Citat:
Ursprungligen postat av
mckenzy
Jag ska börja lägga om svingen totalt i höst/vinter. Hur är bäst att gå tillväga? Att ha en tränare förstår jag givetvis men hur många gånger i veckan osv måste man träna för att det ska ge något? Hinner man lägga om svingen totalt om man börjar i säg Oktober och sedan fram till vår när säsongen börjar med regelbunden träning?
Har alltså bestämt mig för att göra en stor satsning på golfen och se hur bra man kan bli, har kass sving och teknik nu så steg nummer 1 måste ju vara att få ordning på svingen, sen börja träna närspel osv.
Allt beror på hur mycket tid du lägger ner på egen träning - tränar du tre till fyra timmar om dagen skulle jag säga att du behöver träffa en tränare nästan varannan dag. I början bör ni kika på grunderna och då är det sådant som går att repetera utav bara helvete hemma eller på rangen utan någon feedback, men ju mer detaljerat det blir desto mer feedback kommer du behöva. Pratar vi då som sagt 3-4 timmars träning "i svingen" så varannan dag.
Mitt tips hade varit att gå till en tränare som du vet är omtyckt och respekterad av vänner eller bekanta, hör dig för om han eller hon gör paketlösningar inklusive introduktionssamtal, träningsscheman med mera. Det bör vara en tränare som har det som vana för att resultatet ska kännas bra. Tyvärr gör inte alla i branschen det.