Citat:
Ursprungligen postat av
Nonamern
Hej!
Det är så att jag tog mitt gröna kort för cirka 13år sedan. Har spelat med kompisar på skoj några gånger utan att registera handicap etc. sedan dess, men annars har jag knappt kört något.
Nu hade jag tänkt börja köra aktivt igen under sommaren. Nu är ju det dock så att klubben jag körde hos för 13år sedan tydligen är nedlagd. Så hur exakt är det tänkt att man då ska kunna styrka att man redan tagit ett grönt kort?
Pappersbeviset man fick är sedan lång tid borttappat.
Är det så att jag helt enkelt måste pröjsa för ett nytt grönt kort och gå igenom den processen igen? :/ Vill ju givetvis helst slippa att punga ut den summan.
Min situation var liknande. hade inte lirat på 15år, tog kontakt med min gamla klubb för att fixa bevis. men ingenting fanns sparat då det gått från vanlig pappersdokumentation till digitalt istället.
Jag fick pröjsa kortet igen, men ringde klubben jag tänkte ta det hos och förklarade läget.
Jag kom ut på besök en kväll där jag fick ta en frågestund och bara typ satt och snackade golf i en timme, sen fick jag slå några olika slag och där såg dem att jag hade kontroll.
blev sen reggad på 36 i hcp, betalade 1/3 av normalt kurspris.