Citat:
Helt fantastiskt.För den som vill närma sig hur en journalist från Aftonbladet tänker om varför människor från andra länder har en legitim rätt till Sverige och dess resurser kan läsa denna tråd och särskilt detta inlägg:
Jag ser dena unversalistiska filosofi som en sekulariserad form av kristendomen som inte skulle kunnat utvecklats utanför det tidigare kristna väst.
Något som alltid förundrat mig är hur dessa ateistiska journalister och politiker på allvar kan påstå att "alla människor är lika värda" när målet är att "standardisera mänskligheten" för att prestera så gott som möjligt i den globalistiska kapitalistmodellen och det är så uppenbart vissa folk och kulturer är sämre anpassade för ett sådant samhälle och vissa direkt olämpade för det.
Jag ser deras syn som MER rasistisk än den nationalistiska. Kanske är den afrikanska människan inte lämpad att bygga högteknologiska civilisationer utan bättre lämpade för ett jordbrukssamhälle och jag tycker det är gott så. Bakom allt detta står ju själva grundillusionen om mänsklighetens ständiga utveckling till det bättre. Om det enda värdefulla med det mänskliga livet är materiellt välstånd, hur kan då etniciteter som bevisligen producerar sämre materiellt välstånd än andra anses vara lika mycket värda? Globaliseingen kommer förmodligen naturligt att leda till sammansmältningen av vissa civilisationer till en större, men detta kan enligt mig aldrig påskyndas artificiellt, speciellt inte av teoretiker som dessa. Jag förstår hur de tänker och tvivlar inte på att hjärtat är på rätta stället hos många av dem, men det är ren ondska som bli resultatet av deras påtvingade och artificiella utopi.
Ett bra exempel är en släkting till mig som ympatiserar med miljöpartiet och vänsterpartiet samt arbetar som socionom med att intervjua familjer (oftast invandrare) som söker olika sorters ekonomiska stöd för sjuka barn. Hon berättar att Somaliska familjer som föder barn i Sverige löper enormt mycket större risk fr att deras barn drabbas av autism och/eller benskörhet. Det är också medicinskt bevisat att detta b.la orsakas av deras mörka huds sämre förmåga att uppta soljus samt förvandla detta till Vitamin D. Somalier är helt enkelt inte utvecklade att bo i Skandinavien och att låtsas som detta inte är ett problem och släppa in fler och fler istället för att koncentrera ev. ekonomiska bidrag till just Somaliers möjligheter i Somalien är enligt mig ondska. Somalierna själva kallar detta för "svenska sjukan" och Sverige löper nu en risk för mässlingsepidemi då somaliska barn undviker mässlingsvaccin för att undvika att detta vaccin utlöser autism hos barnet.
DN-artikel om saken: http://www.dn.se/debatt/undvikandet-...-en-halsorisk/