2014-07-08, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Har aldrig haft sån ångest som den gången. Trodde att jag slagit ihjäl någon. Tjejen fick också väldigt dåligt samvete, själv hade jag bara velat ligga ner och var typ hjärndöd, men hon pressade mig att gå ut och handla eftersom hon var benzotorsk. Glad över att det gick bra och att hon till sist fick behandlng och blev ren,
Hmm, varit med om såna människor, begick dumheter som jag fick stå dyrt för dagen efter, allt för att en dumfan till kamrat skulle ha sin givna del av ett löfte jag avlagt i en totalt tanklös dimma. Dumma drog som kan få en att jaga gruskorn kl 0400 för struntsaker säger jag bara.
Citat:
on topic: Jag vaknar med hjärtat i halsgropen 2-4h efter sängående. På zopiklon. Kan jag kombinera den med nåt och få sova hela natten, eller har jag världens kunskapslucka som inte förstod att z och benso förstör varandra, för det stämmer alltså?
Tycker ju om dessa men måste få sova ett par nätter i veckan, så några råd inför mötet med doktorn?
Benso tar över Z-analogens sömnegenskaper (d.v.s. den hypnotiska effekten tror jag) och äter typ upp den i benzo-power. Var dig själv inför dokturn skulle jag säga, haha ... nej, ingen aning, undvik att slagga veckan du ska dit.
Citera
2014-07-08, 02:02
Medlem
Citat:
Är ju inte dummare än att jag plockar ut mina recept. Enligt vad jag hört kostar imovane 20-30kr st, vilket är mer än jag ger för ett 30-pack. Får väl leta annat, men hatar att vara efterbensad då jag inte tar några z-analoger elller benso för rus.
Kanske ha zopiklonen för de lite lättare ångestdagarna och nåt annat för krissituationerna.
Nu vette fan. Får väl leta upp nåt att dämpa den nuvarande krisen, men det blir bara ot här.
Kan jag förlänga effekten av zopiklonen? Grapefrukt ska ju boosta, men blir det längre. Tips vore grymt, för jag har fått 1-3 timmars sömn/dygn den senaste tiden och mår inte bra. Att bara öka dosen känns idiotiskt.
Z är unikt och kan sällan "boostas" såsom du menar, lite vett och ettikett kan man komma långt på dock. Undvik koffein efter klockan 1700.
Citera
2014-07-08, 02:08
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Hmm, varit med om såna människor, begick dumheter som jag fick stå dyrt för dagen efter, allt för att en dumfan till kamrat skulle ha sin givna del av ett löfte jag avlagt i en totalt tanklös dimma. Dumma drog som kan få en att jaga gruskorn kl 0400 för struntsaker säger jag bara.

Benso tar över Z-analogens sömnegenskaper (d.v.s. den hypnotiska effekten tror jag) och äter typ upp den i benzo-power. Var dig själv inför dokturn skulle jag säga, haha ... nej, ingen aning, undvik att slagga veckan du ska dit.

Tack, bra svar! Aldrig mer bensa på skoj, men har ju mognat en del under åren. Dock är just bensodelirium eller vad man ska kalla det ett riktigt jävla otäckt och riskabelt tillstånd. Däcka er om ni måste men ät aldrig för mycket z.

Var så där jätteärlig mot doktorer innan och försökte visa kampvilja. Dvs behövde jag ju ingen hjälp enligt dem. Insett att man ska beskriva sin ångest som värst i världen, sin sömn som 1h/natt och självmordstankar av tvångskaraktär. Inte helt lögnaktigt, men ska man få nåt som fungerar så gäller det att bre på och inte visa sig stark.

Har jag förstått dig rätt om zopiklon och sobril eller drömmen roppar skulle ge en oslagbar sömn på 8-10h?
Citera
2014-07-08, 02:22
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Z är unikt och kan sällan "boostas" såsom du menar, lite vett och ettikett kan man komma långt på dock. Undvik koffein efter klockan 1700.

Det står väl i bipacksedeln att grapefrukt ökar effekten? Vanligtvis räcker det här bra och jag har skött det med att alltid pausa, mindre doser än ordinerat. Kör meditation och örtthe, hellre än att flöddra mer, för jag har sett AT:n även om jag klarat mig hittils från att torska själv.
Det är en privat sak som lett till extrema sömnbesvär nu och jag vet helt enkelt inte vart jag ska ta vägen. Bäst vore om jag kunde dubbla verkan på mina imovane, även om kroppen vill ha typ rohypnol och morfin.
Citera
2014-07-08, 13:36
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Imovane har räddat mitt liv. Mått piss och haft rejäl ångest när jag ska somna. Började med imovane, somnar och mår sen bra resten av dagen efter jag vaknat. Nu säger läkaren att jag ska sluta med det (tar ingen annan medicin) Vad fan ska jag göra? Är det verkligen så svårt att få utskrivet? Sa till läkaren att jag känner till folk som använt det i flera år. Då gör de läkarna fel säger hon... Men vafan det är ju ganska ofarligt. Vem bryr sig om man kan bli lite beroende när det ändå är en tablett som får mig att må bra istället för att ha megaångest och må piss?

Ska försöka få ut det av någon annan läkare. Så svårt kan det väl inte vara? Eller? Fick stilnoct lätt förut men det mår jag piss av, borde ju vara lättare att få imovane? Får lite panik nu.
Citera
2014-07-08, 13:43
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Imovane har räddat mitt liv. Mått piss och haft rejäl ångest när jag ska somna. Började med imovane, somnar och mår sen bra resten av dagen efter jag vaknat. Nu säger läkaren att jag ska sluta med det (tar ingen annan medicin) Vad fan ska jag göra? Är det verkligen så svårt att få utskrivet? Sa till läkaren att jag känner till folk som använt det i flera år. Då gör de läkarna fel säger hon... Men vafan det är ju ganska ofarligt. Vem bryr sig om man kan bli lite beroende när det ändå är en tablett som får mig att må bra istället för att ha megaångest och må piss?

Ska försöka få ut det av någon annan läkare. Så svårt kan det väl inte vara? Eller? Fick stilnoct lätt förut men det mår jag piss av, borde ju vara lättare att få imovane? Får lite panik nu.
Om du berättar för en läkare att du mår piss och att Imovane lindrar det.
Så kommer du nog inte att få något.
Citera
2014-07-08, 13:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Om du berättar för en läkare att du mår piss och att Imovane lindrar det.
Så kommer du nog inte att få något.
Vad ska jag säga då? Vet en som fick 90 tabletter bara sådär för han hade lite svårt att sova. För visst finns det dom som fått imovane under många många år?
Citera
2014-07-08, 14:54
Bannlyst
kalls liv! fan vi som vi inte har den store fräsaren tillbaka på jorden med pappa GUD ,trodde aldrig jag skulle få uppleva det men vissa ser sig som övermäktiga andra , och jag antar att jag får respekteraka detta men. ven om inte direkt troende ,långt från att hålla med.

lev väl ,njut av dina framgångar av framgångar genom att läka folk med substans problem.

Citat:
(Skadar nog inte en enda mer än vad dem skadar sig själva, för övrigt.)

Man kan missbruka, bruka och använda z-analoger bäst man vill, köra på det racet hur länge som helst men man blir nog inte piggare i det långa loppet med hjälp av det. Jag är bara en som upplevt verkligheten på mitt sätt, precis på samma sätt som du upplevt din lilla springa av världen...

Den heliga hälsan är ingen utsänd tro, den finns och kommer alltid att pulsera i en. Det kallas liv!

Går du till psyk eller ringer du till psyk efter att du upptäcker att du inte fått dina z-analoger på anlagd dag? Tror det inte är tryck, eller jo, folk får ledigt och kan ta vardagsbaserade tider, gå dit och be snällt om du vill.
Citera
2014-07-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
kalls liv! fan vi som vi inte har den store fräsaren tillbaka på jorden med pappa GUD ,trodde aldrig jag skulle få uppleva det men vissa ser sig som övermäktiga andra , och jag antar att jag får respekteraka detta men. ven om inte direkt troende ,långt från att hålla med.

lev väl ,njut av dina framgångar av framgångar genom att läka folk med substans problem.
Jag kommer nog aldrig kunna läka någon annan än mig själv.
Vad jag talar om är likt substanskonsumption, ledsen om jag sårat dig med att säga att (Edit knark är bajs...
Senast redigerad av lolicon 2014-07-08 kl. 15:16.
Citera
2014-07-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vad ska jag säga då? Vet en som fick 90 tabletter bara sådär för han hade lite svårt att sova. För visst finns det dom som fått imovane under många många år?
Jag har nog fått imovane utskrivet under tio års tid
Men du skall absolut inte nämna något om att du mår bra av det och kanske tar under dagtid,då är det säkert big no.Betona ist dina insomningsbesvär.Får du lust att ta under dagtid strunta i det,bättre att spara till natten annars kommer toleransen direkt
Citera
2014-07-08, 16:09
Bannlyst
Citat:
Jag kommer nog aldrig kunna läka någon annan än mig själv.
Vad jag talar om är likt substanskonsumption, ledsen om jag sårat dig med att säga att (Edit knark är bajs...

knark e bajs e vad jag Sagt. Aldrig förolämpat sid, men att du vill gå sista ordet i en konversation sim ej kan vinnas hur du än känner.

att erkänna att man har fel är inget nederlag
Citera
2014-07-10, 03:26
Medlem
Barnflods avatar
Funderar på hur jag ska bli av med Imovane som jag tagit nattligen i fyra månader, oftast 7,5 mg. Jag vill verkligen kunna sova på egen hand i framtiden (eller åtminstone utan z-preparat). De alternativ jag överväger:

1. Lång nedtrappning (månader).

2. Kortare nedtrappning (ett par veckor).

3. Cold turkey.

Hur skulle ni göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in