2011-02-06, 17:31
Medlem
vetickes avatar
Jahapp.

Körde lite imovane förra veckan utan att direkt känna till alla effekterna innan..

Stoppade bla i mig 10mg och rullade in på en lektion.. Minns inte mycket av den morgonen och som tur var hade jag bara en lektion. Minns dock att läraren frågade om jag var trött för tror jag somnade till på lektionen. Mycket mer kommer jag inte ihåg.

Var också på teater och kommer såklart inte ihåg ett skit av den eller något av resan hem.. Gäller att ha respekt för dom små rackarna alltså. Kommer endast använda imovane som sömnmedel härdanefter, om jag någonsin kör igen.
Citera
2011-02-06, 20:54
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Som jag tidigare skrivit så jag inte byggt upp någon tolerans mot
"benzo" (jag vet att det är i princip samma sak)

Jag har nu knaprat i mig 30mg och det är inte tal om några symtom...
Ingen trötthet, helt klar i huvudet.

Det är mer tryck i "räkna får" typ...

Det bästa vore om jag kunde få ut recept på ett "slidjuri" ett trevligt och sällskapligt som kan ligga här bredvid och gotta ner sig med någon bra film. Är detta något psykolog/psykriag kan skriv ut?

Edit: stoppade i mig en till, sen sov jag som en klubbad säl i över 12 timmar =)
Ska jag vara ärlig så minns jag inte detta inlägget som jag nu citerar. Så funkar gör det tydligen. Men jag kan ju inte hålla på och trycka i mig en halv karta för att kunna sova, otäckt med minnesluckor sådär, vem fan vet vad jag hittar på för dumheter!??
Citera
2011-02-06, 21:00
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:
Edit: stoppade i mig en till, sen sov jag som en klubbad säl i över 12 timmar =)
Ska jag vara ärlig så minns jag inte detta inlägget som jag nu citerar. Så funkar gör det tydligen. Men jag kan ju inte hålla på och trycka i mig en halv karta för att kunna sova, otäckt med minnesluckor sådär, vem fan vet vad jag hittar på för dumheter!??

Minnesluckorna är ju lite av charmen. Vet inte hur många gånger man gjort bort sig med pinsamma Facebookuppdateringar, konstiga sms eller stökat ner i köket
Jag har det lite gosigt nu btw. Yay!
Citera
2011-02-06, 21:23
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinKittyCat

Minnesluckorna är ju lite av charmen. Vet inte hur många gånger man gjort bort sig med pinsamma Facebookuppdateringar, konstiga sms eller stökat ner i köket
Jag har det lite gosigt nu btw. Yay!

"Lite av charmen" Nja det vet jag inte om jag håller med om, jag har ett svagt minne av att jag va ute i morse och rökade, sen att jag hade problem att ta mig uppför trappan till min våning.
Fattar du hur pinsamt detta hade varit om det hade varit måndag idag, när grannarna ska till jobbet och möts av mig klängandes i trappen.

Nej jag måste hitta något annat, det är ju trots allt inte flummandet jag är på jakt efter, utan något som "klubbar ner mig" så jag kan sova.
Citera
2011-02-06, 23:35
Medlem
soifs avatar
Hur glada är läkare för att skriva ut Zolpidem?
Fick 10 st 10 mg av min läkare förra veckan för att testa. Han ringde sedan och kollade om de hade hjälpt, och eftersom de hade det fick jag 30 st till. Grejen är att de jag fick nu bara var på 5 mg. Varför först skriva ut 10 mg och sedan 5 mg?

Jag vill ju ta 10 när jag ska sova för att jag vet att det funkar, men då kommer jag bara ha till 15 kvällar. När tror ni att jag kan ringa till läkaren och få nya?
Citera
2011-02-06, 23:52
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soif
Hur glada är läkare för att skriva ut Zolpidem?
Fick 10 st 10 mg av min läkare förra veckan för att testa. Han ringde sedan och kollade om de hade hjälpt, och eftersom de hade det fick jag 30 st till. Grejen är att de jag fick nu bara var på 5 mg. Varför först skriva ut 10 mg och sedan 5 mg?

Jag vill ju ta 10 när jag ska sova för att jag vet att det funkar, men då kommer jag bara ha till 15 kvällar. När tror ni att jag kan ringa till läkaren och få nya?

Läkare vill nog testa om det kanske räcker med 5mg, ring om någon vecka och säg att det inte funkar att sova, så får du säkert 10mg igen.
Citera
2011-02-07, 12:26
Medlem
soifs avatar
Citat:
Läkare vill nog testa om det kanske räcker med 5mg, ring om någon vecka och säg att det inte funkar att sova, så får du säkert 10mg igen.

Danke für den tipp!
Citera
2011-02-07, 13:44
Medlem
Zopiklon är lömska. du kan ta 5 o bli helt jävla go, vid nästa intag kan du ta 5 och hamna i köpenhamn!.

Själv provade jag på en sen höstkväll när jag hade tråkigt, traskade i lungt tempo hem samtidigt som jag sög på 20st zopiklon 7,5mg slutade med att jag fick ta taxi den sista biten eftersom benen inte riktigt ville som jag ville Sen minns jag inget förutom den gula netto skylten!
Citera
2011-02-07, 16:34
Bannlyst
har kört 130mg Zolpidem sen i lördags utan tolerans, och idag har jag bara mått illamående och allmänt piss sen jag vaknade runt 05:00, är det abstinens? och hur länge kommer det sitta i isåfall?
Citera
2011-02-07, 18:13
Bannlyst
problem med imovane

Tjenis

igår skjöt jag imovane 1 tablett fick jag världens rush på.

och nu idag har jag tagit 2 st oral och sköt 1. absolut noll effekt!'

WTF?
Citera
2011-02-09, 16:24
Medlem
Hittade en glömd gammal karta zolpidem. slängde i mig de tre som fanns kvar. 3 10'or. Har ingen tolerans kvar eftersom de legat gömda under en lång period.
Vad kan man förvänta sig, har blivit lite blurry i huvetbara, vinglar osv.

Minns knappt hur ruset blir.

Ursöjta texten, känner mig fett bränf.
Citera
2011-02-09, 22:19
Medlem
Polaren tog 10mg zopiklon och kände av jättemycket, efter en timme tog han 10mg igen.

...men kände ingenting! Hur kommer det sig!??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in