2014-06-02, 10:24
Medlem
Lanoos avatar
Jag värderar på att köpa en GPS-klocka. Frågan är bara vilken?
Går och funderar på Bushnell Neo X eller Garmin S2. Vilken är egentligen bäst? S4an är ju också fet med alla funktioner, men känner väl att det inte är helt nödvändigt att ha allt extra lull lull.

Någon som har erfarenheter? pros vs cons? Andra modeller som kan vara intressanta?
har hittat Bushnell Neo X för 1299kr och vill absolut hålla mig under 2000kr.
Citera
2014-06-02, 10:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Går och funderar på Bushnell Neo X eller Garmin S2. Vilken är egentligen bäst? S4an är ju också fet med alla funktioner, men känner väl att det inte är helt nödvändigt att ha allt extra lull lull.

Någon som har erfarenheter? pros vs cons? Andra modeller som kan vara intressanta?

Har ingen erfarenhet av Bushnells GPS-klockor, men deras lasers är ju grymma. Däremot säljer jag Garmin-klockor i en av shoparna och folk är väldigt nöjda med dessa. Ingen reklamation än, S2an är grymt populär och säljer som smör. Enkle att använda och ger dig de mått du behöver.
Citera
2014-06-02, 10:27
Medlem
Jag tycker det är häftigt med alla tips som byter ägare här i den här tråden!
Bra jobbat alla golfare, det visar att det finns ett stort intresse.

Jag tror intresset bara kommer bli större nu när Stenson går bra och Blixt är rätt het också.

Jag har själv kört igång en golfsajt och ser andra golfsajter ploppa upp, det måste vara ett tecken på att det är större intresse just nu.

Vad har fått er att gå igång lite extra i år? Själv har jag hittat en riktigt bra medlemskap som gör att jag kan lira fyra olika banor till en bra penning. Sen har vädret självklart gjort sitt. Jag spelade första rundan redan i mars vilket är rekord för mig.

/

JohanSGF
Citera
2014-06-02, 10:56
Medlem
Citat:

Jag har precis köpt en easygreen wr67. Fick den för 1700:- på nån kampanj på nätet.
Riktigt grym och betydligt bättre batteritid än Garmins. Dessutom visar den även avstånd till hinder.
http://www.sportamore.se/produkt/688...FcIAcwodRVAAKQ

Den finns säkert billigare nån annanstans.
Citera
2014-06-02, 11:03
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamern
Hej!

Det är så att jag tog mitt gröna kort för cirka 13år sedan. Har spelat med kompisar på skoj några gånger utan att registera handicap etc. sedan dess, men annars har jag knappt kört något.

Nu hade jag tänkt börja köra aktivt igen under sommaren. Nu är ju det dock så att klubben jag körde hos för 13år sedan tydligen är nedlagd. Så hur exakt är det tänkt att man då ska kunna styrka att man redan tagit ett grönt kort?

Pappersbeviset man fick är sedan lång tid borttappat.

Är det så att jag helt enkelt måste pröjsa för ett nytt grönt kort och gå igenom den processen igen? :/ Vill ju givetvis helst slippa att punga ut den summan.

Min situation var liknande. hade inte lirat på 15år, tog kontakt med min gamla klubb för att fixa bevis. men ingenting fanns sparat då det gått från vanlig pappersdokumentation till digitalt istället.
Jag fick pröjsa kortet igen, men ringde klubben jag tänkte ta det hos och förklarade läget.
Jag kom ut på besök en kväll där jag fick ta en frågestund och bara typ satt och snackade golf i en timme, sen fick jag slå några olika slag och där såg dem att jag hade kontroll.
blev sen reggad på 36 i hcp, betalade 1/3 av normalt kurspris.
Citera
2014-06-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Nja, det är ju snarare så att det blir den bakre axeln som kommer lite inåt och framåt vilket oftast skapar en av två missar, höga slicear eller ordentliga hookar.

Högre axel trycks fram ja, och den vänstra får en högre position precis som jag skrev. Slice blir utfallet om man inte stänger klubbhuvudet då det blir en hook, korrekt
Citera
2014-06-02, 13:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Ja, ställer du upp med klubbhuvudet mot bollen är det lätt att din vänstra axel blir lägre än den högra och du kommer få en omöjlig svingbana (utifrån och in). Så se till att försöka få axlar och höfter neutrala vid uppsällningen och genom din sving.

Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Högre axel trycks fram ja, och den vänstra får en högre position precis som jag skrev. Slice blir utfallet om man inte stänger klubbhuvudet då det blir en hook, korrekt

Nja, snarare raka motsatsen mot vad du skrev första gången
Citera
2014-06-02, 15:21
Medlem
Citat:

Garmins klockor är säkra kort.
Citera
2014-06-02, 15:45
Medlem
Kommentatorerna pratar mycket om kontrollerad spinn och okontrollerad spinn från ruff. När dom slår en kontrollerad spinn boll är det bakspinn eller mängden spinn dom pratar om?
Citera
2014-06-02, 15:57
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Kommentatorerna pratar mycket om kontrollerad spinn och okontrollerad spinn från ruff. När dom slår en kontrollerad spinn boll är det bakspinn eller mängden spinn dom pratar om?

Det är samma sak, de vet hur mycket bollen spinner och hur fort den kommer stanna och om den kommer tillbaka eller inte.
Citera
2014-06-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det är samma sak, de vet hur mycket bollen spinner och hur fort den kommer stanna och om den kommer tillbaka eller inte.

Och det är även bak spinn på de bollar som stannar väldigt snabbt?
Citera
2014-06-02, 16:34
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Och det är även bak spinn på de bollar som stannar väldigt snabbt?

Det är spinn på alla bollar, ju snabbare de stannar ju mer spinn är det, är det tillräckligt mycket kommer de tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in