Hur i helvete äter man tacos? Det här är ett problem som följt mig under många år nu. Jag klarar verkligen inte av att äta en taco utan att få brungul sås över hela ansiktet och händerna. Det går alltid åt minst en halv rulle hushållspapper när jag ska ägna mig åt att äta denna maträtt. Oekonomiskt och dåligt för det svenska trädbeståndet minst sagt.
Nu lagar jag aldrig tacos själv, men titt som tätt så sitter man på någon middag med halvt okända tacoälskande människor. Sist satt jag en lördag med tre vänner samt två stycken väldigt smäcka blondiner och skulle äta taco innan förfesten. Studerade noggrant hur min vän la innehållet i brödet och vek ihop skiten med stor precision och kärlek. Jag kopierade hans stil och allting verkade gå vägen tills jag kom till tredje tuggan.
Innehållet i mitt bröd hade nu bestämt sig för att smita bakvägen och innan jag ens hade hunnit reagera hade den brungula sörjan lagt sig som en hundskit på min tallrik, och mina fingrar hade fått sig ett stänk dessutom. Jag försöker snabbt styra upp situationen men det slutar bara med att jag, mina byxor och i princip allt inom en 10 centimeters radie är nerkladdat. Folket runtom mig hade nu slutat prata och satt bara och stirrade på mig med det här ansiktsuttrycket,

.
Så åter till frågeställningen, - Hur fan äter man tacos utan att framstå som en förståndshandikappad femåring?