Citat:
Ursprungligen postat av
DavidHume
Applicerad på synen på svensk kultur så har den absolut bäring. Essensen av detta ser vi i Mona Sahlins berömda uttalande "Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker".
OK, det var en replik, och visst ska man få se tillbaka på flydda tider. Men vad Mona Sahlin påstod 2002 anser jag generellt har föga bäring på denna tråd. Vi vet alla att vi har en Sverigehatande, antivit samhälls"elit" i detta land.
Jag vill inte låta mästrande men kring 2012 konstaterades i denna tråd att "Sahlinismen är död". Det betyder: den Sverigehatande attityden bland politiker är inte så uttalad längre, politikerna har fattat att man inte kan trycka ner svensken hur djupt som helst. Realiter har den svenskfientliga politiken fortsatt men internethögern har skapat ett annat debattklimat. Så please, inget mer kontemplerande över Sahlins idiotier i denna tråd.
- - -
Ännu en metapolitisk seger sedan 2010 är att
Baksismen är död. Förr skulle alltid en MENA-invandrare med mediaprofil läxa upp svenskarna. Symbolgestalten var Kurdo Baksi, därav min term Baksism. Svensken skulle kallas chauvinist och rasist med kurdisk nationalist var ädelt och fint. Men Baksi och hans bröder i denna bemärkelse såsom Behrang Miri och Kawa Solfagary har inte samma position i media idag, inte ens i MSM (som ju denna tråd fokuserar på).
Så får jag be er hålla er till ämnet, som är PK- och mångkulturkritik i den mån den förekommer i MSM. Själv anser jag att denna kritik saknar strategiskt värde, det är bara taktiskt finlir. Men jag ska inte klaga utan bidra till det goda samtalet -- men detta samtal måste ha nivå så please, inga fler muttranden och gnällanden på lägets allmänna uselhet. Energi, det var vad denna tråd hade en gång i tiden (ja även för några dagar sedan) och det är dess styrka.