2014-05-17, 20:56
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
...Men när en Almquist på fyllan beter sig illa, kastar könsord omkring sig och varnar för att "jävlas med svenskarna" - då intygar Jimmie Åkesson att han går igenom bland det mest traumatiska i sitt liv. Och passar på att inför Göran Rosenberg fundera över att etniska svenskar nog ej finns.

Det enda försvar som någonsin behövs är lika trivialt som samhällsomstörtande: SD:are och svenskar är också människor. Dumma, felbara, fördomsfulla, stressade, arga, frustrerade, oroliga. Precis som alla andra. Låt väljarna avgöra om förtroendet är förbrukat.

Jag skrev för ett tag sedan att jag tror att svenska folket är redo för ett mänskligt klarspråk rörande sådant här och en hel del andra aspekter av det SD och den invandringskritiska och självspäkarmedvetna rörelsen representerar, med Åkesson i spetsen.

Klarspråk. Enkelt språk i passande lägen, mot journalister tex. Under järnrörsgate så hade Åkesson kunnat beklaga händelsen, sätta grabben på bänken som du säger, och klargjort att det var en mycket idiotisk fyllegrej. Någonting dumt men allmänmänskligt, men hört efter med journalistkåren om de själva någonsin hade varit inblandade i dumheter under inflytande av rusdrycker.

Jag menar inte att SD skall gå Gyllene Gryning, men jag anser att det skulle vara vitaliserande med mer ilska och mänskligt språk ifrån SD. Vi såg glimtar av detta under det bisarra korsförhöret av åkesson gällande uppväxten och mötet med invandrakids. Han kunde gått mycket längre där, men han påpekade iallafall absurditeten i hela situationen.

Mer sådant!
Mer klarspråk!

Edit: Med internet och denna absoluta nyhet i mänsklig historia med horisontell kommunikation i ilfart mellan gräsrötterna så duger inte det här efterblivna "politikerspråket" längre. Folk ser ju för fan igenom skiten, så varför ens använda språket? Pudla och mesa och hålla på som ett jävla mjäk.
Senast redigerad av Droidlife 2014-05-17 kl. 21:00.
Citera
2014-05-17, 21:43
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad jag förstår har Sjöstedt nu fått flera samtal från organisationer där de säger att han måste ta avstånd från extremvänstern och deras trakasserier av sd. Jag vet en mäktig person som gjort det. Mycket riktigt kunde vi i går se att Sjöstedt nu tar avstånd från angreppen på sd.
Vilken mäktig person är det? Jonas Sjöstedt verkar inte vara den korrupta typen, så det måste ju varit någon som verkligen sitter på hållhakar.
Citat:
Det är allt som behövs: Med samma högtravande tal om "demokratisk värdegrund" som tidigare gjorde invandringen moraliskt tvingande kommer man kunna införa en ny, restriktiv invandringspolitik som ett låtsat offer för den från "extremisthåll hotade demokratin".
Varför skulle man stänga gränserna bara för att eliten tröttnat på några överradikala rasifieringsrasister?
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Sedan kom Kärrtorp, som borde ha blivit en positiv manifestation som de gamla Vietnam-demonstrationerna, men istället blev en orgie av hat mot en liten och i sammanhanget försvarslös grupp, som dessutom hade autentiskt demokratiskt stöd i val.
Hur så? SMR ställer inte upp i val.
Citat:
Sverige-vännernas envishet tvingar fram det nödvändiga valet hos fega, PK-skadade debattörer--ska vi ha demokrati och åsiktsfrihet, eller gatufascism och åsiktscensur?
Gatufascism är ju något som verkligen behövs, det är ju bl.a. mycket tack vare SvP och SMR som AFA, RF och Ung vänster nu löper amok. Framför allt SvP:s snabba mobilisering har, jämte ett stagnerat och handlingsförlamat Sd, hetsat upp dessa nötter om att en nationell revolution står inför dörren. Men vad som egentligen har skett är ju att Sd har blött gräsrötter och aktivism till det mer radikala men ändå disciplinerade SvP.

Genom väldirigerade provokationer har fienden blivit alltmer våldsam och alienerar sig därigenom från etabliseemanget precis som du säger. De håller på att förvandlas från en lydig vakthund till en kamphund som biter sin ägare. Spänningens strategi.
Citera
2014-05-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vilken mäktig person är det? Jonas Sjöstedt verkar inte vara den korrupta typen, så det måste ju varit någon som verkligen sitter på hållhakar.
Varför skulle man stänga gränserna bara för att eliten tröttnat på några överradikala rasifieringsrasister?
Hur så? SMR ställer inte upp i val.
Gatufascism är ju något som verkligen behövs, det är ju bl.a. mycket tack vare SvP och SMR som AFA, RF och Ung vänster nu löper amok. Framför allt SvP:s snabba mobilisering har, jämte ett stagnerat och handlingsförlamat Sd, hetsat upp dessa nötter om att en nationell revolution står inför dörren. Men vad som egentligen har skett är ju att Sd har blött gräsrötter och aktivism till det mer radikala men ändå disciplinerade SvP.

Genom väldirigerade provokationer har fienden blivit alltmer våldsam och alienerar sig därigenom från etabliseemanget precis som du säger. De håller på att förvandlas från en lydig vakthund till en kamphund som biter sin ägare. Spänningens strategi.

Hade det inte varit för fulla och rasistiska skinhead på 80-talet så hade vi förmodligen sluppit PK-sverige, Man tänkte att om enda alternativet är skinnskallarna så stannar jag nog hos sossarna. Det är ytterligt tragiskt att det då inte fanns (eller ens finns ännu) en Farage-liknande politisk figur i Sverige. De få nazisterna i Sverige har verkligen, tvärtemot sina intentioner, lyckas driva in oss i ett multikulturellt helvete. De har varit kommunisternas och liberalernas (självklart falska) alibi tyvärr.
Citera
2014-05-17, 22:04
Medlem
Munchen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Nigel var med hos LBC (Londons Biggest Converstation) igår, intervjuad av den äckligaste av deras programledare. Han lämnade studion efter ett tag, på uppmaning av sin pr-sidekick. Finns nogpå nätet att lyssna till. Jag hörde inte själva intervjun, bara "the aftermath" där det meddelades att hela situationen var märklig.

Här är den: https://www.youtube.com/watch?v=-pyYoL9ngtE
Citera
2014-05-17, 22:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det finns två nivåer: Dels den PR-mässiga analfabetismen i att göra varje löjlig sak till ett drev med uteslutningsklimax (eller bekräftelse på det hyckleri partiets fiender ändå ser), när medias makt uppenbarligen var bruten efter Breivik.

Värre ändå var det mänskliga sveket mot väljare, företrädare och sympatisörer. Det rasistiska sveket att hjälpa PK-hegemonin slå fast att det enda riktigt oförlåtliga är ett förfluget ord, en fördom eller vulgaritet - när en vit svensk gjort sig skyldig till det.

Våld mot svenskar, hat mot svenskar, upplopp, våldtäkter, särlagstiftning, otacksamhet, hån och ifrågasättande - allt detta har sin förklaring, sina orsaker. Greider kunde i en äcklig kontrast till den "personifierade ondskan" i Breivik utgjuta sig poetiskt om hur Muhammed Merah "slitits sönder av global kapitalism och främlingsfientlighet" när han avrättade småbarn från point blank range. Den argaste feminist förstår att den traumatiserade invandraren våldtar.

Men när en Almquist på fyllan beter sig illa, kastar könsord omkring sig och varnar för att "jävlas med svenskarna" - då intygar Jimmie Åkesson att han går igenom bland det mest traumatiska i sitt liv. Och passar på att inför Göran Rosenberg fundera över att etniska svenskar nog ej finns.

Det enda försvar som någonsin behövs är lika trivialt som samhällsomstörtande: SD:are och svenskar är också människor. Dumma, felbara, fördomsfulla, stressade, arga, frustrerade, oroliga. Precis som alla andra. Låt väljarna avgöra om förtroendet är förbrukat.

Instämmer. SD beter sig som de övriga riksdagspartierna... det verkar främmande för SD att ha ett väljarperspektiv.
Citera
2014-05-17, 22:33
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Media är väldigt beroende av stora organisationer, nätverk och maktmänniskor. Tröttnar de är media såld (läs reklamintäkter).
[...]
Samtidigt har sd vuxit till 10 procent och deras potential är sannolikt dubbelt.
Framför allt är det uppenbart att media och Sd jobbar för samma uppdragsgivare, och att Sd i sig blir intressanta nu när de fungerar allt bättre som kontrollerad opposition.
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Men vänsterbackens hat har odlats av de här mediamänniskorna i tron att det var hanterligt och praktiskt. Nu har monstret vuxit upp och hotar att kapa ett helt parti, Vänsterpartiet, via Ung Vänster.
Vad kan rent konkret hända om UV kapar Vänsterpartiet? Vad är mediamänniskorna rädda för? Attentat mot mediaredaktionerna?
Citera
2014-05-17, 23:56
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hade det inte varit för fulla och rasistiska skinhead på 80-talet så hade vi förmodligen sluppit PK-sverige, Man tänkte att om enda alternativet är skinnskallarna så stannar jag nog hos sossarna. Det är ytterligt tragiskt att det då inte fanns (eller ens finns ännu) en Farage-liknande politisk figur i Sverige. De få nazisterna i Sverige har verkligen, tvärtemot sina intentioner, lyckas driva in oss i ett multikulturellt helvete. De har varit kommunisternas och liberalernas (självklart falska) alibi tyvärr.
Intressant perspektiv. Jag kan tyvärr inte säga att du har fel, genom åren har jag funderat i liknande banor när jag sökt efter det magiska "varför" men det blir så glasklart när jag läser ditt inlägg.

Efter Kärrtorp förstår man att etablissemangets ovilja att skilja på äpplen och päron är medvetet.
Senast redigerad av Easy-Lee 2014-05-17 kl. 23:59.
Citera
2014-05-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ny demokrati var väl lite Farage-liknande.
Citera
2014-05-18, 01:38
Medlem
Munchen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Ny demokrati var väl lite Farage-liknande.

Nigel är ju som en brittisk Ian. Hade Ny Demokrati bara sett till att rensa ut dom värsta galningarna så hade nog svensk politik sett annorlunda ut idag.
Citera
2014-05-18, 09:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Citat:
Intressant perspektiv. Jag kan tyvärr inte säga att du har fel, genom åren har jag funderat i liknande banor när jag sökt efter det magiska "varför" men det blir så glasklart när jag läser ditt inlägg.

Efter Kärrtorp förstår man att etablissemangets ovilja att skilja på äpplen och päron är medvetet.

Det är tyvärr inte en helt ovanlig uppfattning I Sverige, att det är de som opponerar (!), som ska klandras för den utveckling, som de opponerar mot. Ty de opponerar på fel sätt och/eller är fel personer.

Genom åren har jag hört:
● Invandringspolitiken är raggarnas fel - OM det inte hade varit slagsmål mellan assyrier/syrianer och raggare i Sodertalje 1977, så hade Sverige haft en annan invandringspolitik.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slagsm%...%C3%A4lje_1977

● Invandringspolitiken är skinheadsens fel - OM det inte hade funnits "fulla och rasistiska skinhead på 80-talet så hade vi förmodligen sluppit PK-sverige" och haft en annan invandringspolitik.

● Invandringspolitiken är Ny Demokratis fel - OM Ny Demokrati inte hade funnits och protesterat mot invandringspolitiken, så hade Sverige haft en annan invandringspolitik.

● Invandringspolitiken är Sverigedemokraternas fel - OM SD inte existerat och protesterat mot invandringspolitiken, så hade Sverige haft en annan invandringspolitik.

Det här är VANSINNIGA resonemang!
Citera
2014-05-18, 10:04
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidHume
Applicerad på synen på svensk kultur så har den absolut bäring. Essensen av detta ser vi i Mona Sahlins berömda uttalande "Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker".
OK, det var en replik, och visst ska man få se tillbaka på flydda tider. Men vad Mona Sahlin påstod 2002 anser jag generellt har föga bäring på denna tråd. Vi vet alla att vi har en Sverigehatande, antivit samhälls"elit" i detta land.

Jag vill inte låta mästrande men kring 2012 konstaterades i denna tråd att "Sahlinismen är död". Det betyder: den Sverigehatande attityden bland politiker är inte så uttalad längre, politikerna har fattat att man inte kan trycka ner svensken hur djupt som helst. Realiter har den svenskfientliga politiken fortsatt men internethögern har skapat ett annat debattklimat. Så please, inget mer kontemplerande över Sahlins idiotier i denna tråd.

- - -

Ännu en metapolitisk seger sedan 2010 är att Baksismen är död. Förr skulle alltid en MENA-invandrare med mediaprofil läxa upp svenskarna. Symbolgestalten var Kurdo Baksi, därav min term Baksism. Svensken skulle kallas chauvinist och rasist med kurdisk nationalist var ädelt och fint. Men Baksi och hans bröder i denna bemärkelse såsom Behrang Miri och Kawa Solfagary har inte samma position i media idag, inte ens i MSM (som ju denna tråd fokuserar på).

Så får jag be er hålla er till ämnet, som är PK- och mångkulturkritik i den mån den förekommer i MSM. Själv anser jag att denna kritik saknar strategiskt värde, det är bara taktiskt finlir. Men jag ska inte klaga utan bidra till det goda samtalet -- men detta samtal måste ha nivå så please, inga fler muttranden och gnällanden på lägets allmänna uselhet. Energi, det var vad denna tråd hade en gång i tiden (ja även för några dagar sedan) och det är dess styrka.
Citera
2014-05-18, 10:51
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
OK, det var en replik, och visst ska man få se tillbaka på flydda tider. Men vad Mona Sahlin påstod 2002 anser jag generellt har föga bäring på denna tråd.

Ännu en metapolitisk seger sedan 2010 är att Baksismen är död. Förr skulle alltid en MENA-invandrare med mediaprofil läxa upp svenskarna. Symbolgestalten var Kurdo Baksi, därav min term Baksism. Svensken skulle kallas chauvinist och rasist med kurdisk nationalist var ädelt och fint. Men Baksi och hans bröder i denna bemärkelse såsom Behrang Miri och Kawa Solfagary har inte samma position i media idag, inte ens i MSM (som ju denna tråd fokuserar på).

Ja, vi måste blicka framåt. PK-ismen blir allt mer ihålig och snart rämnar skalet. MSM blir den sista bastionen i denna mardröm.

Du har alltså uppfunnit en ny term, Baksism. Det ligger en förborgad styrka i nya ord av den här typen. Låt oss därför börja använda ordet i vardagligt tal. Vi är många som irriterat oss på invandrare som offentligt vill mästra svenskar, och nu kan vi i ett enda ord sammanfatta hela företeelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in