåller att alla medborgarskap som givits på felaktiga grunder och eller invandraren obstruerat för att kunna erhålla riktig identitet ska återkallas (och då 90-95% kastar passen har man ju potentiellt en väg framåt) , och det gäller naturligtvis familjerna också. Hur man än gör kommer det varken bli rätt eller enkelt. Förtvivlat när man tänker på hur lätt allt detta kunnat undvikas från första början, allt lidande som hade kunnat undvikas.
Citera
2014-08-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
som mina fiender.

Snart kommer debatten att vissa folkgrupper inte vill betala skatt till andra folkgrupper. På samma sätt som norrlänningarna länge hävdat att vinsterna från skog och vattenkraft måste stanna i Norrland, så kommer gruppen "skånska muslimer" att hävda att deras skattepengar måste stanna hos dem. Fiaskot med nystartzoner var en prototyp till detta. Då kommer systemet med kommunal skatteutjämning att komma i gungning också, och vi får en mycket intressant debatt om vem som skall betala för vem, och den avgörande frågan om vad som utgör "Vi" lär bli en helt avgörande fråga. I valet 2018 kan slagordet "Svenska skatter till svenskar!" bli lika seriöst som "Brittiska jobb till brittiska arbetare!". Då kommer slitningarna att bli övermäktiga för systemet.
Citera
2014-08-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
som mina fiender.
Och då har nyliberalerna på sätt och viss vunnit striden. Fast inte som de tänkte sig.
Citera
2014-08-16, 11:36
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och då har nyliberalerna på sätt och viss vunnit striden. Fast inte som de tänkte sig.

Nyliberal seger ser jag fram emot.
Det innebär nämligen att kåkstädernas
desperata befolkning kommer på hembesök
till deras belånade bostadsrätter med
kofot, kniv och pistol.
Citera
2014-08-16, 11:43
Medlem
Ördögs avatar
De hysteriska varningarna för SD:s "fascism" kanske inte hörs så ofta numera. I Henrik Narrstad-tråden på mediaforumet uppmärksammas denna andefattiga och floskelspäckade "ledarkrönika", hoptotad av sossepolitruken Jens Nilsson.

Fascister klär sig inte i brunt 2014
http://pitea-tidningen.se/opinion/le...4-default.aspx
Citat:
Men Sverigedemokraterna är väl inget fascistiskt parti? De har ju nolltolerans mot rasism och ser välklädda och ordningsamma ut. Just det! Det är den bilden de vill odla.

Forskaren Henrik Arnstad har kartlagt de högerextrema partierna i Europa och visar att sverigedemokraterna uppfyller alla de kriterier man måste ställa upp för att kalla ett parti fascistiskt. Kärnan i den fascistiska ideologin är nationalismen och SD målar gång på gång upp en vacker bild av ett etniskt rensat, mytiskt och pånyttfött nationalistiskt Sverige inför väljarna. Rasismen manifesteras tydligt i deras ständigt pågående diskussion om vilka som ska inkluderas eller exkluderas.
---

Jag uppmanar alla sanna demokrater att avslöja Sverigedemokraternas dolda agenda. Det är inte bara ett högerparti utan också ett fascistiskt parti.

Rösta den 14 september och rösta på Socialdemokraterna!
Senast redigerad av Ördög 2014-08-16 kl. 11:49.
Citera
2014-08-16, 11:48
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Snart kommer debatten att vissa folkgrupper inte vill betala skatt till andra folkgrupper. På samma sätt som norrlänningarna länge hävdat att vinsterna från skog och vattenkraft måste stanna i Norrland, så kommer gruppen "skånska muslimer" att hävda att deras skattepengar måste stanna hos dem. Fiaskot med nystartzoner var en prototyp till detta. Då kommer systemet med kommunal skatteutjämning att komma i gungning också, och vi får en mycket intressant debatt om vem som skall betala för vem, och den avgörande frågan om vad som utgör "Vi" lär bli en helt avgörande fråga. I valet 2018 kan slagordet "Svenska skatter till svenskar!" bli lika seriöst som "Brittiska jobb till brittiska arbetare!". Då kommer slitningarna att bli övermäktiga för systemet.

Riktigt och det blir den naturliga utvecklingen, pengarna styr och när det dammar i gäddkäften så prioriterar man vart återstoden ska läggas.
Kan knappast tänka mej att Svenskens tålamod är oändligt , varför betala för folk som ändå inget gör och ingen bett om blir den självklara konsekvensen.
Vi står inför en framtida uppgörelse helt klart , men jag ser ingen anledning att måla den med svarta färger , vi löser detta även om människan är en korttänkt idiot så vill den ändå leva.
Ur askan reser sig alltid en ny planta , innan allt börjar om igen.
Citera
2014-08-16, 12:03
Medlem
HerrPs avatar
Eftersom svensken inte finns längre så
är det ointressant med nått tålamod. Folk
som bor här är sossar eller moderater, "rasifierade"
eller vita. Bidragstagare eller skattare. Feminister
eller liberaler. Listan är oändlig på antalet
grupper som endast enas i övertygelsen att
nationalism är ondska.

Det finns idag inget folk vars tålamod kan
ta slut. Det finns olika grupper med olika
agendor som aldrig kommer att ena sig.
Det är lika otänkbart idag att folk i Sverige
gör gemensam sak som det var att europeiska
arbetare skulle ha enats 1914.
Citera
2014-08-16, 12:12
Medlem
eradnups avatar
Reinfeldt höll nyss tal live på SvT och sa att pengarna är slut, allt kommer gå åt till invandringen.

http://www.svtplay.se/video/2247750/...drik-reinfeldt
Citera
2014-08-16, 12:13
Medlem
Sandelin pratar om att bryta tabut, men hur skulle det gå till? Det råder inte ett skarpt tabu mot att kritisera den förda invandringspolitiken, men oavsett vem man är - Åkesson, Reinfeldt, Sandelin, Arnstberg, Sjöstedt, Brunnberg, Luuk, kungen, Silvia, Täppas, Steffo eller Ken - så blir följden en massiv backlash, tutande i vuvuzelor, vilda protester från ledarsidor, fördömanden från debattörer och avståndstaganden från sjuklöverpartier och deras ungdomsförbund. Det är en tät struktur som blockerar, inte något litet lock som man kan sprätta bort och vips är debatten öppen och fri.

Vilka har mest auktoritet inom etablissemanget? Reinfeldt är statsminister och Janne Josefsson sägs vara den mest respekterade journalisten. Även om dessa två (tillsammans med kungen, SVT-chefen, TV4-chefen, SR-chefen och Migrationsverkets GD) skulle gå ut med ett öppet brev om allt som är fel med invandringen skulle deras tyngd tillsammans inte räcka till. De skulle utsättas för ett kollektivt karaktärsmord som skulle pågå non stop i åtskilliga månader.

Det som skulle krävas är ett massivt, utdraget flerfrontskrig där så många avfyrar sådana ohanterliga mängder ammunition att etablissemanget inte hinner med att karaktärsmörda alla i nödvändig takt. Det skulle behöva pågå under lång tid för att nöta ner motståndet, och ingen kommer att "vinna". Det kommer troligare att fastna i ett evigt skyttegravskrig, migrationspolitikens motsvarighet till Israel-Palestina-konflikten.
Citera
2014-08-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Reinfeldt höll nyss tal live på SvT och sa att pengarna är slut, allt kommer gå åt till invandringen.

http://www.svtplay.se/video/2247750/...drik-reinfeldt
"Jag vädjar till svenska folket att ha tålamod med den ökande flyktingströmmen och öppna sina hjärtan för dem som flyr. Flyktingströmmen till Sverige framöver kommer att innebära mycket omfattande kostnader", säger Reinfeldt.

OK, man kan ge honom en sak i alla fall: han försöker inte föra folket bakom ljuset längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in