Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Verkar slut överallt. T ex Apotea meddelar:
"Både imovane och ersättningsalternativen är tyvärr slut hos leverantören. Det preliminära besked vi har fått är att någon av dessa förhoppningsvis ska finnas tillgängliga för beställning i april. Vi rekommenderar att man tar kontakt med sin läkare för att diskutera andra behandlingsalternativ."
Hur kan det vara slut hos leverantören? Fattar noll. Jäkla monopolmygelläkemedelsbransch, vad pysslar de med här egentligen? Hur kan en produkt som säljs hela tiden plötsligt bara ta slut? Har någon antizopiklonaktivist sprängt världens alla fabriker!?
Vad betyder det fetade?
Är
Zopiklon slut i "alla dess former" ?? Känns jävligt konstigt...
Jag fick under hösten Zopiklon pilum istället för imovane, jag tycker dom funkat bra, verkar snabbare än imovane vill jag inbilla mig.
En annan fråga, hur upplever ni Zopiklon på alkohol?
Nu menar jag inte dyngfull och 40 tabletter, men typ 2öl + 1 whisky sen 1st tablett?
Jag förespråkar inte det, men det händer ibland men dricker lite alkohol hemma till maten en fredagkväll eller liknande och sen behöver 1piller för sömn. Jag tycker det förskjuter effekten, att det kan ta 2-3h innan det börjar verka, sen sitter det i ett par timmar efter jag vaknat?? Någon med liknande upplevelser?