2015-05-08, 15:41
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Du tar ett snack med dom när ni möts på 2 olika hål, vilket för mig låter som dom är lite före er. Måsta ni vänta på de två spelarna som gick ut på hål 13?.

Själv så har det ibland varit så att man gått från 9an till 15 för att folk vägrar släppa förbi, men då kollar man ju såklart 14onde hålet.

Ja, när dem har slagit ut på 15 och vi spelar på 14. Men problemet är inte att dem sinkade oss eller att vi fick vänta på dem. Problemet är att dem poppar upp som gubben i lådan helt plötsligt. Vilket stör mig något så fruktansvärt. Det kan väl omöjligtvis vara tillåtet att hålla på och spela banan precis som man själv vill? Definitivt inte att göra det när det kommer folk på hålet bakom? Inte fan börjar jag hoppa fram och tillbaks på hålen bara för att det finns folk på banan? Spela bansträckningen som den är gjord.
Citera
2015-05-08, 15:52
Medlem
kaempfers avatar
Tack. Exakt min poäng.

Vi tog reda på vem det var som tjafsade. Det visar sig att personen som käftade mest och påstod sig vara en del av styrelsen, är "känd" av styrelsen då han betett sig som ett rövhål på banan tidigare.
Citera
2015-05-08, 16:00
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Upplever ni andra sånt här? Vad tycker ni? Är det okej att bara stövla ut på vilket hål som helst, bäst man behagar?

Undrar hur han ska ta upp det på nästa möte utan att låta som en idiot? Lyckas nog inte med tanke på att om man hoppar mellan hål så har man (i mina ögon och enligt "oskrivna regler) skyldighet till att kolla så att det verkligen är fritt och om det står några på fairway längre bak; kolla med dem. Tycker jag i alla fall.
Citera
2015-05-08, 16:09
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Undrar hur han ska ta upp det på nästa möte utan att låta som en idiot? Lyckas nog inte med tanke på att om man hoppar mellan hål så har man (i mina ögon och enligt "oskrivna regler) skyldighet till att kolla så att det verkligen är fritt och om det står några på fairway längre bak; kolla med dem. Tycker jag i alla fall.

Han är inte med i styrelsen. Pojkspolingen påstod ju vara det för att vi skulle tycka det var "okej" att han gjorde som han ville på banan. Det är en bortskämd skitunge som inte lyft ett finger under hela sitt liv.

Jag snackade med klubbchefen och en person från styrelsen angående händelsen, och dem visste vem det var då han betett sig som ett klappmongo tidigare. Det ska tas upp på nästa styrelsemöte (tidigt nästa vecka), och som klubbchefen uttryckte sig så är "risken" stor att han kastas ur klubben då han uppträtt kasst vid flera tidigare tillfällen.
Senast redigerad av kaempfer 2015-05-08 kl. 16:29.
Citera
2015-05-08, 16:36
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Han är inte med i styrelsen. Pojkspolingen påstod ju vara det för att vi skulle tycka det var "okej" att han gjorde som han ville på banan. Det är en bortskämd skitunge som inte lyft ett finger under hela sitt liv.

Jag snackade med klubbchefen och en person från styrelsen angående händelsen, och dem visste vem det var då han betett sig som ett klappmongo tidigare. Det ska tas upp på nästa styrelsemöte (tidigt nästa vecka), och som klubbchefen uttryckte sig så är "risken" stor att han kastas ur klubben då han uppträtt kasst vid flera tidigare tillfällen.

Aw yeah!
Citera
2015-05-08, 17:53
Medlem
Citat:
Hello.

Massa text

Upplever ni andra sånt här? Vad tycker ni? Är det okej att bara stövla ut på vilket hål som helst, bäst man behagar?

Kan det skötas snyggt utan att det stör de omkringspelande bollarna kan jag tycka att det är okej. Har man däremot ingen fingertoppskänsla öht. är det däremot oerhört irriterande och jag förstår ditt utbrott till fullo. Pricken över i:et var ju att grabbarna var så oerhört dryga och otrevliga. De kunde som du sa, endast bett om ursäkt sen skyndat på lite så hade det varit glömt.
Citera
2015-05-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ja, när dem har slagit ut på 15 och vi spelar på 14. Men problemet är inte att dem sinkade oss eller att vi fick vänta på dem. Problemet är att dem poppar upp som gubben i lådan helt plötsligt. Vilket stör mig något så fruktansvärt. Det kan väl omöjligtvis vara tillåtet att hålla på och spela banan precis som man själv vill? Definitivt inte att göra det när det kommer folk på hålet bakom? Inte fan börjar jag hoppa fram och tillbaks på hålen bara för att det finns folk på banan? Spela bansträckningen som den är gjord.

Nu vet jag inte hur banan ser ut, var det trögt folk där dom började så är det inte konstigt att de byter hål. Eftersom ni inte behövde vänta så tycker jag det är okej.

Däremot kan jag förstå att du tycker det är jobbigt, när du pratade med dom ska de absolut be om ursäkt.
Citera
2015-05-08, 22:53
Medlem
Citat:

Klart folk får kliva ut och börja spela på vilket hål som helst, förutsatt att:
1. De är medlemmar (alternativt är gäster men har betalat greenfee) och har rätt att spela
2. Inte kliver ut framför en annan boll som är snabbare än dem, så det blir köer

Fattar verkligen inte hur du kan bli psykad av att några börjar spela på hålet BAKOM dig. Om de inte börjar bomba ut drivar som hamnar 10 meter bakom dig när du står på fairway, såklart. Du måste vara världens mest lättpsykade människa. Hoppas du inte tävlar, och framförallt inte spelar match. Om man gör en sån lätt psykning som att medvetet kliva i din puttlinje på hål 17 när det står lika i matchen mot dig så vet man ju isf att man har vunnit matchen, haha.

En av golfens stora problem är att vi senaste 10 tappat spelare. Bland annat för att sporten anses ta för lång tid, vanliga Svenssons har sällan tid att gå 18 hål på 4,5 timme i tid och otid. Då är det ju klockrent om man istället kan gå 9 hål eller som i det här fallet 12 hål, så länge man inte stör någon annan.

Antar att du också är en de idioterna som tycker det är fel av de som har för vana att åka ut när banan är i princip tom (fredagkvällar, lördagkvällar, söndagkvällar, tidiga morgnar osv) och träna på banan? Trots att de lagar nedslagsmärken, flyttar sig om det mot förmodan skulle komma några som spelade på riktigt osv.
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2015-05-08 kl. 22:56.
Citera
2015-05-09, 00:16
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Klart folk får kliva ut och börja spela på vilket hål som helst, förutsatt att:
1. De är medlemmar (alternativt är gäster men har betalat greenfee) och har rätt att spela
2. Inte kliver ut framför en annan boll som är snabbare än dem, så det blir köer

Fattar verkligen inte hur du kan bli psykad av att några börjar spela på hålet BAKOM dig. Om de inte börjar bomba ut drivar som hamnar 10 meter bakom dig när du står på fairway, såklart. Du måste vara världens mest lättpsykade människa. Hoppas du inte tävlar, och framförallt inte spelar match. Om man gör en sån lätt psykning som att medvetet kliva i din puttlinje på hål 17 när det står lika i matchen mot dig så vet man ju isf att man har vunnit matchen, haha.

En av golfens stora problem är att vi senaste 10 tappat spelare. Bland annat för att sporten anses ta för lång tid, vanliga Svenssons har sällan tid att gå 18 hål på 4,5 timme i tid och otid. Då är det ju klockrent om man istället kan gå 9 hål eller som i det här fallet 12 hål, så länge man inte stör någon annan.

Antar att du också är en de idioterna som tycker det är fel av de som har för vana att åka ut när banan är i princip tom (fredagkvällar, lördagkvällar, söndagkvällar, tidiga morgnar osv) och träna på banan? Trots att de lagar nedslagsmärken, flyttar sig om det mot förmodan skulle komma några som spelade på riktigt osv.

Bakom mig? Läs om, svara på rätt sak.
Senast redigerad av kaempfer 2015-05-09 kl. 00:21.
Citera
2015-05-09, 15:40
Medlem
Intressant spel, golf. Fullständig fokusering på kroppens rörelser...
Citera
2015-05-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Intressant spel, golf. Fullständig fokusering på kroppens rörelser...
Håller med. Har aldrig riktigt varit intresserad för denna sport förr ens nu.

Jag håller på att gå en nybörjarkurs i golf nu, och några andra av mina närmsta vänner skall gå om 3 veckor. Och jag blev förbluffad över hur kul sporten verkligen är. Extremt mycket teknik, och man måste ha ett inre lugn.

Detta kommer bli en underbar sommar med golf och med väldigt gott sällskap. Dom andra jag känner har lirat lite innan, men har inte fått något officiellt HCP ännu.

Min far, som spelade golf väldigt länge, har "pensionerat" sig från sporten, och jag har fått låna hans klubbor. Med märket Callaway, vilket jag förstår är ett extremt bra märke. Men är det bra för nybörjare, eller är det bara att tutta och köra? Klubborna sitter extremt bra på handen, och jag har införskaffat mig en golfhandske. Klubborna är väl cirka 6-7 år gamla, och i riktigt bra skick. Golfskor m.m. kanske jag skaffar senare i sommar, om jag då fortfarande brinner lika mycket som nu.

Längtar till morgondagens golflektion och för att sedan träna i veckan! Har pluggat igenom en hel del i regelboken, för att ge bästa upplevelse för mig, mina medspelare, och andra spelare ute på banan.
Citera
2015-05-11, 22:00
Medlem
Golf - Vilka klubbor ska man ha? Vad har proffsen?

Läste en artikel för någon dag sedan om vilka klubbor som är vanligast i proffsens bagar och nu hittar jag den inte igen, någon som kan hjälpa.

Jag ska köpa mig ett nytt set har 25 i Hcp, och jag har tänkt mig ett järnset 5-Pw o driver, sedan en hybrid eller spoon där imellan, men jag vet inte, kom gärna med tips... Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in