2014-06-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det är spinn på alla bollar, ju snabbare de stannar ju mer spinn är det, är det tillräckligt mycket kommer de tillbaka.

Ja jag vet att det är spinn på alla bollar, däremot finns det väl bak spinn och fram spinn?
Citera
2014-06-02, 20:26
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Ja jag vet att det är spinn på alla bollar, däremot finns det väl bak spinn och fram spinn?
Försök slå "framspin" med en golfboll
Citera
2014-06-02, 20:31
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
För du överskruv/framspinn på en boll när du spelar golf, då har det blivit väldigt fel.
Om du slår med trä - och järnklubbor så blir det underskruv och ibland sidoskruv ... mer eller mindre kontrollerat beroende på skicklighet.
Citera
2014-06-02, 20:34
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Bara att toppa bollen så )))
Citera
2014-06-02, 22:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
För du överskruv/framspinn på en boll när du spelar golf, då har det blivit väldigt fel.
Om du slår med trä - och järnklubbor så blir det underskruv och ibland sidoskruv ... mer eller mindre kontrollerat beroende på skicklighet.

En vanlig men felaktig uppfattning är att det finns bakåtskruv och sidoskruv - bollen kommer alltid när dennflyger att ha bakåtskruv. Det är vad som kallas gear effect som skapar just detta. En boll som alla säkert förstår kan bara ha en skruv - sidoskruv som alla pratar om är bara en boll vars spinnaxel blivit lutad av klubban och där uppstår en skruv som kan föra bollen i sidled.
Citera
2014-06-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor

Inte konstigt att tro då bollen går framåt.
Citera
2014-06-03, 10:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Inte konstigt att tro då bollen går framåt.

Nej, som du säger är det inte så svårt att tänka så och jag skulle säga att majoriteten golfare som inte är intresserade av golfteknik har den tanken.
Citera
2014-06-03, 12:46
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
En vanlig men felaktig uppfattning är att det finns bakåtskruv och sidoskruv - bollen kommer alltid när dennflyger att ha bakåtskruv. Det är vad som kallas gear effect som skapar just detta. En boll som alla säkert förstår kan bara ha en skruv - sidoskruv som alla pratar om är bara en boll vars spinnaxel blivit lutad av klubban och där uppstår en skruv som kan föra bollen i sidled.
Tack för att du fick mig att le
Citera
2014-06-03, 13:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Tack för att du fick mig att le

Det verkar som du inte håller med mig?
Citera
2014-06-03, 14:46
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Puckott skrev

Någon som vet hur man kan träna så man slår upp med drivern?
Kommer ner på bollen som ett järnslag i nuläget och tappar mycket längd. Skulle vilja träna så jag slår uppåt istället.

En startpunkt kan ju vara att försöka ha händerna i relation till bollen som typ Tiger i detta klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=fcuLMYk6H8c

Sedan för att veta hur mycket man slår upp på bollen så behöver man veta var lägsta punkten är under sin sving, detta är mycket svårt. Det finns övningar: https://www.youtube.com/watch?v=wH8_nPkTy_g Men.....
Citera
2014-06-03, 15:10
Medlem
kaoriblasts avatar
Fortsätter på mitt wedge-spår och köpte en 50 graders Vokey SM5 till farsan i 50 års present. Han är den gamla tjurskalliga skola som nöjt sig med en PW och en 56a, nu fick det bli nått där emellan också.
Citera
2014-06-03, 17:18
Medlem
Fan, tredje gången jag köper hanske till fel hand...denna gång så var jag noga med att det blev rätt men det blev ändå fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in