2014-06-30, 07:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Fått greenfeecheckar på skinnarebo utanför jkpg, ngn som lirat den och kan berätta om det är värt att nyttja dem?

Tycker personligen att det är den roligaste golfbanan i Jkpgs-området (bortsett från Sand GC). Då jag är uppvuxen i området har jag hunnit spela banorna där både en och två gånger. Dessutom har Skinnarebo de senaste åren varit en av få klubbar som gått väldigt bra för ekonomiskt och det syns på banans skick i mitt tycke.
Citera
2014-06-30, 14:06
Medlem
Använder ni keps och isåfall hela tiden eller endast vid solsken?
Jag köpte en keps just för funktionen och skyddet mot regn och solsken vid siktet.

Vad har ni för tankar om detta? Fungerar det bra mot det jag tänkt använda den till?
Citera
2014-06-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Använder ni keps och isåfall hela tiden eller endast vid solsken?
Jag köpte en keps just för funktionen och skyddet mot regn och solsken vid siktet.

Vad har ni för tankar om detta? Fungerar det bra mot det jag tänkt använda den till?

Spelar med i keps 9/10 gånger. Den enda gången jag spelar utan är när jag glömt den... Finns en nackdel och det är kepsbrännan, halva pannan blir kritvit, inte speciellt snyggt tyvärr.
Citera
2014-06-30, 17:03
Medlem
Fade.To.Blacks avatar
Någon som relativt nyligen spelat på Visby? Ska nämligen spela där snart och är lite intresserad av vad ni tycker om banan gällande skick, svårighetsgrad etc. Den anses väl vara en av de bättre banorna har jag fått intrycket av. Någon annan bana som kan rekommenderas på Gotland?

En helt annan fråga gällande mina klubbor. Jag har i nuläget en 56 gradare som den högst loftade, men har funderat på att införskaffa en 60 gradare. Har dock ingen "plats" för den. Har ett set med järn 5 upp till G-wedge. Utöver det har jag en driver, spoon, S-Wedge samt 2 hybrider. Har singel i Hcp så är väl inte helt kass iallafall. Hur ser era set ut? Har jag någon överflödig klubba?

Mvh
Citera
2014-06-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Potentiella drivers:

Cobra Bio Cell
Titleist 913 D2
Callaway X2 hot (du får hybrid på köpet just nu)
Callaway Big Bertha
Taylormade SLDR

Potentiella järnklubbor:

X2 hot PRO
Callaway Apex
Titleist AP1/AP2
Taylormade TP CB

Putter och bag kan du köpa exakt vad som helst. Och som personen ovan skrev, lägg hellre ut någon tusenlapp extra och köp det du verkligen vill ha istället för att vara dumsnål. Har själv gjort det en gång och det slutade med att jag köpte klubborna jag ville ha nästa säsong istället vilket ledde till att det blev onödigt dyrt.

Tjo, var uppe hos min PRO i onsdags & testade massa klubbor & det blev cobra järnset bio cell, beställde även en bag & vagn & bokat tid för testa driver & wegde & närspels klubbor + putter
Blir spännande sen när dom kommer
Citera
2014-06-30, 18:42
Medlem
ASSets avatar
Jag har lyckats med bedriften att av misstag beställa ett par hybrider med stålskaft (3 och 5). Det lutar väl åt att de åker tillbaka, men jag är ändå lite nyfiken på om någon har erfarenhet av sådana klubbor?
Citera
2014-06-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Allt beror på hur mycket tid du lägger ner på egen träning - tränar du tre till fyra timmar om dagen skulle jag säga att du behöver träffa en tränare nästan varannan dag. I början bör ni kika på grunderna och då är det sådant som går att repetera utav bara helvete hemma eller på rangen utan någon feedback, men ju mer detaljerat det blir desto mer feedback kommer du behöva. Pratar vi då som sagt 3-4 timmars träning "i svingen" så varannan dag.

Mitt tips hade varit att gå till en tränare som du vet är omtyckt och respekterad av vänner eller bekanta, hör dig för om han eller hon gör paketlösningar inklusive introduktionssamtal, träningsscheman med mera. Det bör vara en tränare som har det som vana för att resultatet ska kännas bra. Tyvärr gör inte alla i branschen det.

Tack för svaret. Det behövs alltså mycket mer tid än vad jag trodde. Ska höra mig för vilka tränare som är bra där jag bor.
Citera
2014-06-30, 22:53
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Jag blev lite sugen på att kika på lite golf på TV. Men insåg att ingen av mina kanaler erbjöd mig det nöjet.

Kan man streama div tävlingar någonstans?
Citera
2014-06-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Jag blev lite sugen på att kika på lite golf på TV. Men insåg att ingen av mina kanaler erbjöd mig det nöjet.

Kan man streama div tävlingar någonstans?

Viaplay.se. Om du är villig att hiva fram plånboken vill säga.
Citera
2014-06-30, 23:20
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Viaplay.se. Om du är villig att hiva fram plånboken vill säga.

Ah, tackar. Har ju haft Viaplay förut. Sänds det ofta så att det känns värt det?
Citera
2014-07-01, 01:16
Medlem
Citat:
Ah, tackar. Har ju haft Viaplay förut. Sänds det ofta så att det känns värt det?

Dom sänder väl varje helg under säsong, både PGA, LPGA och Europatouren.

Jag har inga problem att betala, men då kollar jag rätt mycket på fotboll också.
Kan vara värt att tänka på att PGA oftast går sent på kvällarna om du inte är någon nattmänniska.
Citera
2014-07-01, 14:56
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

6-8 timmar golf om dagen nästan varje torsdag till söndag - dessutom ofta repriser måndag till onsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in