2011-05-27, 22:34
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Hah, jag jobbar på det

Blir det nån sväng till USA igen..?
Citera
2011-05-27, 22:46
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Blir det nån sväng till USA igen..?
Det får vi se, är ej kvalad till VM just nu men det verkar bli ett par platser till sverige. Får se om jag slår bra i dom tävlingarna
Citera
2011-05-27, 23:38
Medlem
Lastbil92s avatar

Hej! Har precis hittat hit jag med!

Till din frågeställning: Jag ligger på ca 186-187 cm, och jag kör med en halv tum förlängda klubbor och några grader förändrad lie. Kommer inte ihåg exakt hur många grader jag behövde förändra vinkeln dock. Vet inte vilket hcp du har men du har ju spelat golf länge, så jag kan varmt rekommendera att du ser till att få rätt mått på nästa set. Du kommer märka skillnad!

Mina klubbor:

Järn: J3 - Pw (Stiff-skaft med mer tyngd) Callaway X-forged (2009)
Driver: (Stiff) Callaway Hyper X
Wedgar: Callaway X-forged
FW: Callaway X Fairway
Putt: Scotty Cameron

Jag gillar det märket, ja
Citera
2011-05-28, 01:00
Medlem

Jag har varit nere på hcp 3.9 och vänt, efter gårdagens tävling höjde jag mig till stabila 5.7. Callaway är fina grejer, så länge man kör på forged, vill minnas att jag hade X-12 ett tag, riktigt sköna klubbor men j9 gick lika långt som j5

Jag kan tänka mig att det räcker med 1 grad upright om det är förlängda med en halv tum, jag körde på 1 tum förlängda och 2 grader upright, det var inte min grej. Jag är väldigt lockad att prova ut ett nytt sätt. jag är 193cm lång förresten.

Jag provade Titleist MB710 för några veckor sen, de klubborna gör mig verkligen våt.

Vad spelar du på för hcp? Kan du förklara vad som blir bättre med förlängda klubbor eller blir det bara bättre?
Citera
2011-05-28, 12:36
Medlem
Lastbil92s avatar

Det är ju bara bättre att ha rätt längd på klubborna. Speciellt om du spelar på lågt hcp så tror jag du kommer märka skillnad. Du får ju känna efter själv också, men skulle tippa på att det bästa är att få en ordentlig custom fit hos någon. 193 är ju ändå en bra bit över medellängd Jag spelar på 4.5 förresten.

Edit: Ja Titleist gör bra klubbor! Det stod mellan dem och Callaway när jag köpte
Citera
2011-05-29, 16:36
Medlem
Jag har alltid varit lite smått intresserad av golf, men aldrig tagit steget och börjat spela. Finns det några bra klubbar i Stockholmsområdet om man aldrig förut stått på en golfbana? Hur gör man till en början med utrustning och liknande, hyr? Vad kostar det att ta ett grönt kort och behöver man spela ett visst antal rundor per år för att behålla kortet eller räcker det med att man en gång tagit det? För mig skulle det främst vara ett avslappnande nöje med polarna och en öl i handen, så kostnaderna får helst inte rinna iväg.
Citera
2011-05-29, 19:01
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Nu har jag fått för mig att byta träklubbor ännu en gång, är det någon som har erfarenhet utav Callaways Razr-serie, speciellt drivern har jag börjat gilla utseendet på men har inte provslagit någon av dem än?
Citera
2011-05-30, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Nu har jag fått för mig att byta träklubbor ännu en gång, är det någon som har erfarenhet utav Callaways Razr-serie, speciellt drivern har jag börjat gilla utseendet på men har inte provslagit någon av dem än?

Tyvärr, har inte testat dessa. Vet att Dormy har något erbjudade i dagsläget om just Razr-serien. Köper du en driver kan du vinna en Lamborghini! Haha

Visst ser den snygg ut men föredrar Taylor Mades R11 och Burners utseende!
Citera
2011-05-30, 21:14
Bannlyst
Ny wedge skall inhandlas. 56 graders. Funderar på Vokey C-C, any thoughts?

ED: Någon som är insatt och kan förklara detta med bounce? Stor skillnad mellan ex. 8-14?
Senast redigerad av FranklinMarshal 2011-05-30 kl. 21:31.
Citera
2011-05-30, 23:15
Medlem
ChrisOs avatar
Hej.

Dags för nya klubbor.

Idag så spelar jag på Cobra SSi (ca: 8år gamla) med grafitskaft, custom fit.

Jag är ca: 162 cm, 60 kg och har en ganska lugn sving. Har varit nere på singel HCP men ligger idag på 11,5 och är jämn på det HCP´t.

Någon som har tips på vilka klubbor som kan passa. Jag vill inte betala så mycket, ca: 4500-5000. Jag är inte feg för att lira med hybrider/rescues/UC´s...

Tacksam för tips!

/ C
Citera
2011-06-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surveying
Jag har alltid varit lite smått intresserad av golf, men aldrig tagit steget och börjat spela. Finns det några bra klubbar i Stockholmsområdet om man aldrig förut stått på en golfbana? Hur gör man till en början med utrustning och liknande, hyr? Vad kostar det att ta ett grönt kort och behöver man spela ett visst antal rundor per år för att behålla kortet eller räcker det med att man en gång tagit det? För mig skulle det främst vara ett avslappnande nöje med polarna och en öl i handen, så kostnaderna får helst inte rinna iväg.

Nybörjarkurs, varierar från klubb till klubb givetvis, men runt 1500-2000 skulle jag gissa på. Ett nybörjarset köper du på blocket 1000 kr, och nej, det räcker att du tar ditt gröna kort så har du det sen. Har ingen koll på stockholmsområdet dock.
Citera
2011-06-03, 10:41
Medlem
shieets avatar
Hej,

När man pratar om demoklubbor, vad menar man då? på vilket sätt skiljer sig dessa klubbor från vanliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in