2019-01-26, 01:41
Medlem
abcabcs avatar
Jag inser att det inte finns ett optimalt system där man omedelbart ser när när det inte finns inne, men det känns som man man är 15 år efter eller mer, vad beror detta på?

Ett förslag från mig är att alla förändringar i alla IT-system alltid måste integreras i det nuvarande systemet TAKECARE, så alla systemförändringar som inte gör det stoppas.

En enkel och simpel regel.
Citera
2019-01-26, 20:51
Medlem
MassaGrejers avatar
Jag fick ut istället för 30 pack ett 100pack av zopiclon stada. Tycker dem verka fungerar bra. Använder dock inte så värst mycket då jag även har melatonin.
Citera
2019-01-26, 21:00
Medlem
MrLevaLivets avatar
Verkar slut överallt. T ex Apotea meddelar:

"Både imovane och ersättningsalternativen är tyvärr slut hos leverantören. Det preliminära besked vi har fått är att någon av dessa förhoppningsvis ska finnas tillgängliga för beställning i april. Vi rekommenderar att man tar kontakt med sin läkare för att diskutera andra behandlingsalternativ."

Hur kan det vara slut hos leverantören? Fattar noll. Jäkla monopolmygelläkemedelsbransch, vad pysslar de med här egentligen? Hur kan en produkt som säljs hela tiden plötsligt bara ta slut? Har någon antizopiklonaktivist sprängt världens alla fabriker!?
Citera
2019-01-27, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet

"Både imovane och ersättningsalternativen är tyvärr slut hos leverantören. Det preliminära besked vi har fått är att någon av dessa förhoppningsvis ska finnas tillgängliga för beställning i april. Vi rekommenderar att man tar kontakt med sin läkare för att diskutera andra behandlingsalternativ."

Hur kan det vara slut hos leverantören? Fattar noll. Jäkla monopolmygelläkemedelsbransch, vad pysslar de med här egentligen? Hur kan en produkt som säljs hela tiden plötsligt bara ta slut? Har någon antizopiklonaktivist sprängt världens alla fabriker!?

Ett läkemedel tillverkas inte hela tiden hos leverantören. Flera läkemedel tillverkas i samma fabriker vid olika tillfällen. Att ett läkemedel tar slut har helt enkelt att göra med att efterfrågan varit större än man väntat. I vissa fall kan läkemedelsföretagen ställa om planerad produktion vid en brist. Det görs ju dock inte på ett läkemedel som zopiklon då de är för billiga och marginalerna för små. Systemet vi har med utbytes läkemedel som upphandlas pressar ju priserna och kan ju vara en orsak till att sådana hör saker inträffar.
Citera
2019-01-27, 19:46
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Vad betyder det fetade?
Är Zopiklon slut i "alla dess former" ?? Känns jävligt konstigt...
Jag fick under hösten Zopiklon pilum istället för imovane, jag tycker dom funkat bra, verkar snabbare än imovane vill jag inbilla mig.

En annan fråga, hur upplever ni Zopiklon på alkohol?
Nu menar jag inte dyngfull och 40 tabletter, men typ 2öl + 1 whisky sen 1st tablett?
Jag förespråkar inte det, men det händer ibland men dricker lite alkohol hemma till maten en fredagkväll eller liknande och sen behöver 1piller för sömn. Jag tycker det förskjuter effekten, att det kan ta 2-3h innan det börjar verka, sen sitter det i ett par timmar efter jag vaknat?? Någon med liknande upplevelser?
Citera
2019-01-27, 19:52
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vad betyder det fetade?
Är Zopiklon slut i "alla dess former" ?? Känns jävligt konstigt...
Jag fick under hösten Zopiklon pilum istället för imovane, jag tycker dom funkat bra, verkar snabbare än imovane vill jag inbilla mig.

En annan fråga, hur upplever ni Zopiklon på alkohol?
Nu menar jag inte dyngfull och 40 tabletter, men typ 2öl + 1 whisky sen 1st tablett?
Jag förespråkar inte det, men det händer ibland men dricker lite alkohol hemma till maten en fredagkväll eller liknande och sen behöver 1piller för sömn. Jag tycker det förskjuter effekten, att det kan ta 2-3h innan det börjar verka, sen sitter det i ett par timmar efter jag vaknat?? Någon med liknande upplevelser?

Yes, allt Zopiklon slut. Din fråga kring alkohol kan jag inte besvara dock, har en regel om att inte blanda alkohol med pillren, en regel som jag lyckats hålla otroligt nog
Citera
2019-01-27, 20:05
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Yes, allt Zopiklon slut. Din fråga kring alkohol kan jag inte besvara dock, har en regel om att inte blanda alkohol med pillren, en regel som jag lyckats hålla otroligt nog

Okej, känns wierd, visst tar svenska apotek in Zopiklon från tillverkare runt om i hela världen? Aja, jag har ca 20kvar så klarar mig ett par månader..
Det är bra ! Är jag full efter en utekväll/fest ligger jag hellre vaken en hel natt då tar jag aldrig, utan mer 2 glas vin/ 2-3 öl hemma under kontrollerade former jag syftade på.
Citera
2019-01-27, 21:08
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:

Är förpackningarna med 100st också slut nu?
Citera
2019-01-27, 21:14
Medlem
DRD4s avatar
Jag väger 80+ en halv imovane 7,5 och jag slocknar som ett litet barn, vaknar upp på morgonen sådär skönt tom i huvudet som när man har haft en riktigt lyckad pangfylla.

Är jag möjligen överkänslig mot detta ämne kanske?
Citera
2019-01-27, 21:26
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz

Jag vet inte, har bara kollat efter 30-pack.
Citera
2019-01-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Söker man på apotekets hemsida verkar det vara slut på dom också, gjorde lite snabba sökningar på våra storstäder så det kan ju hända att något apotek i en liten byhåla nånstans kanske har dom...
Citera
2019-01-28, 16:48
Medlem
faderbrowns avatar
hej,
fick utskrivet zolpidem aurobindo 5mg förra veckan, käkade en (som det stod på receptet) för att sedan gå och lägga mig, det är här det konstiga händer ,jag lyckas inte somna så jag kliver upp och går och hämtar en till (vad jag trodde..). Gick sedan och "la mig" igen.
Sedan nästa dag jag ska käka en till sänggånde så till min förvåning, så har jag käkat tydligen bara 1 bara från kartan???
haha fattar fan ingenting, vart helt förvirrad. Kan det varit en vakendröm eller vad fan tror ni hände??

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in