2014-08-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Inga problem! Mina DryJoys var fortfarande vita efter sju år. Det viktiga är tvätta av dem efter varje runda och smörja in regelbundet med skokräm.
Går det bra att göra rent skorna med en handduk och vanlig flytande tvål och gnugga på? Eller vad kör du med? Tack. Vitt är riktigt snyggt.
Citera
2014-08-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Går det bra att göra rent skorna med en handduk och vanlig flytande tvål och gnugga på? Eller vad kör du med? Tack. Vitt är riktigt snyggt.

Japp ljummet vatten och tvål funkar utmärkt. Kör med en speciell skoborste för att ta bort smuts. Om det är, hoppas du är singelhandicappare och berättigad att bära vita skor bara
Citera
2014-08-24, 17:55
Medlem
Citat:
Japp ljummet vatten och tvål funkar utmärkt. Kör med en speciell skoborste för att ta bort smuts. Om det är, hoppas du är singelhandicappare och berättigad att bära vita skor bara
Jag är på gränsen nu. Därför jag köpte de också så jag får press på mig att inte spela dåligt.
Citera
2014-08-24, 21:29
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:

Går ni i tråden efter det?
Jag brukar höra det som skämt för väldigt få folk bryr sig om det men hur känner alla här?
Citera
2014-08-24, 21:44
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Jag brukar höra det som skämt för väldigt få folk bryr sig om det men hur känner alla här?

Bryr mig 0. Tror inte det är så många som faktiskt bryr sig, de få som gör är inte precis personer man ska lyssna på så det gör inget vad de tycker.
Citera
2014-08-24, 22:13
Medlem
Citat:

Haha, nej då, bara kul att folk kör mer snygga skor.
Citera
2014-08-24, 22:14
Medlem
Verkar löjligt, är själv fyrahandicapare och har aldrig hört om den regeln, själv har jag svarta.
Citera
2014-08-25, 08:20
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:

Singel? Det är scratch som gäller. Hade hcp 1 ett litet tag och hade tänkt köpa ett par om jag fick scratch men jag nådde inte riktig fram. Detta gäller helvita, är de svartvita är de väl halvt ok för övriga. Ja det finns folk som bryr sig vilken färg du har på skorna och det är något du ska vara medveten om.
Citera
2014-08-25, 09:18
Medlem
Min pro gav mig en Powerchute/viktad klubba för att träna med och få bättre fart i klubban. Någon av er som har testat?. För mig låter det lite för bra för att vara sant grej.
Citera
2014-08-25, 11:32
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Ja det finns folk som bryr sig vilken färg du har på skorna och det är något du ska vara medveten om.

Så man ska gå omkring och oroa sig för vilka skor man sätter på sig om man inte spelat med personerna innan? Det låter som något väldigt löjligt och bakåtsträvande i mina öron. Och dessutom påverkar det koncentrationen om man nu råkar ha vita skor och någon påpekar det under rundan.
Lyssnar hellre på de tre andra som svarat i tråden.
Citera
2014-08-25, 12:47
Medlem
Jag skiter i vad folk säger FJ DNA är skitläckra. Ingen vågar nog ifrågasätta mitt val heller så cool jag ser ut.
Citera
2014-08-25, 13:30
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Så man ska gå omkring och oroa sig för vilka skor man sätter på sig om man inte spelat med personerna innan? Det låter som något väldigt löjligt och bakåtsträvande i mina öron. Och dessutom påverkar det koncentrationen om man nu råkar ha vita skor och någon påpekar det under rundan.
Lyssnar hellre på de tre andra som svarat i tråden.

Är väl upp till dig hur du vill uppfattas men många kommer ge dig snea blickar om du som en halvdålig hobbyspelare går runt i helvita skor. Det finns absolut folk som inte är scratchspelare som går runt med vita skor men det finns även folk som har huvudbonad i klubbhuset eller tackar för rundan med keps och solglasögon. Samma sak om du går på stan med foppatofflor,vita tubsockar och en urtvättad tröja där det står ICA-loppet 1994. Du får absolut ha det men det kommer definitivt bli blickar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in