Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 04:11
  #10405
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shemale-rage
Någon?
Om du skall baka dem är det 30-60 minuter som gäller på 225 grader.
Beror på hur mjuk du vill ha dem.
Citera
2015-03-31, 06:56
  #10406
Medlem
Pickels67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Om du ställer in buljongen i kylen så stelnar fettet som flyter ovanpå. Sen är det bara lyfta bort det så har du en ren fin buljong.

Hoppas jag förstod din beskrivning rätt.
Aha, där ser man. Då skall jag prova igen. Tack

Mvh
Citera
2015-03-31, 08:44
  #10407
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shemale-rage
Någon?
De flesta recepten på sötpotatis i ugn anger ca 30-40 minuter i ugnen om man skurit den i grova bitar, lite tunnare bitar så kommer man ner i 20-30 minuter. Så det är ju bara att utgå från det. Morötterna om dom är skivade som stavar tar väl runt 20 minuter.

Så jag skulle helt enkelt anpassa tjockleken på ingredienserna och på så sätt kan man ha inne alla i ~30 minuter och få klart det samtidigt.

Jag vet inte, men jag tycker aldrig att det går så fort som det står i recepten, utan brukar alltid behöva längre tid i ugnen innan potatisen är ordentligt genom-"kokt". Kanske beror på min ugn, men potatissticka är det enda som duger för det finns inget värre än halvfärdiga potatisklyftor...

Edit: http://receptfavoriter.se/recept/ugn...etpotatis.html
__________________
Senast redigerad av StefanHeterJag 2015-03-31 kl. 08:48.
Citera
2015-04-02, 13:41
  #10408
Medlem
Iloveludas avatar
Kan man förvara en öppnad flaska med tabasco eller som i mitt fall en billig kopia som är öppnad i rumstemperatur? Har alltid haft dom i kylskåpet men det kanske är onödigt?
Citera
2015-04-02, 18:05
  #10409
Medlem
Pickels67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Kan man förvara en öppnad flaska med tabasco eller som i mitt fall en billig kopia som är öppnad i rumstemperatur? Har alltid haft dom i kylskåpet men det kanske är onödigt?
Jag har min tabasco på bordet och inte i kylen och jag har inte blivit sjuk, inte mer än vanligt i alla fall.
Citera
2015-04-02, 18:09
  #10410
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Kan man förvara en öppnad flaska med tabasco eller som i mitt fall en billig kopia som är öppnad i rumstemperatur? Har alltid haft dom i kylskåpet men det kanske är onödigt?
Tabascon klarar nog allt, den är tillräckligt stark för döda eventuella infektioner av bakterier/jäst.
Den billiga kopian om den är lik, så bör den klara sig också.
Sällan jag sett starka chilisåser möglat eller på annat sätt blivit dålig.
Dock kan de tappa färg och styrka, om man tar lång tid på sig att äta upp den.
Citera
2015-04-02, 21:05
  #10411
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tabascon klarar nog allt, den är tillräckligt stark för döda eventuella infektioner av bakterier/jäst.
Den billiga kopian om den är lik, så bör den klara sig också.
Sällan jag sett starka chilisåser möglat eller på annat sätt blivit dålig.
Dock kan de tappa färg och styrka, om man tar lång tid på sig att äta upp den.
Okej låter kanon. Problemet är att den smala höga flaskan står i kylskåpsdörren. Öppnar man fort så far flaskan i golvet.
Citera
2015-04-02, 21:58
  #10412
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Okej låter kanon. Problemet är att den smala höga flaskan står i kylskåpsdörren. Öppnar man fort så far flaskan i golvet.
Lägg den ner
Citera
2015-04-02, 22:02
  #10413
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lägg den ner
Vore en lösning men jag har tyvärr ett på tok för litet kylskåp.
Av just den anledningen så är det kanon att hitta grejer man kan förvara i rumstemperatur istället.
Citera
2015-04-03, 00:07
  #10414
Medlem
BWV639s avatar
Min teflonpanna har fått ett litet hack i sig / några repor. Går det bra att använda eller bör jag byta?
Citera
2015-04-03, 15:12
  #10415
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Vore en lösning men jag har tyvärr ett på tok för litet kylskåp.
Av just den anledningen så är det kanon att hitta grejer man kan förvara i rumstemperatur istället.
Du kan ju alltid plocka ut ketchupen om du inte redan gjort detta.
Finns ju en del som egentligen inte behöver vara i kylen.
En del har ju faan allt i kylen.
Citera
2015-04-03, 15:14
  #10416
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Min teflonpanna har fått ett litet hack i sig / några repor. Går det bra att använda eller bör jag byta?
Den går använda, det kommer börja fastna lite mer i och omkring skadan.
Sen kan du ju alltid börja att fundera på en ny panna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback