2013-10-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Herregud, vad är det för fel på mig... finns 2 hål på första 9 där jag 90% av gångerna slår första utslaget vänster in i skogen och dessa borde vara lätta. senast så går jag på par på index 1 och 3 men streckar på de 2 skit hålen där jag såklart slår vänster in i skogen. Slutar på 18p efter 9 hål...

Det handlar helt enkelt om mentalitet. Du ska slå ut och vet om att du brukar slå ut i skogen, därför spänner du dig - och ja - du slår ut i skogen. Fantisera om att det är ett av dina favorithål, så kanske det löser sig.
Citera
2013-10-15, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Det handlar helt enkelt om mentalitet. Du ska slå ut och vet om att du brukar slå ut i skogen, därför spänner du dig - och ja - du slår ut i skogen. Fantisera om att det är ett av dina favorithål, så kanske det löser sig.

Ja mentalitet handlar det om, finns betydligt svårare utslag där jag oftast har bra utslag. Borde nästan ta med mig en hink rangebollar till de 2 utslagen. Har haft flera hål där jag ändrat mina utslag från ruff/skog till mestadels fairways. Får ta och skärpa mig.
Citera
2013-10-15, 08:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Ja mentalitet handlar det om, finns betydligt svårare utslag där jag oftast har bra utslag. Borde nästan ta med mig en hink rangebollar till de 2 utslagen. Har haft flera hål där jag ändrat mina utslag från ruff/skog till mestadels fairways. Får ta och skärpa mig.

Låter snarare som du behöver jobba med din rutin - prova bygga den utifrån det du gör på de hål du faktiskt blir riktigt nöjd med slagen så lär du se skillnad.
Citera
2013-10-15, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Låter snarare som du behöver jobba med din rutin - prova bygga den utifrån det du gör på de hål du faktiskt blir riktigt nöjd med slagen så lär du se skillnad.

Jag tycker jag har bra rutin och är noga med hur ja ställer upp mig. Båda de hålen vill man gärna hålla sig lite vänster vilket gör att jag på något sett överdriver och får hookar. Ska försöka börja sikta mycket höger för att sedan jobba mig in till mitten.
Citera
2013-10-15, 18:02
Medlem
Slog poängrekord idag.
Gick första nio på fyra (4!!!!!!) poäng!
Det var helt sinnessjukt, har spelat relativt stabilt på slutet men herrejävlar vad det gick uselt. Det flög bollar till höger och vänster, i vatten och i skog. Det var helt makalöst och var nära på att dra in i skogen och sätta mig och gråta en stund...

Efter första nio blev det en kaffe och sen ordnade det upp sig hyffsat och gick sista nio på mitt HCP. Vilket var rätt skönt eftersom det förmodligen blir sista rundan på säsongen.
Citera
2013-10-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Slog poängrekord idag.
Gick första nio på fyra (4!!!!!!) poäng!

Haha, det är ingenting att bli sur över. Jag lyckades med konststycket att göra tunnel på mig själv idag på första utslaget med drivern. Ett relativt lätt utslag, inga hinder och bred fairway men på något sätt missar jag bollen totalt och tunnlar jag mig själv, hjärnan var inte med. Var sugen på att gräva ner mig i närmsta bunker..
Senast redigerad av anbs 2013-10-16 kl. 01:10.
Citera
2013-10-16, 08:01
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Efter en skön utveckling av händelser blev det igår 18 hål till spelade i år. På Sand GC av alla ställen. I 15 gradig värme och nästan precis vindstilla var det alldeles underbart kan jag lova. Banan är ju alldeles underbar den med och närspel är så fruktansvärt roligt att hållas med när greenerna är så bra.

Däremot var man ju tvungen att spela längst bak igen och 6700 meter är en liten väl stor utmaning för en annan. Lägg till att jag slog bollen dåligt med järnen också. På något makalöst sätt lyckades jag ändå hålla mig till 82 pinnar vilket ändå bara var 3 slag sämre än HCP enl. slopen.

Rekommenderas varmt även den!
Citera
2013-10-16, 10:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bjebbosten skrev

Man måste försöka lära sig att på något sätt få hyfsad kontroll över hur klubbhuvudet rör sig under svingen. Samma sak när det gäller puttningen.

Spelade 9 hål igår. Dubbelbogey på första givetvis. par, par, par, birdie, bogey, bogey, par, par.

Det hade jag varit nöjd med för sex månader sedan, men inte nu. Största problemet 90m och in. Tycker att jag slår hyfsat med wedgarna, nu när jag lärt mig att delofta dom på ett vettigt sätt. Men avståndsbedömningen är totalt fucked up. Håller inte att komma 10-12 m från pinnen när man har ett 60 m slag.
Citera
2013-10-16, 20:45
Medlem
ErPupones avatar
avslutade säsongen med en 9-hålare på Riksten. 2 under par och 25 poäng, förbannade mörkret sabbade en potentiell sänkning.
Citera
2013-10-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbs
Haha, det är ingenting att bli sur över. Jag lyckades med konststycket att göra tunnel på mig själv idag på första utslaget med drivern. Ett relativt lätt utslag, inga hinder och bred fairway men på något sätt missar jag bollen totalt och tunnlar jag mig själv, hjärnan var inte med. Var sugen på att gräva ner mig i närmsta bunker..

Haha, det är ett fantastiskt spel golf alltså... Det är helt absurt hur mycket psykologi det är. Tidigare under säsongen kunde jag inte träffa bollen när jag peggade. Spelade ingen roll hur lite, låg bollen på en peg gick det inte att träffa. Varken med hybrider eller järn...
Citera
2013-10-17, 08:23
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Man måste försöka lära sig att på något sätt få hyfsad kontroll över hur klubbhuvudet rör sig under svingen. Samma sak när det gäller puttningen.

Spelade 9 hål igår. Dubbelbogey på första givetvis. par, par, par, birdie, bogey, bogey, par, par.

Det hade jag varit nöjd med för sex månader sedan, men inte nu. Största problemet 90m och in. Tycker att jag slår hyfsat med wedgarna, nu när jag lärt mig att delofta dom på ett vettigt sätt. Men avståndsbedömningen är totalt fucked up. Håller inte att komma 10-12 m från pinnen när man har ett 60 m slag.

Du tror inte att just de-loftandet av wedgarna gör det ännu svårare att skapa kontroll på längden?
Citera
2013-10-17, 11:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Du tror inte att just de-loftandet av wedgarna gör det ännu svårare att skapa kontroll på längden?

Jo, den risken är ju enormt stor. Jag försöker vara så exakt i uppställning och i vilken vinkel jag håller wedgarna som jag bara kan.

Rätt kul test mellan Ben Hogans driver från 1960 och en RBZ driver:
http://www.youtube.com/watch?v=43wIzECAso4#t=15

Han är alltså 15 yards längre med RBZ:an.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in