2014-06-22, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarno
Tja golfvänner! Jag har startat ett litet eget projekt, som jag själv har saknat. Det är just en lite mer personligare greenfee guide. Där man kan läsa lite mer om upplevelsen kring banan, och det besöket man går när man betalar greenfee.
Men jag skulle gärna vilja ha lite feedback av er, vad som är bra, kan göras bättre, vad skulle ni önska att se på en sån här sida.

Kom gärna med tankar, åsikter och ideér?

kolla på Greenfee guiden

Tack så länge!
Testa gärna Sjögärde GK cirka 5 mil söder om Göteborg. Du kommer gilla den tror jag.
Citera
2014-06-22, 10:01
Medlem
Citat:
Tja golfvänner! Jag har startat ett litet eget projekt, som jag själv har saknat. Det är just en lite mer personligare greenfee guide. Där man kan läsa lite mer om upplevelsen kring banan, och det besöket man går när man betalar greenfee.
Men jag skulle gärna vilja ha lite feedback av er, vad som är bra, kan göras bättre, vad skulle ni önska att se på en sån här sida.

kolla på Greenfee guiden

Tack så länge!

Bra initiativ! Men orkade bara läsa, en halv recension, eftersom jag måste säga, att texten, va väldigt svårläst, pga av alla dina kommatecken, som gjorde texten, konstig, och ryckig.
Citera
2014-06-22, 10:10
Medlem
Gjorde igår min livs runda och gick in på 75 slag med 17 par och en triple bogey (!).

Känner äntligen att all träning börjar ge resultat. Målet för i år är att någon gång gå på banans par!
Citera
2014-06-22, 10:41
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

kolla på Greenfee guiden

Tack så länge!

Varför uppfinna hjulet på nytt? Golf.ses Golfguiden gör det du tänker ganska simpelt. Annars tycker jag att Svenskt Golfforums recensionstrådar är ett jättebra sätt att genomföra det på. I bloggvariant tycker jag det blir lite opersonligt.

Och ja, jobba bort lite kommatecken så blir det lite mer lättläst
Citera
2014-06-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Varför uppfinna hjulet på nytt? Golf.ses Golfguiden gör det du tänker ganska simpelt. Annars tycker jag att Svenskt Golfforums recensionstrådar är ett jättebra sätt att genomföra det på. I bloggvariant tycker jag det blir lite opersonligt.

Och ja, jobba bort lite kommatecken så blir det lite mer lättläst

Tack får feedback!!
Sen är tanken, att det faktiskt skall vara rätt opersonligt, än så länge
Det skall inte spela någon roll, vem det är som skriver utan mer vara personliga åsikter och upplevelser. Sen från vem, det gör det samma. Men tackar varmt för feedback igen!
Citera
2014-06-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltan
Bra initiativ! Men orkade bara läsa, en halv recension, eftersom jag måste säga, att texten, va väldigt svårläst, pga av alla dina kommatecken, som gjorde texten, konstig, och ryckig.

Tack för feedback. De första inläggen skrev jag rätt snabbt ihop, mest för att få ut lite material på sidan. Får gå igenom dem noga några gånger till! Tack för Feedback!!
Citera
2014-06-22, 18:49
Medlem
Någon här som har koll på vad som gäller med hcp-grupper och sänkningar? Jag har sett någon tabell att hcp-grupp 1 och 2 (dvs upp till 11,4) inte kan sänka sig vid en 9 hålare. Vad betraktas i sådant fall en 12 hålsrond som?

Dvs, kan man spela hcp-grundande ronder på en 12 hålsbana om man har hcp under 11,5?
Citera
2014-06-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drivearn
Någon här som har koll på vad som gäller med hcp-grupper och sänkningar? Jag har sett någon tabell att hcp-grupp 1 och 2 (dvs upp till 11,4) inte kan sänka sig vid en 9 hålare. Vad betraktas i sådant fall en 12 hålsrond som?

Dvs, kan man spela hcp-grundande ronder på en 12 hålsbana om man har hcp under 11,5?

Tyvärr nej
är du under 11,4 så måste du spela 18-hål.
Citera
2014-06-23, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drivearn

Kan man sänka sig på 12 hål över 11,5 ens? Har alltid trott att det är 9-18hål som gäller.
Citera
2014-06-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Kan man sänka sig på 12 hål över 11,5 ens? Har alltid trott att det är 9-18hål som gäller.
Du tror helt rätt.
Citera
2014-06-23, 14:28
Medlem
Jag såg att mrbarno startat en blogg för banrecensioner och bad om lite feedback så jag tänkte passa på att göra detsamma.

För ett tag sedan drog jag igång ett forum för golfare, nu har det rullat igång en del men jag behöver fortfarande feedback och idéer till förbättring. T.ex har jag efter feedback integrerat twitter-login + att facebooklogin kommer komma.

Ni hittar länken i min signatur...
Citera
2014-06-23, 17:33
Medlem
Ska jag lägga om min sving?

Är så att om 3 veckor har jag min livs största tävling. Den är inte så stor. Men för mig är den enorm. Är galet taggad. Nu till ett problem. Var ute och lirade med en pro i dagarna och han var inte allt för nöjd över vad han såg. Han sa att jag tar i så sjukt mycket för varje slag. Han sa det börja om hitta tekniken och nöt. Testade att köra mer lugn sving men det funka inte alls då det ej blev någon acceleration igenom svingen. Han sa att jag behöver träna på hålla releasen och vinkeln i handleden för att snärta iväg och sätta fart på klubborna. Just nu kompenserar jag den teknik missen med kraft och det gör att jag ej orkar fokusera och jaga i 18 hål. Han ville att jag skulle lära mig att ej ödsla så mycket energi på varje slag utan hitta en sving som är lugn och harmoniskt men ändå att jag bibehåller längden i mina slag.

Nu till frågan. Ska jag lägga om svingen och träna mer på tekniken inför tävlingen eller ska jag köra på? Har aldrig haft så många greenträffar som jag hade på den rundan på hela säsongen. Så är väldigt kluven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in