Citat:
Ursprungligen postat av
Kritstrecksrandigt
Huvudmålet är att lira Nordea Tour-kvalet i höst. Annars mycket träning från 100m och in, sen självklart puttning, tänkte lägga ca. 40% träning bara på chip och putt. Sedan vill jag få mer kontroll över slagen för att kunna forma dom och styra skruven mer.
Jag hade själv satt som huvudmål att spela kvalet att förra året, eller snarare att känna att jag hade något att göra där. Sen insåg jag att det var väl inget bra mål egentligen, det handlar snarare bara om att gitta ner sig till 2 i HCP och vara sugen på att betala en ganska ordentlig startavgift.
I år kommer jag nog snarare att fokusera på att ha en viss snittscore som mål. Samt även hålla koll på statistiken bättre och träna utifrån det. Men som många nämnt tidigare så är det <115m som är intressant. Även att sätta drivern i spel är något jag inte är speciellt bra på (långt och snett

).
Kan rekommendera Golfshot GPS appen för alla flashbackgolfare, riktigt bra verktyg och även riktigt roligt att blicka tillbaka på golfrundor från säsongen.