Det slag jag kommer ihåg allra tydligast var när jag sänkte ett 120 metersslag för eagle, men det är inte speciellt roligt att höra, så ska berätta om något som hände nyligen. Bra initiativ förresten.
Okej, here goes. Vi är på hål 3 i ordningen, vi spelar scramble och är fyra personer. Jag känner igen alla jag spelar med sen innan, ett skönt gäng, även om de inte är så bra på golf. I alla fall så i just den här scramble-formen så får jag tyvärr inte spela på mitt egna utslag, vilket betyder att vi på ett par 5 är tvungna att spela på någon annans utslag om vi ska ha chans att gå in på två och tvåputta för birdie. En snubbe i bollen får iväg bollen cirka 180 meter, det är ungefär 230 meter kvar där han ligger. Bollen hamnar strax innan en bunker, men fortfarande på fairway. Trots att min boll ligger 50 meter längre fram tar vi den snubbens boll, allt för att jag ska få utnyttja mina slag och pricka green. Vi ställer upp oss och en efter en slår vi. De andra två slår helt okej slag, men är långt ifrån green. Jag plockar upp drivern och lägger bollen så bra jag kan på fairway, inte upp-peggad, men den ligger bra. Jag svingar på och får ett kanonslag som landar 10-15 meter kort om green, spikrakt mot hål, som sedan rullar upp och lägger sig 1,5 meter från hål. Vi springer fram till green och sätter eagleputten på tredje försöket.
Kan berätta om en annan grej som också hände för inte så länge sedan. Det var nämligen så att jag var ute på ett par fem hål. Konstig som jag är vill jag kötta på rejält för att ha ett så lågt järn in som möjligt. Jag slår en snap-hook som tar i en massa träd och skit. Slår en p-boll i vanlig ordning, riktigt bra träff. Jag kommer fram och hittar förstabollen, spelar fram. Och just för att p-bollen var ett så bra slag så spelar jag den också för skoj skull. Tar upp en järn-6 och lägger upp den ~10 meter ifrån. Går fram till första bollen och spelar in den också, lägger den cirka 7-8 meter ifrån. Nu ligger jag alltså på green på 2 respektive 3 slag på ett par-5-hål. Jag puttar först eagleputten och den går i, yeeehhaaa. Jag puttar birdieputten och den går i, wieeeee. Kul att göra eagle och birdie på samma hål.