2014-09-13, 19:26
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Jag skulle behöva en bra länk som visar hur man ska greppa klubban. Jag skulle tjäna mycket på att greppa så som man ska men det har blivit att jag greppar fel automatiskt...

https://www.youtube.com/watch?v=R1nxjjeEnps
Citera
2014-09-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
https://www.youtube.com/watch?v=R1nxjjeEnps
Tackar!
Citera
2014-09-13, 20:45
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Tackar!

Inga problem.
Gillar killen som driver youtubekanalen då han gått från 14 till 2 i hcp genom att själv ändra sin sving till så lik Hogans som möjligt. Och vem vill inte lira som Hogan..?
Citera
2014-09-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Inga problem.
Gillar killen som driver youtubekanalen då han gått från 14 till 2 i hcp genom att själv ändra sin sving till så lik Hogans som möjligt. Och vem vill inte lira som Hogan..?
De flesta.

Vad kan man få för fördelar med att ha ett lösare grepp kontra ett hårt grepp om klubban? Intressant att förstå helheten.
Citera
2014-09-13, 21:21
Medlem
Citat:
De flesta.

Vad kan man få för fördelar med att ha ett lösare grepp kontra ett hårt grepp om klubban? Intressant att förstå helheten.

Du spänner dig mindre vilket gör att musklerna jobbar snabbare, slipper köpa ny handske.
Citera
2014-09-14, 08:07
Medlem
http://www.swedevice.com/golfutveckl...08_svingen.pdf

Här var en rätt bra länk.
Citera
2014-09-14, 13:20
Medlem
tjorven86s avatar
Spelade otroligt bra under sommaren, men sedan en tid tillbaka har min sving blivit katastrof. Jag slicar allting, får iväg järnsjuan 120 meter utan någon som helst kontroll, drivern låter jag numer ligga kvar i bagen. Träffar bollen men i princip öppet klubbhuvud. Har nött på rangen, men det gör bara att den nya svingen sätter sig. Hur fan ska jag ta mig ur detta träsk, och vart ska jag börja? Greppet? Stancen? Svingen? Bollträff?
Citera
2014-09-14, 14:54
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Spelade otroligt bra under sommaren, men sedan en tid tillbaka har min sving blivit katastrof. Jag slicar allting, får iväg järnsjuan 120 meter utan någon som helst kontroll, drivern låter jag numer ligga kvar i bagen. Träffar bollen men i princip öppet klubbhuvud. Har nött på rangen, men det gör bara att den nya svingen sätter sig. Hur fan ska jag ta mig ur detta träsk, och vart ska jag börja? Greppet? Stancen? Svingen? Bollträff?

Jag tippar greppet.
Och när jag släppte mina bollar åt höger hade jag inte rak handled på vänster arm vid impact. Kolla om det är samma för dig.
Citera
2014-09-14, 17:52
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Filma och lägg upp här! Eller om du inte vill outa dig så filma och visa pron.
Citera
2014-09-15, 11:51
Medlem
Varför ändras inte min HCP när jag lägger in en föranmäld sällskapsrond. Vad är kraven för att HCP ska sänkas?
Citera
2014-09-15, 12:24
Medlem
Hur går puttövningen med peggar till? Tänkte prova det.
Citera
2014-09-15, 12:27
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svalle
Varför ändras inte min HCP när jag lägger in en föranmäld sällskapsrond. Vad är kraven för att HCP ska sänkas?
Har du registrerat en rond där du gått under HCP så är det ända jag kan tänka mig att du har 37 i HCP och därför måste prata med din klubb.

Har du under 36 i HCP så finns det en till anledning jag kan gissa att det är. Om du inte registrerat mer än 3 (4?) rundor i år så kan det vara så att din sänkning inte är nog stor för att synas, då du inte har ett EGA (eller vad det nu heter) HCP. Har du inte EGA så visas ditt HCP avrundat till närmsta heltal vilket gör att en sänkning på 0,2 kanske inte syns. Jag vet inte om det funkar så men det är en möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in