2014-04-23, 23:06
Medlem
Är det någon som använt sig av det här http://www.swingbyte.com/ ? Eller hört talas om det. Tror ni det fungerar?
Citera
2014-04-23, 23:09
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
För en gångs skull är jag tvungen att skryta om mitt eget spel - idag hade vi matchspel på jobbet där jag och en kollega representerar varsitt lag. Hon hade 9 slag på mig när vi drog igång. Jag skjuter en stabil 36:a första 9 med 1 birdie, 1 bogey och resten par. Hon hade det lite jobbigare och jag var 8 upp. Efter hål 10 var det klart och jag vann min match med 9/8.

Fortsätter ändå att spela rundan, börjar med två par för att sedan köra tre raka birdies hål 12,13 och 14, par 15, halvdålig bogey 16 och avslutar med två raka birdies och kommer in på en fin 32:a, 68 totalt. En ganska bra dag på jobbet helt enkelt.
Härligt! Själv drog jag på mig en skada efter förra super-rundan. Hoppas du har större lycka!

Hoppas den har läkt till nästa vecka då jag och några polare drar till skåne.
Citera
2014-04-23, 23:52
Medlem
fiddeflumms avatar
Har nu anmält mig till årets första tävling vårruset på bro-bålsta, ska bli kul hoppas man kan posta en hyffsad score också även om jag inte spelat banan tidigare. Någon som spelat den banan tidigare och har några tips? eller kanske ni rent av ska spela den själva i helgen.
Citera
2014-04-24, 09:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
tips på bra sida där man kan köpa begagnade golfklubbor?
Är det golfbidder.co.uk som gäller eller?

Vet att det finns några här på forumet som köpt därifrån. Tror att det är bästa sidan för just begagnat.

Citat:
Ursprungligen postat av Jake740
Är det någon som använt sig av det här http://www.swingbyte.com/ ? Eller hört talas om det. Tror ni det fungerar?

Inte provat den för fulla slag dock finns det en liknande för puttning (vet inte om det är samma företag) som funkar hur bra som helst. Enda problemet är att sätta på den och få den i fas ordentligt. Personligen tror jag inte lika mycket på en för en full sving då denna garanterat förlitar sig på förinställda inställningar.

Tänk på att TrackMan och FlightScope t.ex. ger dig samma värden med väldig precision från att mäta vad bollen gör framförallt. Att det dessutom är något du monterar på skaftet som sticker ut från skaftet går på den negativa sidan för mig.
Citera
2014-04-24, 15:09
Medlem
Golfbidder är grymma, köpte två nya Callaway wedgar (jaws) och en begagnad Rocketballz hybrid för totalt 1700 spänn inkl frakt.. Tog en vecka att få grejorna och den beggade klubban såg i princip ny ut.
Citera
2014-04-24, 18:47
Medlem
Tjena behöver ett nytt järnset, inte allt för dyrt då jag pluggar nu. Någon som har några bra tips? Har 9 i hcp och kommer lira ganska mycket i sommar. Inga bladklubbor, kört med det några år och visst när man träffar så är det hur gött som helst men det är inte ofta.
Citera
2014-04-24, 19:11
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Tjena behöver ett nytt järnset, inte allt för dyrt då jag pluggar nu. Någon som har några bra tips? Har 9 i hcp och kommer lira ganska mycket i sommar. Inga bladklubbor, kört med det några år och visst när man träffar så är det hur gött som helst men det är inte ofta.

Vad menar du med "inte allt för dyrt"? Du får ju inget vidare bra järnset nuförtiden för under 6000 kronor skulle jag säga.
Citera
2014-04-24, 19:47
Medlem
Citat:

Om du är en normalbygd Svensson med en genomsnittlig svinghastighet skulle jag tipsa om att kolla på någon av Callaways eller Taylormades järnklubbor från något år tillbaka. Sedan stoppar du i S300 skaft i dessa. Det passar de flesta och går att hitta billigt på outlets eller från engelska goflsidor, typ www.golfstoreeurope.com eller liknande (har beställt från dem innan och det fungerar galant så länge man inte har någon tidspress, kan ta lite tid ibland).

Är du mer seriös med golfen går du och investerar i en ordentlig customfit och får klubbor exakt utmätt till dig och din sving. Som King sa ovan, det beror helt på vad du definierar som billigt. Årets järnset ligger mellan 6-11000.
Citera
2014-04-24, 22:42
Medlem
Vad kan man tänka sig att en TM R1 TP Black spelad aug-nov 2013 + 5 ronder iår är värd?
Fick dock en skymark på den under senaste ronden...(suck)

Är Black mer eftertraktad än "vanliga" R1:an?
Är TP mer eftertraktad än "vanliga" R1:an?

------------------------------

Jag hade lite flyt och hittade Mizuno MP-64 4-PW för 5000:- på blocket, inplastade och S300 skaft.
Så visst går det att få bra klubbor under 6000:-
Senast redigerad av Erikssonvr6 2014-04-24 kl. 22:55.
Citera
2014-04-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikssonvr6
Vad kan man tänka sig att en TM R1 TP Black spelad aug-nov 2013 + 5 ronder iår är värd?
Fick dock en skymark på den under senaste ronden...(suck)

Är Black mer eftertraktad än "vanliga" R1:an?
Är TP mer eftertraktad än "vanliga" R1:an?

------------------------------

Jag hade lite flyt och hittade Mizuno MP-64 4-PW för 5000:- på blocket, inplastade och S300 skaft.
Så visst går det att få bra klubbor under 6000:-

På Golfstoreeurope får du ett par nya MP-64 4-PW för 5024kr inkl. frakt. Så någon superdeal gjorde du inte (även om dina också var nya).
Citera
2014-04-24, 23:43
Medlem
Soloss avatar
Citat:

Om du inte behöver årets set och så är ju golfbidder verkligen något för dig. Jag köpte X-20 Tour 3-PW för 2000 spänn där. Outstanding skick på klubborna och då var skicket enligt golfbidder en 7a.
Citera
2014-04-25, 01:32
Medlem
ErPupones avatar
Någon här som använder ett puttergrepp likt det på länken?
http://www.dormy.se/grepp-150/super_...3005/rod-98294
Vad är era erfarenheter? Då jag är innebandyspelare tänkte jag att ett tjockare grepp kanske kan kännas mer bekvämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in