2014-06-03, 17:23
Medlem
ErPupones avatar
Finns det NÅGON som funderar på att köpa super strokes Fatso-grepp (5.0), TÄNK OM! Gråter över hur stelt man känner sig, säkert positivt på kortare sträckor men tappar all känsla på längre puttar
Citera
2014-06-03, 17:55
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Finns det NÅGON som funderar på att köpa super strokes Fatso-grepp (5.0), TÄNK OM! Gråter över hur stelt man känner sig, säkert positivt på kortare sträckor men tappar all känsla på längre puttar
Är det så? Är inne på att köpa ett, mest bara för att testa något nytt. Tråkigt att höra att det inte fungerade för dig. Någon annan som har erfarenhet av 5.0?
Citera
2014-06-03, 19:20
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Fan, tredje gången jag köper hanske till fel hand...denna gång så var jag noga med att det blev rätt men det blev ändå fel

Dette väl bara att ta kvittot och gå in på shopen igen? Hur svårt kan det vara?
Citera
2014-06-03, 19:36
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Henrik Stenson sommarpratar i år, trevligt
Citera
2014-06-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Dette väl bara att ta kvittot och gå in på shopen igen? Hur svårt kan det vara?

Vem har sagt att jag köpt den i shopen....
Citera
2014-06-03, 20:25
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Fan, tredje gången jag köper hanske till fel hand...denna gång så var jag noga med att det blev rätt men det blev ändå fel

Bara att köra med handskar på båda händerna så är det löst
Citera
2014-06-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Är det så? Är inne på att köpa ett, mest bara för att testa något nytt. Tråkigt att höra att det inte fungerade för dig. Någon annan som har erfarenhet av 5.0?

Jag har ett TWO-Thumb, misstänker att det inte är så långt ifrån 5.0an i fråga om storlek. Bästa jag gjort eftersom jag tidigare haft stora problem med för stora rörelser i handlederna. Detta problem är som bortblåst nu. Puttar ändå skit, men det är till stor del på grund av att jag inte kan läsa en green över huvud taget.
Citera
2014-06-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToblaT
Bara att köra med handskar på båda händerna så är det löst

Tänkte på det idag när jag såg att handsken var för höger handen. Blir väldigt svårt när vänster spelare ska ha höger handske och jag är vänsterhänt, på något sätt tror jag att jag är vänster spelare . Förra gången köpte jag 3-4 handskar och endast 1 av dom var vänster.
Citera
2014-06-03, 21:59
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymtilldoden
Jag har ett TWO-Thumb, misstänker att det inte är så långt ifrån 5.0an i fråga om storlek. Bästa jag gjort eftersom jag tidigare haft stora problem med för stora rörelser i handlederna. Detta problem är som bortblåst nu. Puttar ändå skit, men det är till stor del på grund av att jag inte kan läsa en green över huvud taget.
Tack för dina synpunkter! Antar att det hela är väldigt personligt. Kollade på en video där man påstod att man faktiskt tappar lite känsla i dom långa putterna: https://www.youtube.com/watch?v=JR3xttKp2es
Tror det åker på ett 5.0 ändå. Är så värdelös på dom långa puttarna ändå så att gå från värdelös till lite mer värdelös bör inte ge ett sådant stort avtryck i scoren. Ska bli spännande att se om det ger mig bättre kontroll över dom kortare.
Citera
2014-06-03, 22:01
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det verkar som du inte håller med mig?
Om jag behöver psyka någon nästa gång jag spelar. Då ska jag komma ihåg ditt utlägg om bollars rotation.

Tack för att jag fick delta och fick svar på några av mina funderingar.

Lycka till
Citera
2014-06-03, 23:40
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Om jag behöver psyka någon nästa gång jag spelar. Då ska jag komma ihåg ditt utlägg om bollars rotation.

Lycka till

What? Vad är det du vill få fram i det inlägget?
Märker att det dryper av sarkasm men förstår inte riktiga poängen i det.
Citera
2014-06-03, 23:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt

Lycka till

Bortsett från mitt fria användande av orden gear effect så ser jag inga konstigheter med mitt utlåtande. Visst var det även en liten förenkling utan konstigheter.

Men då du verkar vara av en annan åsikt vad gäller bollens spinn med mera så Bore den intressant att höra. Förhoppningsvis kan vi lära oss någonting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in